AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #1 Skrevet 10. mai 2021 Synes det her er absurd og vondt. Jeg og mamma har mildt sagt ulike meninger om vaksine og hun sier jeg ikke må ta den, hun er redd hva som kan skje meg. Men hun truer med å ikke snakke med meg mer om jeg tar den. Det er liksom black mailing og hun sier hun er skuffet over at jeg vil ta den. Hun er veldig redd for meg og det kommer fra et sted av omsorg, men det blir så merkelig. Synes det er dårlig gjort. Altså jeg skal ikke gå inn på detaljene i diskusjonen. Jeg kan uansett ikke ta den enda, men liker ikke den dårlige stemningen med mamma hun er egentlig en veldig flott mor! Søstrene mine skal ikke ta den sier hun. Anonymkode: a3b8b...41d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 Kanskje godt du ikke trenger fortelle henne det da. Men jeg ville nok ikke vært så interessert i kontakt med henne heller, for å være ærlig. Anonymkode: fa846...d33 39
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #3 Skrevet 10. mai 2021 Du kan jo lyve. Ta den og si at du ikke har gjort det. Med eldre familiemedlemmer som har fått hangups er det en enkel løsning. Anonymkode: 2ff0c...b3d 21
malifika Skrevet 10. mai 2021 #4 Skrevet 10. mai 2021 Det er helt greit å ha forskjellige meninger rundt vaksinen men, å prøve og presse eller true noen til å gjøre som en selv vil er overhode ikke greit. Man må ha respekt for hva andre velger å gjøre med sin egen kropp. Jeg skal ikke dømme men, jeg har vondt for å se for meg at din mor er en så god mor som du tror/har trodd hvis hun truer deg med dette. 20
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Skrevet 10. mai 2021 Det er vel ikke hun som bestemmer over kroppen din? Vaksine eller ikke er det kun du som kan bestemme. Anonymkode: 6744c...53e 11
Blomsterpotta Skrevet 10. mai 2021 #6 Skrevet 10. mai 2021 Her er en løgn lov. Ta vaksinen og nekt for det til moren din. Hun trenger da ikke vite alt du gjør heller 😊 20
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #7 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Synes det her er absurd og vondt. Jeg og mamma har mildt sagt ulike meninger om vaksine og hun sier jeg ikke må ta den, hun er redd hva som kan skje meg. Men hun truer med å ikke snakke med meg mer om jeg tar den. Det er liksom black mailing og hun sier hun er skuffet over at jeg vil ta den. Hun er veldig redd for meg og det kommer fra et sted av omsorg, men det blir så merkelig. Synes det er dårlig gjort. Altså jeg skal ikke gå inn på detaljene i diskusjonen. Jeg kan uansett ikke ta den enda, men liker ikke den dårlige stemningen med mamma hun er egentlig en veldig flott mor! Søstrene mine skal ikke ta den sier hun. Anonymkode: a3b8b...41d Da sier du «vet du, mamma? Jeg vil faktisk ikke ha kontakt med deg om ikke du tar vaksine. Så det er helt greit» Og så slutter du å ringe henne, besøke henne eller på noen måte ha kontakt med henne. Familie, ts, er de folka som utgjør noe positivt i livet vårt. Det er ikke en kvinne som deler gener med oss og benytter anledningen til å mobbe oss. Det kalles en «gendonor». Så gå ut og skaff deg en familie. Denne dama er det bare positivt å bli kvitt. om noen år ser du tilbake på dette øyeblikket som inngangen til alt bra i livet. Anonymkode: 19c46...361 12
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #8 Skrevet 10. mai 2021 Vær ansvarlig og ta vaksinen❤ Du trenger ikke fortelle det til moren din. Anonymkode: d128b...503 9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #9 Skrevet 10. mai 2021 Hvis hun spør om du har tatt den sier du bare: Kanskje, kanskje ikke. Hva skal hun gjøre videre da lissom? 😂 Sorry, men moren din virker helt korka i hue. Anonymkode: 12594...e03 17
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #10 Skrevet 10. mai 2021 Enten så kan du si at du ikke vil ha kontakt med henne om hun ikke tar vaksine eller juge om at du ikke tar den. Eller si at om du tar den eller ikke har ikke hun noe med og bare legge det dødt der. Men du skal ikke ta det for god fisk at søstrene dine ikke skal ta vaksine når det er hun som sier det, spør dem heller direkte så hun ikke bruker dere mot hverandre. Anonymkode: b2231...b7a 4
Gjest Elder Millennial Skrevet 10. mai 2021 #11 Skrevet 10. mai 2021 Dette er veldig manipulerende av moren din og absolutt ikke greit! Hvis du vil ta vaksinen synes jeg du bør gjøre det og stå støtt i avgjørelsen om at det var riktig for deg. Det er tvilsomt at moren din vil kutte kontakten for noe så smålig som en vaksine. Hvis hun faktisk gjør det ville jeg tatt det som ett tegn på psykisk sykdom og at det kanskje var like greit å ta en liten pause fra en såpass dårlig relasjon. Jeg vet det er vondt å skuffe de man er glade i, men dette er ikke normal oppførsel av moren din.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #12 Skrevet 10. mai 2021 Hmm, jeg har alltid vært så ærlig med mamma, men jeg kan jo bare unngå å si at jeg har tatt den når min tid kommer! Hun mener jeg vil takle korona bedre siden jeg er sunn og frisk, men hun tenker ikke over at det ikke bare er for meg selv jeg tar den, jeg vil bli ferdig med det dritt viruset, ikke høre om døende folk på sykehus, vil reise og spise på restaurant igjen med god samvittighet, være redd for å smitte noen som kan bli veldig syke (og man kan aldri helt vite hvem det er). Skal høre med søstrene mine, kanskje de bare har sagt at de skal ta den for å slippe å høre på henne mer hehe. Anonymkode: a3b8b...41d 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #13 Skrevet 10. mai 2021 Så hun vil ikke at du skal ta vaksinen fordi hun «er redd for at det skal skje deg noe», likevel syntes hun det er helt greit å aldri ha kontakt med deg mer ? TS, moren din høres psykisk syk ut. Og du har det nok like greit uten en manipulerende person som tenker det er helt greit å kutte deg ut av livet sitt av tullete årsaker. Anonymkode: 8df6e...4c3 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #14 Skrevet 10. mai 2021 Covid-19 får fram merkelig ting i engstelige folk. Anonymkode: f5be2...134 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #15 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Synes det her er absurd og vondt. Jeg og mamma har mildt sagt ulike meninger om vaksine og hun sier jeg ikke må ta den, hun er redd hva som kan skje meg. Men hun truer med å ikke snakke med meg mer om jeg tar den. Det er liksom black mailing og hun sier hun er skuffet over at jeg vil ta den. Hun er veldig redd for meg og det kommer fra et sted av omsorg, men det blir så merkelig. Synes det er dårlig gjort. Altså jeg skal ikke gå inn på detaljene i diskusjonen. Jeg kan uansett ikke ta den enda, men liker ikke den dårlige stemningen med mamma hun er egentlig en veldig flott mor! Søstrene mine skal ikke ta den sier hun. Anonymkode: a3b8b...41d Hun trenger psykiatrisk hjelp - kanskje til og med tvangsinnleggelse. Anonymkode: 521c9...279
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #16 Skrevet 10. mai 2021 Hadde min mor sakt det, da hedde jeg tenkt det får så være. Vil ikke ha kontakt med en slik person Anonymkode: 1ac6f...860 1
Tiuren Skrevet 10. mai 2021 #17 Skrevet 10. mai 2021 Gjør det du mener er rett, og unngå temaet i et års tid. Men oppførselen hennes er veldig "drama" og ikke OK, men det kan du nok ikke gjøre noe med... 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #18 Skrevet 10. mai 2021 "Vet du mamma, jeg orker ikke å diskutere dette temaet med deg mer. Vi legger ballen død og sier oss ferdigsnakket. Hvordan går det forresten med tante Magda?" Anonymkode: 7c80a...cb4 7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #19 Skrevet 10. mai 2021 Enig med de over. Bare si du ikke har tatt den så slipper du dramaet. Men jeg hadde helt ærlig ikke giddet å ha kontakt med en så manipulerende mor. Og jeg har selv en manipulerende mor som kunne ha funnet på det samme.. Det som er så fint for meg er at hun nå har funnet ut at det ikke lengre funker å true meg med at hun ikke vil ha kontakt mer osv, fordi da sier jeg bare "ok!" og så går det noen mnd før hun klager på at vi ikke har kontakt 🤣 Anonymkode: 5fad3...d59 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #20 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig med de over. Bare si du ikke har tatt den så slipper du dramaet. Men jeg hadde helt ærlig ikke giddet å ha kontakt med en så manipulerende mor. Og jeg har selv en manipulerende mor som kunne ha funnet på det samme.. Det som er så fint for meg er at hun nå har funnet ut at det ikke lengre funker å true meg med at hun ikke vil ha kontakt mer osv, fordi da sier jeg bare "ok!" og så går det noen mnd før hun klager på at vi ikke har kontakt 🤣 Anonymkode: 5fad3...d59 Haha uff.. tja, skal prøve meg på den vet at det er tomme trusler hun kommer med, men kan hende hun ikke kontakter meg på en stund. Men hun er glad i meg, så jeg tror hun kommer rundt igjen til slutt! Anonymkode: a3b8b...41d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå