Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsket meg sportsklokke til jul og det fikk jeg. Den fungerte bra frem til nå og leverte den inn. Fikk da beskjed om at det var sånn vare fra Elkjøp som var billigere pga den var kjøpt tidligere og så levert inn. 
Reagerte litt da jeg åpnet den og så at forpakningen hadde vært åpnet, men reagerte ikke så mye på det.Men, skjønner jo nå hvorfor. 
Det er helt greit at han kjøpte en «brukt» vare selv om jeg aldri ville gjort det. 
Men, uansett så ordnet det seg jo med at nå fikk jeg helt ny, så satser på at den holder. 
Men, er det vanlig å kjøpe «brukt» i gave? Kunne sikkert kjøpt til meg selv, men ikke til andre. 

Anonymkode: 5da8a...8e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ønsket meg sportsklokke til jul og det fikk jeg. Den fungerte bra frem til nå og leverte den inn. Fikk da beskjed om at det var sånn vare fra Elkjøp som var billigere pga den var kjøpt tidligere og så levert inn. 
Reagerte litt da jeg åpnet den og så at forpakningen hadde vært åpnet, men reagerte ikke så mye på det.Men, skjønner jo nå hvorfor. 
Det er helt greit at han kjøpte en «brukt» vare selv om jeg aldri ville gjort det. 
Men, uansett så ordnet det seg jo med at nå fikk jeg helt ny, så satser på at den holder. 
Men, er det vanlig å kjøpe «brukt» i gave? Kunne sikkert kjøpt til meg selv, men ikke til andre. 

Langsint, eller?

Anonymkode: 7b5ee...4f0

• Liker 35
Skrevet

Det hadde jeg virkelig ikke ofret en tanke

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Langsint, eller?

Anonymkode: 7b5ee...4f0

Hehe, jeg er jo ikke sint. Det var jo nå i forrige uke da jeg leverte den inn at jeg fikk beskjed om at den var kjøpt «brukt». 

• Liker 1
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Outlet-varer er jo genialt. Smart fyr!

Skrevet (endret)

Dette kunne jeg lett ha gjort. Av veldig mange grunner. Nr 1. Vi bruker så ekstavikant mye penger på gaver i julen, folk er jo helt fucka når det kommer til pengebruk på gaver.. Det er et gavehysteri som ikke ligner grisen. Vi er opptatt av å ikke hive så mye mat, leve grønt osv men kom igjen til jul, det er jo helt sirkus uten sidestykke.. Det er lov å roe ned reken og faktisk kjøpe brukt til jul også. 

Synes folk som reagerer på dette er bortsjemt.

Har gjort det selv med f.eks bøker jeg viste vedkommende ønsket seg.. Kjøpe gaver til venninner hvor vi har vært i en vintage butikk sammen og hun har sagt "ååå denne var fin" men ikke kjøpt den selv. Om det er i god kvalitet og personen ønsker det så ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kun gjort det om varen var veldig dyr i utgangspunktet og jeg sparte type 1000-3000 + på å kjøpe b-varen. Evt at de var utsolgt for det han virkelig ønskte seg, men hadde fått en retur som jeg kunne kjøpe til redusert pris 

Anonymkode: a345f...b5a

• Liker 3
Skrevet

Hva er problemet? Tar du det vel symbolsk? 

• Liker 1
Skrevet

Det kan da vel ikke være noe å bry seg om?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

🙄 

Dette er da ikke noe problem, mangen gjør dette. Sett pris på at du får gave i utgangspunktet.

Anonymkode: 84777...d64

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

I min familie og omgangskrets kan vi godt gjøre sånt. 

Anonymkode: a60a2...b4f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tok det 5 måneder før du fant ut av det?

Anonymkode: c5815...fc0

• Liker 2
Gjest Skogsalv
Skrevet

Han fikk den vel billig da,,siden den hadde blitt levert inn.....

Så romantisk 🙈🤪

Hadde heller aldri kjøpt brukt klokke til andre. Siden han ikke nevnte det selv,så håpet han vel at klokka skulle vare lenge,samt kred for å ha vært spandabel 🙃

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Tok det 5 måneder før du fant ut av det?

Anonymkode: c5815...fc0

Klarte du ikke lese innlegget?

Anonymkode: dc603...a69

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (12 timer siden):

Dette kunne jeg lett ha gjort. Av veldig mange grunner. Nr 1. Vi bruker så ekstavikant mye penger på gaver i julen, folk er jo helt fucka når det kommer til pengebruk på gaver.. Det er et gavehysteri som ikke ligner grisen. Vi er opptatt av å ikke hive så mye mat, leve grønt osv men kom igjen til jul, det er jo helt sirkus uten sidestykke.. Det er lov å roe ned reken og faktisk kjøpe brukt til jul også. 

Synes folk som reagerer på dette er bortsjemt.

Har gjort det selv med f.eks bøker jeg viste vedkommende ønsket seg.. Kjøpe gaver til venninner hvor vi har vært i en vintage butikk sammen og hun har sagt "ååå denne var fin" men ikke kjøpt den selv. Om det er i god kvalitet og personen ønsker det så ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det.

Dette er den søteste måten noen har stavet ekstravagant på 🥰

Anonymkode: e3adb...d52

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Joda. Det er miljøvennlig å kjøpe brukt, og mye penger å spare. Men skjønner TS også, når typen liksom har skrytt på seg å kjøpt en dyr duppeditt som ikke fungerer skikkelig, og så viser det seg at han har kjøpt en B-vare uten å opplyse om det, og så er det trolig derfor den ikke fungerte skikkelig.

Anonymkode: 36f30...503

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Brukt fra FINN kunne jeg reagert på (handler der selv, men enkelte gaver bør det følge med kvittering på), men ikke en B vare fra Elkjøp. De er jo minimalt brukt,  ofte bare testet. Da følger det jo med garanti og det er null stress å få hjelp om tingen slutter å fungere.

Anonymkode: 8da6d...0a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet i sportsbutikk og der kunne folk levere inn sportsklokker fordi de var "feil" farge. Hvis de hadde lagt inn brukerdata på de så kunne vi ikke selge klokkene som nye, selv om returnerte klokka dagen etterpå. 

Brukt er ikke alltid brukt. 

Anonymkode: cc57a...ca9

• Liker 8
Gjest Skogsalv
Skrevet

Jeg ville heller fått et ubrukt lingerie- sett 🙂 i gave . Og kjøpt brukte duppeditter selv ,- ifht kvalitet og garanti . 

Det  andre er jo bare kos og moro❤

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det så mye da? Jeg gir beskjed til mine om at helst kjøp en opplevelse eller brukt hvis du skal kjøpe gave til meg. Miljøet tar skade av alt det høye forbruket vi har, og jeg vil ikke være en del av det. 

Anonymkode: 9a015...66c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...