AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #1 Skrevet 10. mai 2021 Noen som har erfaring med å flytte dit som småbarnsfamilie? Negative og positive sider? Lurte også på om det er kjent om aluminiumfabrikken eller annen industri gir skadelig forurensning der? Pleier det være mye lastebiler gjennom sentrum? Erfaring med skoler og barnehager og aktiviteter for barn? takk ☺️ Anonymkode: 2b98b...4e2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 Mye fin og tilgjengelig natur , både skog og strender . Jeg har bare barn i barnehagen og er ikke så veldig fornøyd med vår, men andre kan jo være fornøyde med den. Anonymkode: 419ac...5cf
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #3 Skrevet 10. mai 2021 Er forresten mye tungtransport gjennom byen dessverre. Dere bør flytte opp på fjellet og ikke i sentrum hvis dere ønsker å flytte til holmestrand Anonymkode: 419ac...5cf 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #4 Skrevet 10. mai 2021 Mye tungtrafikk, og er "krise" når E18 stenges, da går all trafikk gjennom byen og på fjellet. Var veldig tøft miljø for ungdommen, men tror dette har bedret seg litt de senere årene. Skolene er mye avhengig av hvilken skolekrets du ender på, men er dessverrre mye tull på alle. Spesielt ungdomsskolen. Det er ikke påvist skadelig forurensing, men veldig mange derfra er uføretrygdet, ligger vel på toppen i Vestfold. Det positive er at naturen er fantastisk, er aldri langt unna flotte turstier og skogsterreng. Anonymkode: 9246b...303
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er forresten mye tungtransport gjennom byen dessverre. Dere bør flytte opp på fjellet og ikke i sentrum hvis dere ønsker å flytte til holmestrand Anonymkode: 419ac...5cf Kjører ikke lastebilene forbi «fjellet» også? Er det sånn hele året hele tiden eller er det midlertidig? Så mange lastebiler der sist. Anonymkode: 2b98b...4e2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mye tungtrafikk, og er "krise" når E18 stenges, da går all trafikk gjennom byen og på fjellet. Var veldig tøft miljø for ungdommen, men tror dette har bedret seg litt de senere årene. Skolene er mye avhengig av hvilken skolekrets du ender på, men er dessverrre mye tull på alle. Spesielt ungdomsskolen. Det er ikke påvist skadelig forurensing, men veldig mange derfra er uføretrygdet, ligger vel på toppen i Vestfold. Det positive er at naturen er fantastisk, er aldri langt unna flotte turstier og skogsterreng. Anonymkode: 9246b...303 Når stenges E18? hva betyr «tøft miljø for ungdommen»? og hva er egentlig årsak til masse uføretrygd der? Har hørt det andre steder også. Anonymkode: 2b98b...4e2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #7 Skrevet 10. mai 2021 Mine søskenbarn er vokst opp der, og de er iallfall godt fornøyde med miljøet og skole. De er voksne nå, men var fornøyde barn og trivdes godt. De bodde oppi kleiva der, så de merket ikke noe til tungtrafikken heller. Det eneste de synes var kjedelig, var at det var lite å finne på der, mulig det er blitt mer nå, men spesielt kusina mi passet på å dra til Tønsberg med venninner for shopping da hun ble eldre. Anonymkode: 5652e...391 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #8 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Når stenges E18? hva betyr «tøft miljø for ungdommen»? og hva er egentlig årsak til masse uføretrygd der? Har hørt det andre steder også. Anonymkode: 2b98b...4e2 E18 stenges når det skjer noe på veien, f.eks ulykker slik at den må stenges i begge retninger og det ikke er mulighet til å lage omkjøring via det andre feltet, eller noe skjer med tunneller eller bruer. Tøft miljø betyr at det er mye rus, mobbing etc. Årsakene aner jeg ikke, men man kan jo spekulere i både Hydro og giftdeponiet på Langøya. Anonymkode: 9246b...303
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #9 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Mine søskenbarn er vokst opp der, og de er iallfall godt fornøyde med miljøet og skole. De er voksne nå, men var fornøyde barn og trivdes godt. De bodde oppi kleiva der, så de merket ikke noe til tungtrafikken heller. Det eneste de synes var kjedelig, var at det var lite å finne på der, mulig det er blitt mer nå, men spesielt kusina mi passet på å dra til Tønsberg med venninner for shopping da hun ble eldre. Anonymkode: 5652e...391 Da var nok søskenbarna dine blant de "kule" om de trivdes Det er lite å finne på, og skal man shoppe MÅ man til Horten, Tønsberg eller Drammen, da det er lite klesbutikker i Holmestrand. Når det gjelde fritidsaktiviteter har det blitt mange flere tilbud nå enn når jeg var ung og vokste opp der, men det er nok fortsatt sånn at det meste er organisert via idrettslagene/korpset. Anonymkode: 9246b...303
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #10 Skrevet 10. mai 2021 Det er en kjempefin montessoriskole der, den anbefales på det sterkeste! Nærheten til sjøen er også et stort pluss med Holmestrand. Jeg har bare gode ting å si om området 🙂 Anonymkode: 13bf8...646 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #11 Skrevet 10. mai 2021 Hadde mye heller flyttet til Tønsberg, eller Drammen. Hørt alt for mye negativt om Holmestrand, og at det ikke er lett å komme inn i miljøet der. Og dårlig miljø for de unge. Anonymkode: 48ed1...ad8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #12 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjører ikke lastebilene forbi «fjellet» også? Er det sånn hele året hele tiden eller er det midlertidig? Så mange lastebiler der sist. Anonymkode: 2b98b...4e2 Mange lastebiler skal jo ned til Hydro eller innom butikkene med varer, så er en del uansett... Men hvis E18 stenges så er det totalt kaos. Anonymkode: 9246b...303
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #13 Skrevet 10. mai 2021 Jeg bodde i Holmestrand for noen år siden. Hadde ingen barn og bodde midt i sentrum. Enig med tungtrafikken som kunne være et problem rett utenfor mitt soveromsvindu, men det er mange fine steder rundt byen. Likte så godt at jeg kunne tusle bort på en av to bystrender. Ang. at mange er uføretrygdet, er også etter hva jeg har hørt, fordi Holmestrand ligger nært Oslo og Drammen og det var tidligere veldig mye lavere huspriser der. Så da var det naturlig at mange flyttet ut av byene og dit når økonomien ble dårligere. Anonymkode: 60af6...446
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #14 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg bodde i Holmestrand for noen år siden. Hadde ingen barn og bodde midt i sentrum. Enig med tungtrafikken som kunne være et problem rett utenfor mitt soveromsvindu, men det er mange fine steder rundt byen. Likte så godt at jeg kunne tusle bort på en av to bystrender. Ang. at mange er uføretrygdet, er også etter hva jeg har hørt, fordi Holmestrand ligger nært Oslo og Drammen og det var tidligere veldig mye lavere huspriser der. Så da var det naturlig at mange flyttet ut av byene og dit når økonomien ble dårligere. Anonymkode: 60af6...446 Men det står at det er veldig høy andel UNGE uføre der i dag. Det stemmer jo ikke helt med noe som var tidligere? Er det noe i miljøet som gjør at folk blir syke? Hvorfor blir så mange Inge der trygdet? Anonymkode: 2b98b...4e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå