AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #1 Skrevet 10. mai 2021 Har ei frøken på 11 måneder som aldri har hatt noe særlig til sovehjerte. Hun har aldri klart å sovne i vogna, bæresjal har hun aldri taklet og jeg begynner å bli sliten. 🙈 Vi har alltid tenkt at det går seg til, men den gang ei. På natta kaver hun ekstremt mye. Det er flere ganger i timen, gjennom hele natta. Hun slenger seg fra den ene siden i senga, hiver seg over til den andre siden. Setter seg opp, mister så klart sutten, sutrer og det finnes ikke noe som heter rolig søvn i hennes ordbok. Dette bidrar så klart til utallige oppvåkninger fortsatt for meg og barnefar på natta. På dagen sover hun én gang. Da må hun gåes med i et kvarterstid, før hun sover en halvtime i sin egen seng. Hun våkner, gråter og vil opp - og må fortsette søvnen på brystet mitt. Da sover hun i 20 minutt, må gåes med igjen, og så sover hun enda 20 minutt. Denne luren har hun i 13-14 tiden. Hun pleide å ta seg en lur på ettermiddagen og, men vi ser at om hun gjør det nå - så sovner hun ikke før 23-tiden. Så vi prøver å sløyfe denne, så hun sovner i 20-tiden. Jeg vet ikke hva vi kan gjøre for å få henne til å sove mer sammenhengende og roligere. Hun har det verken for varmt eller kaldt, ikke sulten og jeg finner ikke noen åpenlyse grunner annet enn at hun bare er ei urolig frøken. Men i og med det går utover hennes humør på dagtid (og mitt forsåvidt😅) så tærer det på. Noen som har noen tips? Hvordan sover deres baby rundt året? Anonymkode: ee7da...c5a
tussi84 Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 Har du prøvd å legge deg ned med baby i senga deres? Snu baby på siden mot deg og legg armen under. Sett på litt musikk, og bysse forsiktig på rumpa til baby slik at det vugger litt. Når først baby har sovnet på dagtid bli liggende du også mens baby sover. Sov gjerne samtidig. På natta om baby ikke roer seg ned i egen seng, kan du prøve å flytte baby over i deres seng. Om hen blir mer rolig av å sove mellom dere så gjør dette. Babyen våres er ikke så gammel som din (7mnd) men han vil heller ikke sove i vogn eller i bæresele (skjer meget sjeldent). Hender han sover i egen seng om dagen men da er det kun 30 min. Sover han derimot ved siden av meg i senga kan han sove mellom 1 - 1,5 t. På natta sover han i senga si halve natta omtrent (1 - 2tiden). Etter det er eneste måten vi får han til å sove videre på, at han får sove i vår seng. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #4 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ei frøken på 11 måneder som aldri har hatt noe særlig til sovehjerte. Hun har aldri klart å sovne i vogna, bæresjal har hun aldri taklet og jeg begynner å bli sliten. 🙈 Vi har alltid tenkt at det går seg til, men den gang ei. På natta kaver hun ekstremt mye. Det er flere ganger i timen, gjennom hele natta. Hun slenger seg fra den ene siden i senga, hiver seg over til den andre siden. Setter seg opp, mister så klart sutten, sutrer og det finnes ikke noe som heter rolig søvn i hennes ordbok. Dette bidrar så klart til utallige oppvåkninger fortsatt for meg og barnefar på natta. På dagen sover hun én gang. Da må hun gåes med i et kvarterstid, før hun sover en halvtime i sin egen seng. Hun våkner, gråter og vil opp - og må fortsette søvnen på brystet mitt. Da sover hun i 20 minutt, må gåes med igjen, og så sover hun enda 20 minutt. Denne luren har hun i 13-14 tiden. Hun pleide å ta seg en lur på ettermiddagen og, men vi ser at om hun gjør det nå - så sovner hun ikke før 23-tiden. Så vi prøver å sløyfe denne, så hun sovner i 20-tiden. Jeg vet ikke hva vi kan gjøre for å få henne til å sove mer sammenhengende og roligere. Hun har det verken for varmt eller kaldt, ikke sulten og jeg finner ikke noen åpenlyse grunner annet enn at hun bare er ei urolig frøken. Men i og med det går utover hennes humør på dagtid (og mitt forsåvidt😅) så tærer det på. Noen som har noen tips? Hvordan sover deres baby rundt året? Anonymkode: ee7da...c5a Mine som var urolige hadde melkeproteinallergi. Just sayin'. Sikker på at hun er frisk? Skjønte det ikke før jeg var mer opplyst da vi fikk nr to, spm hadde litt mer symptomer muligens. Men uro var nok hovedsymptomet. Ble tipset av en smart osteopat om å leve uten melk i 6 uker. TO dager etter melkekutt for min del (fullammet) sluttet hun HELT å gulpe. Da forsto jeg at jeg var det bare å fortsette. Gradvis ble refluksen om natta bedre (hørte hun lå og svelget stakkars...), og etter de 6 ukene trengte jeg ikke bære mer, hun sovna på vei ned i vogna, bare å sette vogna utenfor. Sov glatt to timer av gangen. Så den melkeallergien altså, den var veldig lite hyggelig. Glad jeg kuttet da hun var 3 mnd, så slapp vi all uroen vi hadde med første. Hun vokste forøvrig av seg allergien sin rundt 2,5 år da. Ca da vi faktisk forsto at hun også hadde hatt det (det er 25 mnd mellom barna). Anonymkode: 6b503...eda 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Skrevet 10. mai 2021 Høres slitsomt ut! Hvis hun er frisk og alle andre ting er utelukket høres det ut som overtrøtthet, spesielt at hun våkner etter 30 min. Vet ikke når hun våkner om morgenen men min trengte fortsatt en liten lur på morgenen ved 11 mnd, tror den var på rundt 20 min. Da sov hun ca 2 timer midt på dagen. Kanskje hun trenger å legges litt tidligere for luren? Ellers høres det litt ut som om hun sover på samme rom som dere? Min er også ekstremt urolig, setter seg opp, reiser seg opp og snur seg i alle retninger men finner søvnen igjen på egenhånd, det ble veldig mye bedre når hun fikk eget rom sånn at vi ikke forstyrret hverandre. Anonymkode: 38b95...b7a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Skrevet 10. mai 2021 Lurer også på om sykdom er utelukket? Mitt barn var sånn. Vi mistenkte refluks, mpa og diverse, men symptomene stemte liksom ikke helt. Fant til slutt ut at hun har cøliaki! Hadde veldig vage symptomer. Anonymkode: 80104...a35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå