AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #1 Skrevet 10. mai 2021 Har hatt kjæreste i to år, men aldri truffet hans beste venner av div. årsaker. Etter mitt iniativ så inviterte han de hit på mat. Jeg dekket pent bord, kjøpte god vin til og gjorde alt for at de skulle føle seg velkommen. Jeg er omgjengelig og sosial og får normalt venner fort. Kvelden var hyggelig nok den, men merket at spesielt hun ikke likte meg noe særlig. Hun kom med uttaleser om at hun var såååå god venninne med kjæresten sin eks, hvor fantastisk hun var osv. Jeg «holdt maska» hele kvelden, var hyggelig og vartet de opp. Men, det var bare «noe» som gjorde at jeg merket at hun var veldig reservert. Virket ikke som de var intressert i å bli kjent med meg, mer som om hun fisket etter info om hva jeg mente om eks kona osv. Sa ingenting om det, bare smilte og sa at det er godt med gode venninner da hun sa hvor glad hun var i og hvor god venninne hun er med eks kona. Huff, syntes dette var så trist....hadde håpt det kunne bli slik at vi kunne være sammen i ny og ne, men virker ikke slik. Anonymkode: cf5db...cff 4
Fiffig Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 Hvor gamle er dere? Ville ikke gitt opp etter første møte. Relasjoner bygger seg over tid. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #3 Skrevet 10. mai 2021 Hvem var vennene hans? Er det parvenner fra hans tidligere ekteskap? Anonymkode: b71d9...297 12
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #4 Skrevet 10. mai 2021 Stol på magefølelsen om fisking tenker jeg Anonymkode: 8a48d...6fe 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Skrevet 10. mai 2021 Det er rett og slett sånn at man ikke kan bli likt av alle. Det går ikke på forhånd an å bestemme at en person skal bli en venn. Kjedelig, men sånn er det. Like greit å innse det, og heller bare være høflige og respektable mot hverandre. Ikke ta deg nær av det, kjemi er en stor del av et vennskap. Anonymkode: 06f88...5d7 3
Miss.Hol Skrevet 10. mai 2021 #6 Skrevet 10. mai 2021 Her må mannen ta tak, hvorfor lar han deg gå igjennom sånt? 11
Tuba Skrevet 10. mai 2021 #7 Skrevet 10. mai 2021 Dette handler nok ikke om deg men vennene sin relasjon til eksen hans.  Så det skal du ikke ta så tungt. Jeg ville ikke gitt opp helt enda. Som noen over sier så tar det tid å bygge opp nye relasjoner. 15
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #8 Skrevet 10. mai 2021 Fiffig skrev (3 minutter siden): Hvor gamle er dere? Ville ikke gitt opp etter første møte. Relasjoner bygger seg over tid. Vi er godt voksne, nærmer oss 50. Jeg tenker også å gi det en ny sjanse hvis de er interessert i å komme hit en gang til ved en senere anledning. Anonymkode: cf5db...cff 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #9 Skrevet 10. mai 2021 Helt ærlig hadde gitt faen. Tydelig ikke så viktige folk for han når dere ikke har dett hverandre på to år. Ja jeg skjønner korona men på en eller annen måte. Anonymkode: a6741...14c 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #10 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Stol på magefølelsen om fisking tenker jeg Anonymkode: 8a48d...6fe Ja, det var ganske tydelig etterhvert som hun fikk vin innabords. Anonymkode: cf5db...cff 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #11 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt ærlig hadde gitt faen. Tydelig ikke så viktige folk for han når dere ikke har dett hverandre på to år. Ja jeg skjønner korona men på en eller annen måte. Anonymkode: a6741...14c Han har truffet de et par ganger, men ikke jeg. Anonymkode: cf5db...cff
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #12 Skrevet 10. mai 2021 Du sier ikke så mye om hva forhistorien er her, er dette et vennepar av kjæresten og ekskona? I så fall kan jeg forstå at det føles litt rart for dem hvis de har et nært forhold til eksen. Er det ikke bedre om du og kjæresten lager deres egen vennekrets av folk som er interesserte i å henge med dere? I stedet for å bygge på han og eksens opplegg. Anonymkode: 8a01b...3a2 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #13 Skrevet 10. mai 2021 Miss.Hol skrev (4 minutter siden): Her må mannen ta tak, hvorfor lar han deg gå igjennom sånt? Han hørte ikke at hun sa det, han og mannen hennes satt litt lenger borte og snakket om noe da. Tviler kanskje på at hun hadde sagt det om han hadde hørt det. Men, han er veldig konfliktsky så tviler på han hadde sagt noe. Anonymkode: cf5db...cff 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #14 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du sier ikke så mye om hva forhistorien er her, er dette et vennepar av kjæresten og ekskona? I så fall kan jeg forstå at det føles litt rart for dem hvis de har et nært forhold til eksen. Er det ikke bedre om du og kjæresten lager deres egen vennekrets av folk som er interesserte i å henge med dere? I stedet for å bygge på han og eksens opplegg. Anonymkode: 8a01b...3a2 Han var venner med de før han traff hun som nå er hans eks. De har vært venner over 30 år. Mine venner er venner både med eksen og meg og det går helt fint. De er nok interessert i å henge med han, men ikke med meg. Anonymkode: cf5db...cff
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #15 Skrevet 10. mai 2021 Var dette en venninne av hans eks før de ble gift? Det er naturlig at vennepar "deles" litt når man blir skilt, og hvis hun (og mannen) opprinnelig var venn med ekskona, så er de nok mer sammen med henne. Introduserer han deg for andre venner av seg, som er sine egne? Uansett er det ufint å sitte og snakke om hvor gode venninner de er når de treffer deg. Ikke fordi de skal late som de ikke er det, men fordi det er ikke der fokus skal ligge. Fokus skal ligge på å bli kjent med deg. Det er naturlig at par er litt vare på sånt - de har hatt et par som omgangsvenner, som plutselig er borte. Jeg er sammen med en skilt mann selv, og har følt litt på denne "rare" dynamikken når jeg har truffet venner av ham som er vant til å omgås ham og hans ekskone. Mennene er alltid mye lettere å ha med å gjøre enn konene. De er litt mer avventende, spesielt ettersom jeg er yngre. Hvordan var mannen hennes mot deg? Og hva var din manns inntrykk av kvelden? Anonymkode: b71d9...297 5
Dolce Skrevet 10. mai 2021 #16 Skrevet 10. mai 2021 Tror nok dette har 99% med forholdet de hadde til eksen hans, og maks 1% på om de liker deg eller ikke. Du må gi det tid. 7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #17 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Var dette en venninne av hans eks før de ble gift? Det er naturlig at vennepar "deles" litt når man blir skilt, og hvis hun (og mannen) opprinnelig var venn med ekskona, så er de nok mer sammen med henne. Introduserer han deg for andre venner av seg, som er sine egne? Uansett er det ufint å sitte og snakke om hvor gode venninner de er når de treffer deg. Ikke fordi de skal late som de ikke er det, men fordi det er ikke der fokus skal ligge. Fokus skal ligge på å bli kjent med deg. Det er naturlig at par er litt vare på sånt - de har hatt et par som omgangsvenner, som plutselig er borte. Jeg er sammen med en skilt mann selv, og har følt litt på denne "rare" dynamikken når jeg har truffet venner av ham som er vant til å omgås ham og hans ekskone. Mennene er alltid mye lettere å ha med å gjøre enn konene. De er litt mer avventende, spesielt ettersom jeg er yngre. Hvordan var mannen hennes mot deg? Og hva var din manns inntrykk av kvelden? Anonymkode: b71d9...297 Det var hans venner i starten, så ble de venninner da min kjæreste ble sammen med eksen. Mannen hennes var veldig hyggelig, følte ikke noe rart med han. Det var hun som var tilbaketrukken og «måtte» fortelle meg hvor glad hun var i og hvor god venninne hun var med eks kona til kjæresten min.  Kjæresten min syntes kvelden var veldig hyggelig, men ble lei seg da jeg fortalte hva hun hadde sagt. Han syntes også det var totalt unødvendig å gjøre. Anonymkode: cf5db...cff
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #18 Skrevet 11. mai 2021 Synes hun høres kjip ut upassende å sitte å snakke om eksen når du møter dem for første gang og har disket opp med mat og vin. Høres ut som om hun forventer at du skal jobbe for det for å bli akseptert eller noe, blir umodent i mine øyne hadde ikke brydd meg og hevet meg over det. Men ville vært åpen for at det kan hende inntrykket endrer seg med tiden. Hun vil nok at du skal smiske med henne for å ha kontroll fordi hun selv er usikker, og hun har nok en annen side når du blir bedre kjent. Gi det tid, men ikke jobb for det eller anstreng deg. Anonymkode: 7399b...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #19 Skrevet 11. mai 2021 Litt rart at typen din kan gå videre med livet, men ikke venneparet. Bare fortsett med å gjøre ditt beste på å late som ingenting og prøve å skape en relasjon. Så går det nok seg til. Eller du kan alltids gi faen. Det er ikke venneparet du er sammen med. Anonymkode: caaa8...f17 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #20 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 20.20): Synes hun høres kjip ut upassende å sitte å snakke om eksen når du møter dem for første gang og har disket opp med mat og vin. Høres ut som om hun forventer at du skal jobbe for det for å bli akseptert eller noe, blir umodent i mine øyne hadde ikke brydd meg og hevet meg over det. Men ville vært åpen for at det kan hende inntrykket endrer seg med tiden. Hun vil nok at du skal smiske med henne for å ha kontroll fordi hun selv er usikker, og hun har nok en annen side når du blir bedre kjent. Gi det tid, men ikke jobb for det eller anstreng deg. Anonymkode: 7399b...8ac Ja, jeg syntes også det er veldig spesielt å gjøre. Syntes det var trist hele greia. Jeg kommer sikkert til å invitere de igjen, men kjenner at det blir nok ikke med det første. Lar det gå litt tid. Anonymkode: cf5db...cff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå