Ængel Skrevet 10. mai 2021 #1 Del Skrevet 10. mai 2021 Hei, jeg har nettopp kjøpt meg en symaskin og venter bare på at den skal komme i posten. I tillegg til å sy inn klærne mine for å få dem til å passe bedre, hva slags andre, enkle syprosjekter vil du anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Del Skrevet 10. mai 2021 Handlenett, putetrekk? Anonymkode: 4f378...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ængel Skrevet 10. mai 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 10. mai 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Handlenett, putetrekk? Anonymkode: 4f378...970 Putetrekk er ikke så dumt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sigyn Skrevet 10. mai 2021 #4 Del Skrevet 10. mai 2021 Sy det du har lyst på 🙂 Mye mer motiverende. Fikk symaskin for et par måneder siden selv, syr mest barneklær riktig nok, men det har gått mye lettere og blitt mye penere (på rettsiden hvert fall!) enn forventet. Gikk rett på kjole som første prosjekt, riktig nok uten masse dilldall, men prøver stadig nye mønstre og teknikker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Del Skrevet 10. mai 2021 Sjekk ut theavaskavulla på Instagram. Hun lager sy-diy uten mønster, bare med mål av seg selv. Veldig artig! 😊 Anonymkode: 72648...208 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Del Skrevet 10. mai 2021 Ida Victoria har fine og enkle mønstre både til dame og barn! Det første jeg sydde når jeg begynte i fjor var tightsen hennes! Og enig med hen over meg - begynn med det du har lyst til! Anonymkode: 2240f...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #7 Del Skrevet 11. mai 2021 Støtter at du må gå for det du har lyst til, ellers kan man fortere bli lei og legge vekk dersom man plages litt. Jeg kjøpte meg ny maskin i fjor høst, gikk fra enkleste sort til en mer flere funksjoner en jeg har hatt tid til å teste ut. Jeg sydde diverse småprosjekter i starten der jeg fikk prøvd litt forskjellige teknikker og materialer, og det har gått mest i små prosjekter som glidelåsmapper i ulike versjoner, prosjektposer (til strikketøy), handlenett, vesker, diverse kurver og slikt. Oppbevaringsmappe til sytråd, "nålebok" og egen mappe til symaskinnåler gjorde underverker for å holde mer orden etter hvert. I tillegg har jeg sydd noen duker for å øve på lappeteknikk og quilting. Det går litt tregt her i gården da, siden jeg har trøbbel med hukommelse og konsentrasjon pga sykdom, men jeg håper å kunne gå videre til å prøve meg på et par enkle plagg etter hvert. Jeg brukte en del tid på pinterest i starten for å samle inspirasjon, og snublet stadig over ting jeg bare måtte prøve meg på. I min egen versjon, siden jeg suger på å følge instrukser... 😅 Anonymkode: 69aa0...2da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 11. mai 2021 #8 Del Skrevet 11. mai 2021 Da jeg fikk meg symaskin begynte jeg med å sy pynteputetrekk av gamle T-skjorter (samt T-skjorter som jeg hadde liggende som ikke passet)🙂. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #9 Del Skrevet 11. mai 2021 Ængel skrev (17 timer siden): Hei, jeg har nettopp kjøpt meg en symaskin og venter bare på at den skal komme i posten. I tillegg til å sy inn klærne mine for å få dem til å passe bedre, hva slags andre, enkle syprosjekter vil du anbefale? Det er ikke vanskelig å sy feks klær, men det er tidkrevende. Det er dette - evnen eller viljen til å bruke tilstrekkelig tid - som skiller amatøren fra den som faktisk kan lage ting. Så du bør begynne med enkle ting som putetrekk og poser. Hvorfor? Fordi du skal lære hvordan du syr en søm rett, med riktig innstillinger og tilstrekkelig sikret i sonene der et plagg får mest påkjenning. Så, når du er klar for å bruke tid, kan du sy klær. Da må du velge ut et mønster, merke ut mønsteret, lage en prøvemodell, tilpasse dette testplagget til din spesifikke kroppsform, endre mønsteret etter modellen, og så kan du sy et (vellykket) plagg. Hva enn du gjør med din symaskin: ikke bli en av de folka som produserer hjemmelaga klær som sitter enda dårligere på kroppen enn kjøpeklær. Da er hele poenget borte. Det er akkurat som de folka som begynner å strikke og som så velger å bruke uker av livet på å strikke en genser presist etter mønster uten å gjøre de nødvendige tilpasningene til egen fysikk som gjør et hjemmelaget plagg brukbart. Anonymkode: 203ca...578 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå