Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå klikker det  snart for meg. Jeg HATER jobben min!  Jeg er så gruelig lei av folk og deres idiotiske spørsmål og manglende evne til  å orientere seg selv. Jeg blir så matt av at folk ikke klarer å høre etter hva de blir fortalt, men hele tiden skal spørre opp igjen - minst to ganger hva jeg sa.  Jeg er så drittlei folk som kommer og vil ha hjelp, men de går før halve svaret er gitt dem. 

I tillegg har jeg en kollega som klager på ALT, og det blir aldri bedre. Jeg har sagt det til henne at  jeg klarer ikke høre på alt hun klager på - det blir for mye. Det er nesten så jeg gruer meg til  å gå på jobb når jeg har henne.  Jeg har en god kollega som er flink, strukturert og som faktisk er til hjelp når vi er to. Hun hjelper til å ta unna køen, hun rydder og gjør det koselig her, er opptatt av at alle skal ha en god dag og ikke som hun andre, som bare tenker på seg selv. 

Jeg har fått en leder som ikke vet hva han driver med, og som bytter vakter slik det passer han. Turnusen er satt men meget uforutsigbar allikevel... 

Stedet jeg jobber er en stor statlig bedrift, meget tungrodd og uoversiktlig og ledergruppa er lukket og såkalt gutteklubben grei. De som er innafor er jammen innafor og alle andre er ikke det. 

Vurderer å be HR i klinikk om hjelp, men vet ikke om de vil si noe til min leder eller ei?  Noen som kjenner til det?  

(og ja, jeg søker andre jobber, men det er ikke så lett i disse tider)

Anonymkode: d6819...535

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme her! Jeg jobber intenst nå for å roe ned nervesystemet etter dagens arbeidsdag. Jeg er mektig frustrert, og kjenner at jeg virkelig ikke orker mer. Er så vanvittig lei av å være "på feil hylle", i et system som er dårlig organisert.... Jeg er totalt alene om utfordringene jeg står i, og har 0 mulighet til å påvirke situasjonen..... Leter etter jobber, men det er få... Har heller ikke mulighet til å gå særlig ned i lønn, så det er en utfordring.

Anonymkode: 7de25...191

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme her 👍🏼

Anonymkode: b7552...c9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært dere ville jeg drukket meg full på jobb og lagt en ordentlig bæsj på sjefens kontorpult. 

Anonymkode: d9c16...4ca

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Si opp, slik at andre som heller ønsker å jobbe kan få den.

Ingenting er verre enn sure folk som ikke trives i jobben. Finn ny jobb.

Anonymkode: 1b329...e5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg misliker og jobben sterkt. Har sett etter ny jobb i lang tid, men er så lite ledig. Elendig arbeidsmiljø, og så lite inkludering man kan tenke seg.

Anonymkode: de929...6b4

• Liker 2
Skrevet

Haha det første avsnittet ditt, så utrolig spot on til hvordan jeg også føler det. Folk er så treg i oppfattelsen, de greier jo ikke ta beskjeder eller lære seg noe nytt på egenhånd. Eneste som hjelper for meg er å gi litt mer faen. Da blir jeg ikke så sur. Bare tenker at jeg skal gjøre jobben min akkurat passelig bra, og så får ubrukeligheten til kollegaer være deres eget og leders problem. 

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nå klikker det  snart for meg. Jeg HATER jobben min!  Jeg er så gruelig lei av folk og deres idiotiske spørsmål og manglende evne til  å orientere seg selv. Jeg blir så matt av at folk ikke klarer å høre etter hva de blir fortalt, men hele tiden skal spørre opp igjen - minst to ganger hva jeg sa.  Jeg er så drittlei folk som kommer og vil ha hjelp, men de går før halve svaret er gitt dem. 

I tillegg har jeg en kollega som klager på ALT, og det blir aldri bedre. Jeg har sagt det til henne at  jeg klarer ikke høre på alt hun klager på - det blir for mye. Det er nesten så jeg gruer meg til  å gå på jobb når jeg har henne.  Jeg har en god kollega som er flink, strukturert og som faktisk er til hjelp når vi er to. Hun hjelper til å ta unna køen, hun rydder og gjør det koselig her, er opptatt av at alle skal ha en god dag og ikke som hun andre, som bare tenker på seg selv. 

Jeg har fått en leder som ikke vet hva han driver med, og som bytter vakter slik det passer han. Turnusen er satt men meget uforutsigbar allikevel... 

Stedet jeg jobber er en stor statlig bedrift, meget tungrodd og uoversiktlig og ledergruppa er lukket og såkalt gutteklubben grei. De som er innafor er jammen innafor og alle andre er ikke det. 

Vurderer å be HR i klinikk om hjelp, men vet ikke om de vil si noe til min leder eller ei?  Noen som kjenner til det?  

(og ja, jeg søker andre jobber, men det er ikke så lett i disse tider)

Skift jobb,det virker ikke som du passer til stillingen.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er veldig god på skuespill, så uansett hva du tror oppfatter andre meg som sprudlende og engasjert. Men, det tærer... Etter jobb er jeg helt ferdig😕 

Det er ufattelig idiotisk å si opp uten annen jobb. De færreste har vel råd til det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

det virker som om veldig mange mistrives med kollegaer, og ikke alltid selve jobben. skift beite da vel. er selv næringsdrivende og det er ikke å anbefale hverken ift økonomi eller stress🤭

Anonymkode: 129aa...1c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

TS har ikke sagt at hun er sur på jobb?!?! 

Hun klager her inne over arbeidsforholdene pg at ANDRE er sure på jobb....

Jeg har det også slik som TS, men utad er jeg smilende og blid. Jeg ønsker også å beholde jobben min, for det er ikke jobben som er problemet. 

"Si opp, slik at andre som heller ønsker å jobbe kan få den"??? 🙄🙄

Anonymkode: a1c1e...9e8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

det virker som om veldig mange mistrives med kollegaer, og ikke alltid selve jobben. skift beite da vel. er selv næringsdrivende og det er ikke å anbefale hverken ift økonomi eller stress🤭

Ja, men det er ikke alltid bare å skifte jobb ;)

Det er synd at det finnes så mange ansatte i kommune/stat som tydeligvis kun er der fordi de "må" og som kun sitter og venter på at de kan gå hjem. Slike folk er utrolig slitsomme. 

Anonymkode: a1c1e...9e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Verste jeg vet er også kollegaer som tydelig misliker jobben sin, som sier de skal finne seg en ny jobb,klager på alt som er dårlig. Men fortsatt jobber de der,mnd etter mnd! Misliker du jobben, ikke la det gå utover kollegaene dine hvertfall. 

Tips til å trives bedre:

Tenk på alle de som er uten jobb i dag, som gladelig ville hatt din jobb.

Alle er lei jobben sin i perioder, gjør det beste ut av det.

Fokusere på hva DU skal gjøre i dag, ikke hva alle andre kollegaer gjør. Spør de mye, svar enkelt og høflig. 

Er det jobben du er lei av,eller kollegaene? Er det kollegaene er det lett å ignore de litt,  fokusere på jobben du skal gjøre, ikke menneskene rundt.

Eller si opp jobben, studere til noe annet.

Opptre profosjonelt, ikke la andre merke at du er lei. Tenk på din neste jobb vil kreve gode referanser fra den jobben du er i dag. 

Gjør ting som gjør deg glad på fritiden, ikke legg all din irritasjon på jobben. 

Anonymkode: 4ba79...b7a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men det er ikke alltid bare å skifte jobb ;)

Det er synd at det finnes så mange ansatte i kommune/stat som tydeligvis kun er der fordi de "må" og som kun sitter og venter på at de kan gå hjem. Slike folk er utrolig slitsomme. 

: a1c1e...9e8

For i privat sektor er det ingen som bare sitter og venter på å gå hjem? Jeg er så lei av nedrakkingen av stat og kommune som arbeidsplass. Jeg forstår at mange ikke trives på jobb, og da er det bare to ting som hjelper - skift jobb, og i mellomtiden prøv å gjøre det beste ut av det. Jeg har jobbet både i privat og offentlig sektor og den beste jobben - den jeg har nå- er i staten. Man må finne   jobben som passer for seg. Og så lønner det seg alltid med en god utdanning - da har du flere muligheter.

Anonymkode: 7c36e...a24

Gjest FemaleFuryFancies
Skrevet (endret)

Slettet av bruker.

Endret av FemaleFuryFancies
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er veldig god på skuespill, så uansett hva du tror oppfatter andre meg som sprudlende og engasjert. Men, det tærer... Etter jobb er jeg helt ferdig😕 

Det er ufattelig idiotisk å si opp uten annen jobb. De færreste har vel råd til det.

Har det akkurat som deg, greier å spille skuespill men bryter sammen når jeg er for meg selv etter jobb. Det er ikke sunt i lengden!

Anonymkode: 30694...bd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her

Anonymkode: 90dc0...197

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FemaleFuryFancies skrev (4 timer siden):

Her skal du få et godt tips vi plukket opp for mange år siden: Når noen kommer til deg og klager, spør du vennlig, men bestemt: "Hva vil du jeg skal gjøre med det?" Spørsmålet møtes som regel med taushet. Så sier du, like vennlig og bestemt: "Dersom du vet hva du vil jeg skal gjøre med det, fortell meg det, hvis ikke, kom ikke med dine klager til meg."

Vi har selv praktisert dette rådet fra coach Kurt Bay med "stunning effect."

oi, den var litt hard. er det kun på jobb denne brukes? ville ikke tatt den privat ihvertfall. ingen av mine kollegaer klager særlig så den blir nok uprøvd🤭

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Verste jeg vet er også kollegaer som tydelig misliker jobben sin, som sier de skal finne seg en ny jobb,klager på alt som er dårlig. Men fortsatt jobber de der,mnd etter mnd! Misliker du jobben, ikke la det gå utover kollegaene dine hvertfall. 

Tips til å trives bedre:

Tenk på alle de som er uten jobb i dag, som gladelig ville hatt din jobb.

Alle er lei jobben sin i perioder, gjør det beste ut av det.

Fokusere på hva DU skal gjøre i dag, ikke hva alle andre kollegaer gjør. Spør de mye, svar enkelt og høflig. 

Er det jobben du er lei av,eller kollegaene? Er det kollegaene er det lett å ignore de litt,  fokusere på jobben du skal gjøre, ikke menneskene rundt.

Eller si opp jobben, studere til noe annet.

Opptre profosjonelt, ikke la andre merke at du er lei. Tenk på din neste jobb vil kreve gode referanser fra den jobben du er i dag. 

Gjør ting som gjør deg glad på fritiden, ikke legg all din irritasjon på jobben. 

Anonymkode: 4ba79...b7a

Vet du, jeg gjør allerede alt dette. Men du vet, når du ikke har  vært i min situasjon - så er det ikke lett å vite hvordan det faktisk kjennes på kroppen. 

Og til dere som tror at jeg er sur på jobb, nei jeg er ikke det. På stille dager så har jeg begynt å ta meg noen flere små pauser, går ut, strekker på meg, snakker litt med andre som jobber her, og tar en regelrett en time out.  Jeg fokuserer kun på meg og på at brukerne skal ha en god opplevelse.  

Jeg er alltid profesjonell. Ikke engang da jeg gikk gjennom skilsmisse tøff som faen og da faren min lå for døden var noen som merket noe. Så profesjonell til fingerspissene er jeg.  

Men det er faktisk noen ganger at jobben sluker deg opp uansett om du vil eller ikke.  

Gjest FemaleFuryFancies
Skrevet (endret)

Slettet av bruker.

Endret av FemaleFuryFancies

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...