Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått lønnslippen min, og jeg ser at jeg har fått utbetalt 3000 for mye. Jeg er student, og en del av meg kjenner at jeg trenger pengene sårt.. men samtidig så føler jeg at det blir for dumt å beholde dem. Har spurt litt rundt og hørt hva jeg skal gjøre, og noen sier at jeg skal sette av summen i tilfelle jeg må tilbakebetale og vente - mens andre sier at de hadde tatt det, og at de sikkert ikke legger merke til en såpass liten sum. Jeg jobber som vaskehjelp ved siden av studiene og har luselønn, og heller ikke mange timer per uke. Det er veldig lite å leve på, men det rettferdiggjør ikke for å beholde pengene vel og merke. 

Anonymkode: 71b60...3dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si ifra. Slikt blir oppdaget og da blir du nok trukket for ekstrabeløpet på neste lønnsslipp. 

Det er alltid greit å ditt på det rene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt i fra til arbeidsgiver. Slikt blir så og si alltid oppdaget før eller siden uansett. 

Anonymkode: 6a5ed...0ba

• Liker 2
Skrevet

Betal tilbake. Så slipper du dårlig samvittighet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De finner ut av det på et tidspunkt. Bare behold dem inntil de spør

Anonymkode: 93dda...c11

AnonymBruker
Skrevet

Du sier selvfølgelig fra. At du har lite penger rettferdiggjør ikke å beholde de, det er jo ikke dine penger. 

Anonymkode: ea8de...105

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig bare trekker de fra neste lønning(er). Det er enklest. Skjedde meg en gang, da ble det bare ordnet med trekk uten at jeg fikk beskjed annet enn det sto i slippen

Anonymkode: 33d42...f34

Skrevet

Du sier ifra om det ,har skjedd meg noen ganger og,og jeg sier alltid ifra om det

Skrevet

Si ifra om det, så ordnes mottrekk på neste lønn. Altså slipper du å bruke 3000 du ikke har, og måtte trekkes 3000 på neste lønn. Kanskje ikke store summen, men sånt oppdages. 

Skrevet
Scoops skrev (2 minutter siden):