Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann.  Jeg har havnet i en litt fucked up situasjon økonomisk, og blir trukket i lønn. Etter inntekten min ble redusert kontaktet jeg namsmannen for å informere om ny inntekt. Det ble da fastsatt at jeg skulle trekkes 1200kr  fra og med mai.  Sjekket lønnslippen hvor det var to trekk et på 11 700 kr og et på 12 500 kr, mens jeg sitter med 6000kr utbetalt. Arbeidsgiver har altså gjort en meget stor feil her, kan jeg kreve de pengene som er trukket for mye/feil? 

Anonymkode: cab23...639

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Heisann.  Jeg har havnet i en litt fucked up situasjon økonomisk, og blir trukket i lønn. Etter inntekten min ble redusert kontaktet jeg namsmannen for å informere om ny inntekt. Det ble da fastsatt at jeg skulle trekkes 1200kr  fra og med mai.  Sjekket lønnslippen hvor det var to trekk et på 11 700 kr og et på 12 500 kr, mens jeg sitter med 6000kr utbetalt. Arbeidsgiver har altså gjort en meget stor feil her, kan jeg kreve de pengene som er trukket for mye/feil? 

Akkurat de samme skjedde meg! Namsmannen har sendt oppdatert trekkplan til arbeidsgiver å fått bekreftelse på denne.  Allikevel har de trekt såpass mye st jeg nå ikke har til husleien enn gang 😳 Håper noen har svar til oss.... 

Anonymkode: 1e13f...091

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Akkurat de samme skjedde meg! Namsmannen har sendt oppdatert trekkplan til arbeidsgiver å fått bekreftelse på denne.  Allikevel har de trekt såpass mye st jeg nå ikke har til husleien enn gang 😳 Håper noen har svar til oss.... 

Ts her😊 jeg sendte mail til ei på lønningskontoret hvor jeg informerte om feil i lønn og at jeg ville ha det de har trukket for mye tilbakebetalt.  Vi får heldigvis lønnslippen et par dager før lønningsdato så håper alt går i boks. Er de som har gjort en feil.  Forrige mnd trakk de 4000, gledet meg masse til lønn denne mnd da det bare skulle trekkes 1200 men gleden ble kortvarig da det plutselig ble trukket over 24000 tilsammen 😵

AnonymBruker
Skrevet
Uperfekt mamma skrev (1 time siden):

Ts her😊 jeg sendte mail til ei på lønningskontoret hvor jeg informerte om feil i lønn og at jeg ville ha det de har trukket for mye tilbakebetalt.  Vi får heldigvis lønnslippen et par dager før lønningsdato så håper alt går i boks. Er de som har gjort en feil.  Forrige mnd trakk de 4000, gledet meg masse til lønn denne mnd da det bare skulle trekkes 1200 men gleden ble kortvarig da det plutselig ble trukket over 24000 tilsammen 😵

Ja, det er ju greit at man har trekk men ugreit når utbetalingene blir feil. Håper de ordner seg for oss begge 🤞

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, det er ju greit at man har trekk men ugreit når utbetalingene blir feil. Håper de ordner seg for oss begge 🤞

Ja det er liksom det.  Er forskjell på et beløp du er innstillt på,  og  23 000 mer .

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke typer jobb har dere siden det er så dårlig organisert? 

Anonymkode: da33f...3bd

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jobber hos namsmannen. i disse tilfellene må dere ta kontakt med namsmannen, og be namsmannen om å anmode kreditor om å tilbakebetale det feilaktige trukket beløpet. Namsmannen kan kun «anmode» om dette, så det er opp til kreditor om de vil tilbakebetale. Noen går med på det, og andre ikke.

Anonymkode: 32e70...dcd

AnonymBruker
Skrevet

Innbetalingen til namsmannen skjer som regel noen dager etter lønnskjøringen, så det kan hende det ikke er for sent å stoppe det.

Anonymkode: 455d1...614

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...