Gå til innhold

chatte-avhengighet

Fremhevede innlegg

Gjest bekymret
Skrevet

Har en i nær familie som har blitt totalt chatte-avhengig. Jeg synes det har blitt ganske alvorlig nå i det siste. Hun har blitt mer deprimert og det eneste som er viktig er å være online å chatte med diverse folk.. Ting som var viktig for henne før er hun nå totalt likegyldig til :tristbla: Er fortvilet over situasjonen og vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre.. Har prøvd å ta det opp med henne flere ganger, men hun bare ler det bort og sier at hun skal skjerpe seg etc.. Men jeg synes det bare blir verre og verre.. Noen råd for hva en skal gjøre en i sånn situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok at hun vet at hun er avhengig - man kan faktisk bli det - men er man avhengig så vil man jo ikke innrømme det, for da må man jo egentlig prøve å slutte og det er ikke lett.

Det beste er jo om hun har noe annet å bedrive tiden med, noe som kan bryte chatte-trenden. Får hun den litt på avstand kan det jo hende at hun syns det er lettere å prøve å slutte/begrense tiden.

Men så er det det da...jeg kjenner meg litt igjen...jeg chatter ikke, men bruker mye tid på Kg. Og det er ikke lett å plutselig skulle la være å ha kontakt og følge opp nett-bekjentskapene sine. Det er jo ikke noe man ønsker. Så det er ikke lett å skulle la være å ha kontakt med folk man har jevnlig kontakt med...Det er vel heller snakk om å begrense tiden man bruker på nettet. Og for meg er det eneste som fungerer å ha andre ting som må gå foran, så som jobb, hobbyer o.l.

Jeg syns du skal prøve å få henne med ut og gjøre ting sammen - hvis det er naturlig. Hvis hun ikke har tid/anledning til det noen gang, så kan du jo faktisk bruke det som et argument for avhengigheten hennes.

Jeg tror også det er lurt at du gir uttrykk for at du syns hun bruker mye tid på nettet. Joda, man kan bli litt irritert når folk bryr seg om det - det blir jeg - men jeg blir også veldig mye mer bevisst på hvor mye tid jeg egentlig bruker også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...