Gå til innhold

Sykehus sa jeg kunne amme etter mifegyne, google sier nei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste meg opp på at etter mifegyne og cytotec så skal man ikke amme pga fare for diare hos barn

Så sier dem på sykehuset at det er tull, amme kan man gjøre. De sa: vi har mange mammaer med samme problemstilling og man kan amme. 

Søker igjen på nett og ser, av eldre tråder, men også skriv fra andre sykehus at det anbefales ikke å amme... nå vet jeg ikke hva jrg gjør. Har tatt mifegyne og har en liten en hjemme som er vant med kveld oh morgenamming..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fra felleskatalogen

Amming: Skilles ut i morsmelk. Bør derfor unngås under amming.

Anonymkode: 16a89...dbf

Skrevet

Ja nettopp...dette finner jrg også, men hvorfor skriver sykehuset da i sitt infoskriv samt sier at det er ok å amme når jeg spør? 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er forskjell på bør ikke og skal ikke amme. Regner da med at policyen på det sykehuset er å anbefale amming da de ser fordelen med amming som større enn bakdelen mtp bivirkninger.

Anonymkode: 0b263...99b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er konsekvensen av at ett godt helsesystem i ett godt og trygt i-land fortsatt er pålagt å pushe amming på bekostning av sunn fornuft. 

Anonymkode: d34dd...33b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Dette er konsekvensen av at ett godt helsesystem i ett godt og trygt i-land fortsatt er pålagt å pushe amming på bekostning av sunn fornuft. 

Anonymkode: d34dd...33b

Å herlig. Ennå en ammemotstanderdust. 

Anonymkode: c7666...d5f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv tryggmammamedisin.no. 

Anonymkode: 6c107...84a

Skrevet

Prøvd sistnevnte... men der kan det ta opptil 2 dager før svar foreligger. 

Ja må jo være nyere forskning men hvorfor operer kun et sykehus med denne 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fra felleskatalogen

Amming: Skilles ut i morsmelk. Bør derfor unngås under amming.

Anonymkode: 16a89...dbf

Det er viktig å huske på at felleskatalogens pakningsvedlegg er skrevet av legemiddelprodusenten og de har dermed interesser som gjør at de fraråder ymse som likevel ikke er farlig. Dette er for å sikre seg mot søksmål. Relis er derfor en mye mer pålitelig kilde, eller informasjon fra sykehuset selv slik som TS har fått. Det er mye som gjøres annerledes enn det som står i felleskatalogen.

Anonymkode: c88b4...fe3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alke midlene vi bruker under narkose er vel merket med advarsel mot amming etterpå ( i felleskatalogen) Allikevel lar vi mor amme så fort hun er våken nok til å håndtere barnet. Dette fordi det er en nasjonal prosedyre på det. Og at sjansen for at barnet påvirkes er ekstremt liten. Så jeg ville hørt på legen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Alke midlene vi bruker under narkose er vel merket med advarsel mot amming etterpå ( i felleskatalogen) Allikevel lar vi mor amme så fort hun er våken nok til å håndtere barnet. Dette fordi det er en nasjonal prosedyre på det. Og at sjansen for at barnet påvirkes er ekstremt liten. Så jeg ville hørt på legen. 

Hva er det du babler om? 

Anonymkode: b2cab...aef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...