AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #1 Skrevet 10. mai 2021 Jeg og kjæresten har vært sammen i 5 år. Han er to år eldre enn meg. Vi begge er i starten på 20 årene og ble kjærester i ung alder. Vi har hatt både opp- og nedturer, men alltid løst problemene og utfordringene vi har støtt på. Vi har alltid trivdes i hverandres selskap og har hatt god kjemi siden første gang vi møttes. For 3 mnd siden tapte svigerfar kampen mot kreft. Kjæresten tar naturligvis sorgen tungt, men opplever at han også er flink til å aktivisere seg selv med ting han liker. Ca. 3 uker etter dødsfallet begynte det å dukke opp utfordringer i parforholdet. Jeg opplevde han som unnvikende ovenfor meg og opplevde at han distanserte seg mer og mer fra meg både fysisk og følelsesmessig. Vi hadde en prat om dette og han fortalte at han ikke klarer å kjenne på noen følelser for meg. På den tiden sa han at han trodde dette kom av at følelsene og tankane hadde et helt annet «fokus» og at sorgen undertrykket de kjærestefølelsene han vanligvis har kjent på. Følelsene fra hans side kom gradvis tilbake og vi hadde to veldig fine og gode uker, jeg opplevde at han kom mer tilbake til «normalen» og «var seg selv» . Nå den siste tiden opplever jeg at han har «falt» litt tilbake og har snakket med han om dette. Han sier selv at han føler at følelsene for meg har falt litt tilbake, men at han fremdeles elsker meg. Ingen av oss ønsker at det skal være dette som skal sette en stopper for oss og for vår framtid sammen. Han er typisk «mann» og snakker lite om vanskelige ting han kjenner på. Men jeg har vært med i prosessen hele veien, fra svigerfar fikk diagnosen til døden inntraff og tiden etterpå. Jeg har et nært forhold til resten av familien og stiller alltid opp om jeg kan bistå/bidra med noe. Det jeg lurer på er om noen har opplevd å stå i samme situasjon som meg eller som kjæresten gjør. Hvordan taklet du situasjonen? Hvordan opplevde partneren det? Hvordan bør jeg forholde meg til han uten at han føler at jeg presser meg på? Hva kan jeg gjøre for å hjelpe han gjennom denne tunge tiden og samtidig pleie forholdet? Anonymkode: f45d4...61b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 Kondolerer ❤ Jeg syns du bør spørre han. "Hva kan jeg gjøre for å være der for deg, og for å hjelpe deg"? Jeg har ikke stått i nøyaktig samme posisjon, men jeg har opplevd dødsfall som virkelig knuste meg (mistet en av mine nærmeste). Det som hjalp for meg, var at jeg bare fikk lov til å kjenne på følelsene selv, at jeg visste at samboer var der for meg, og at han gav meg rom da jeg trengte det, og fant på litt koselige ting da jeg trengte det. Men samboer er generelt sett veldig god på å lese meg, så jeg trengte ikke si så mye. Men om det er det riktige for din kjæreste, er ikke så godt å si. Selv om han ikke sier så mye, så raser det nok veldig i både kropp og hodet for han, for tiden. ❤ Anonymkode: 1c159...789
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå