Gå til innhold

Virker det som om han egentlig ikke vil flytte sammen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært med kjæresten i litt over 2 år (han litt over 40) og har tatt opp det med å flytte sammen. Første gang jeg tok det opp sa han at han at det ville vært fint å se hvordan det er å være sammen i lengre tid i strekk for å se hvordan det gikk. Og det gjorde vi og det gikk fint. Noe irritasjon nå og da, men stort sett fint. Så tok jeg det opp i igjen hva han tenker om det og han svarer liksom «yeah yeah» (han snakker engelsk). Virket som om han kunne svart på samme måte på et helt trivielt spørsmål. 
Så jeg spør om han er negativ til del og han sier nei til det. Jeg spurte om han hadde noe mer å legge til, men nei. Etter en liten stund sier han at det nok er bedre å vente til etter denne covid situasjonen har lagt seg litt siden han har hjemmekontor. Akkurat det kan jeg forstå.

er menn slik? Virker det som om han bare gikk med på det, eller synes han det er greit, men ikke tenker over å uttrykke det annerledes? Det siste jeg vil er å få en som egentlig ikke vil til å flytte sammen.. han burde jo kunne si nei om han ikke er keen..

Anonymkode: 3a0e9...f50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke keen på å flytte sammen, trust me. Snakker av erfaring. Kan hende han blir det en dag, men det er større sjans for aldri dessverre. Virker som han har det kjempe fint alene i hus og menn over 40 er vanskelig å snu på det. 

Anonymkode: 738ca...3f2

• Liker 6
Skrevet

For meg høres han dessverre helt uinteressert ut. Men så vil han ikke innrømme det, for da risikerer han å miste forholdet. Det er derfor han «unngår» spørsmålet ved å si yeah yeah, skylde på korona og nekte for å være negativ. Han virker fornøyd med tingenes tilstand nå, og ønsker ikke endring.

• Liker 4
Skrevet

Det er et ordtak som sier "gamle vaner er vonde å vende". Dette kan nok passe veldig godt på middelaldrende menn, særlig hvis de er vant til å bo alene og styre sin egen tid og hjem.

Jeg synes han høres helt uinteressert ut, dessverre. Det er gått to år og han er enda ikke klar? Ikke interessert.

• Liker 1
Skrevet

Du må kanskje tydelig kommunisere at du vil ha et klart svar: Kunne du tenke deg å flytte sammen i fremtida? Jeg husker ikke helt hvordan jeg og samboeren kommuniserte om dette før vi flytta sammen, men det var i alle fall tydelig i fremtidsplanene våre tidlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte han mer rett ut om han ville foretrukket å bo alene fremfor å flytte med meg (litt negativt spm siden jeg var litt pessimistisk) og det sa han nei til, bare at det vil bli en stor endring!

Anonymkode: 3a0e9...f50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...