Gå til innhold

Dere som er 100% alene med barn, hvordan er tilværelsen deres

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvordan livet til dere som er 100% alene med barn er? Hvordan er økonomien? Hva gjør dere på fritiden? Hvordan feirer dere jul og andre høytider? Hva gjør dere i feriene? Får dere egentid? Føler du at noe mangler i livet deres? 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har nylig blitt alene med ett barn som er såvidt 1 år. Jeg hadde aldri forestilt meg denne tilværelsen. Barnet mitt har det veldig bra, stortrives i barnehagen og har det supert hjemme med meg. 

Økonomisk har jeg det veldig bra, har lang utdanning og sikker fast jobb, gode arbeidsforhold. Svært takknemlig for arbeidstiden min som gjør at jeg aldri trenger barnevakt. Jeg har uansett mine foreldre og en søster 30 min unna, som gjerne stiller opp som barnevakt.  

På fritiden er vi foreløpig mye med besteforeldrene i helgen.  Han er for liten til å ha fritidsaktiviteter enda. Jul og høytider feires også med besteforeldre. 

Jeg føler meg likevel sårbar, tenker at barnet mitt vokser opp uten en pappa i livet sitt. Vet ikke hvordan jeg skal fylle det tomrommet. Er også redd for at han skal føle seg utenfor pga av dette. 

Egentid er begrenset til de timene barnet sover. Får 2-3 timer for meg selv hver kveld og det er kjempefint. I helgene har jeg mulighet til barnevakt (besteforeldre), men benytter meg sjeldent av det. Har barnevakt ca 2 dager i måneden, noen timer hver gang. Da får jeg vært med venner :)

Anonymkode: 997ca...e65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...