Gå til innhold

Er det ikke utrolig at vi ikke vet hva som skjer inni oppvaskmaskinen?​😯​

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I vaskemaskinen er det et vindu, så vi kan se. Men i oppvaskmaskinen vet vi ikke hva som foregår🙈

Anonymkode: cc325...200

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi vet det likevel. Når du setter den på så kommer det fire vaskedamer i ministørrelse (ca fem cm), med oppvaskbørster og stålull. De setter i gang med å vaske og etter 1,5 time er de ferdige. Da løper de inn i luka si igjen og trykker på pipeknappen. Da er oppvasken ferdig. Du trenger da ikke noe vindu for å kunne se det for deg? 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

Sykt, jeg har tenkt det samme om varmtvannsberederen, men nå kommer jeg til å gå og lure på hva som skjer i oppvaskmaskinen også.

Anonymkode: de4b9...43c

• Liker 2
Skrevet

De bor inni der og lever på smuler og andre rester. Derfor bør du ikke skylle oppvasken for mye før du setter den inn. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

I vaskemaskinen er det et vindu, så vi kan se. Men i oppvaskmaskinen vet vi ikke hva som foregår🙈

Anonymkode: cc325...200

Jeg pleier ikke sitte å se i vaskemaskinen, så jeg vet like lite. Eventuelt like mye, da det som skjer er det samme hver gang og man jo selvfølgelig vet hva som skjer...

Anonymkode: 9f7bf...466

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt ny vaskemaskin og oppdaget for sent at glasset er sotet. Har ingen mulighet til å se inn når den vasker!  Vil ha ny maskin! 

Anonymkode: 3cbcc...463

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det vindu i en vanlig vaskemaskin? 

Anonymkode: 87f2f...7fb

• Liker 2
Skrevet

Det suges jo opp av pumpa og blåses rundt i hele maskinen via de roterende armene. Det vannet som du tror ligger i bunnen gjenbrukes i en liten time. Så alle tallerkene der inne blir godt dynket i såpevannet 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Godt spørsmål. 

Jeg har moderne, energieffektiv (les: vannbesparende) vaskemaskin så jeg må fylle på vann manuelt og bruker da vinduet til å se hvor mye vann som er i maskinen. 

Anonymkode: 3aafd...70f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi du skal se alt som lå i lommene du glemte å tømme. Eller at katten tar en runde.

Anonymkode: be867...f00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (3 timer siden):

Men hvordan virker oppvaskmaskinmiddelet når det bare ligger i bunnen av maskinen??

På min blir tabletten skylt ut på en liten hylle i øverste skuff, slik at vannet treffer den, og deretter blir den oppløst og spredd rundt. :)

Anonymkode: b6d0e...7de

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Godt spørsmål. 

Jeg har moderne, energieffektiv (les: vannbesparende) vaskemaskin så jeg må fylle på vann manuelt og bruker da vinduet til å se hvor mye vann som er i maskinen. 

Anonymkode: 3aafd...70f

Hvilken type er dette? Ser for meg at den er fin på camping. 😊

Skrevet

Jeg løser problemet ved å ta oppvasken i vaskemaskinen. Da kan jeg se på når de små menneskene vasker. Og I likestillingens navn har jeg selvfølgelig to kvinner og to menn som vasker. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Violetta skrev (45 minutter siden):

Jeg løser problemet ved å ta oppvasken i vaskemaskinen. Da kan jeg se på når de små menneskene vasker. Og I likestillingens navn har jeg selvfølgelig to kvinner og to menn som vasker. 

Åja, du er så moderne du ja. 

Anonymkode: bbf8e...11c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åja, du er så moderne du ja. 

Anonymkode: bbf8e...11c

Man må følge med i tiden og forvente effektivitet 🤓

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Fordi du skal se alt som lå i lommene du glemte å tømme. Eller at katten tar en runde.

Anonymkode: be867...f00

Jeg tror egentlig ikke dette er så langt fra sannheten. Tipper at det en eller annen gang et eller annet sted i USA var en eller annen husmor som klarte å vaske ungen på 40 grader, og deretter saksøkte produsenten, og smått om senn ble vindu standard som et ledd i sikkerheten.

Anonymkode: 1bf24...fb4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 58736...17a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...