Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har opplevd tyngdefølelse i underlivet under graviditet (nummer to)?

Hadde mye tyngdefølelse etter første fødsel, kunne ikke bære tungt uten at det føltes som vaginaen ramlet ut (ikke totalprolaps, men bare en følelse av at noe trykte og presset på underlivet). 

Kjenner litt tyngdefølelse allerede i uke 17 og frykter at det bare skal bli verre! Har noen noen erfaringer med dette?

Skal såklart gjøre bekkenbunnsøvelser så mye jeg kan.

Anonymkode: 78135...004

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det noen som har opplevd tyngdefølelse i underlivet under graviditet (nummer to)?

Hadde mye tyngdefølelse etter første fødsel, kunne ikke bære tungt uten at det føltes som vaginaen ramlet ut (ikke totalprolaps, men bare en følelse av at noe trykte og presset på underlivet). 

Kjenner litt tyngdefølelse allerede i uke 17 og frykter at det bare skal bli verre! Har noen noen erfaringer med dette?

Skal såklart gjøre bekkenbunnsøvelser så mye jeg kan.

Anonymkode: 78135...004

Jeg vet ikke om det er det samme, men jeg har mye såkalt nedpress som de kaller det, tidlig med nr to. Siden uke 19-20 har jeg samme følelse i underliv, rompa og mellom lårene som jeg hadde med 6-10 cm åpning under fødselen, spesielt når jeg har vært litt for aktiv. 

Fikk også tidlig, kraftig bekkenløsning denne gangen, det fikk jeg ikke i det hele tatt med første. Pluss enorm mage i forhold til førstemann. Så jeg har følt at jeg er fødeklar" i 12 uker allerede og er bare 32 uker på vei 🙈🙈 Dette blir et langt svangerskap! 

Jeg går til kiropraktor og fysioterapeut og har fått mange øvelser jeg kan gjøre, anbefaler deg det samme :) Jordmor kan henvise eller så kan du finne privat :)

Anonymkode: 40004...7b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, jeg er i uke 18 med nummer 2 og sliter også allerede med tyngdefølelse/nedpress. Forrige graviditet hadde jeg det ikke slik før de siste par ukene av graviditeten, men fødselen var hard og jeg slet endel med underlivet i ettertid. Frykter at det blir et tungt svangerskap i tredje trimester denne gangen når det allerede er sånn så tidlig 😕 

Anonymkode: 603bf...2b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket om det kan være åreknuter i underlivet du har? Jeg har kjent på et rart press der nede, mye verre enn med nr 1. Ble tipset om å sjekke om det kunne være dette og tok en kikk med speilet og kunne se noen åreknuter på utsiden også. Ubehagelig, og til tider smertefullt (ved feks langt dobesøk), men jeg kjente bare igjen det trykket du beskriver. Jeg er 30 uker på vei.

Anonymkode: 206e2...6bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...