Gå til innhold

Ønskeliste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart sette opp ønskeliste, og kjem til å legge ut liste hos Tilbords, men syns i grunnen det er litt vanskeleg å liksom skulle "kreve" så masse... Kor mykje kan ein eigentleg sette opp på ei ønskeliste? Vil jo gjerne at gjestene skal ha noko å velge i, men syns det er fælt å sette opp så mykje... Kor mange fat ol. er det forresten vanleg å ønske seg? 12 stk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om dere ønsker dere 12<fat, så trenger dere jo ikke skrive det.

Vi skrev bare HVA vi, og ikke noe antall.

Det v fikk for mange av, byttet vi inn til noe vi ikke fikk.

Syntes det var greit, for da fikk gjestene selv velge antallet

Skrevet

Skriv opp masse i alle prisklasser så er det enkelt for alle ;)

Vi ønsket oss service til 16.

Skrevet

Skal si du er tidlig ute veslo! De aller fleste pleier å kjøpe gave den siste uka før bryllupet, så dere har jo ennå god tid til å finne ut hvor mye dere ønsker dere.

Vi ønsket oss noe til 6 noe til 12 personer, det for at folk skal kunne velge litt, og de aller fleste valgte å kjøpe det antallet vi hadde ønsket oss.

Skrevet
Skriv opp masse i alle prisklasser så er det enkelt for alle ;)

Vi ønsket oss service til 16.

:enig_anim: ja det er viktig at man skriver forskjellige prisklasser.

Vi fikk servise til 12 stk, det vi ønsket oss :)

Skrevet

Husk å skriv masse - og nor i forsakjellige prisklasser!

De sier at de fleste pleier å handle uka før ja. Men sånn var det ikke hos oss.

Vi hadde skrevet opp MYE! Lista var over 2 sider lang! (service, bestikk og øl-, rød- og hvitvinsglassglass til 12 blant annet i tillegg til endel småting) 2 uker før bryllupet var den tom!!! Og vi måtte ned å skrive mer.

Husk at derenok får gaver fa folk dere ikke tenker på - naboer og sånn - og de gir nok ikke for en tusenlapp...

Så skriv opp alt fra ting som koster 100- et par tusen... (fat, potetskåler og suppeteriner koster fort det..)

Og hvorfor ikke gjøre det nå? Det er jo en av tingene en faktiak ikke trenger å vente med til i sisteliten - når en har masse som må gjøres og mange avgjørelser som må taes! Synes faktisk det var litt stress å stå i butikken å finne ut hva vi ønsker oss.... Vi har jo alt! Første gang brukte jeg 1 time, var nede mange ganger og var lenge i butikke da gså.. den gangen lista var tom tror jeg vi må ha vært der i halvanne time...

Så bare få gjort det du!

Skrevet
Skal si du er tidlig ute veslo! De aller fleste pleier å kjøpe gave den siste uka før bryllupet, så dere har jo ennå god tid til å finne ut hvor mye dere ønsker dere.

Vi har fått spørsmål om kva vi ynskjer oss i lang tid no, så vi syns vi bør sette opp ei liste snart. Eg er sikker på at dei aller fleste i vår slekt ikkje kjem til å vente til siste veka med å kjøpe gåve!

Skrevet

Noen av delene til middag og kaffe har vi ønsket oss 24 til.. det e fordi at når det e bursdag besøk, så blir vi så mange med barn og alt. og da e det greit å ha fat til alle, eller suppe tallerkener osv...

eg tenkte også litt at det hørtes veldig kravstor ut, men vi har nesten 100 inviterte, så damen sa at listen måtte være litt lang.. Dessuten er det en ønske liste, og langt i fra en liste som vi forventer å få alt i fra.. Men folk vet hva vi kunne trenge eller ønske, så er det opp til dem etterpå...

Skrevet

Syns heller ikke det gjør noe med en lang liste. Ønsker dere servise til 12 personer, så skriver dere at dere ønsker dere 12 tallerker, glass osv. Er jo ikke sikkert at dere får 12 av alt, men det gjør jo ikke noe å skrive det opp.

Skrevet

Ikke bare ønsk dere billige ting. Jeg var i et bryllup hvor de kun ønsket seg veldig rimelige ting, man måtte jo nærmest kjøpe seg et godt stykke nedover listen for å nå opp en en grei sum :ler:

Skrevet
Ikke bare ønsk dere billige ting. Jeg var i et bryllup hvor de kun ønsket seg veldig rimelige ting, man måtte jo nærmest kjøpe seg et godt stykke nedover listen for å nå opp en en grei sum :ler:

Uff då..... Kva er ein "grei sum" då liksom....?

Skrevet

Jeg syns en grei sum for bryllupgave for ett par er ca 500 kroner. Men dette er det helt sikkert delte meninger om - som mye annet her inne :ler:

Det er viktig å ta hensyn til hvor mange inviterte det er i bryllupet når man setter opp liste. Vi hadde ca 60 inviterte til bryllupet vårt og ønsket oss middagsservise + kaffeservise til 8 personer. Dette fikk vi også til slutt + ett par fat med litt bytting men tror ikke det hadde vært realistisk for oss å få servise til 12 for å si det sånn....

Ikke så lett å finne ut av men lykke til :)

Skrevet

Husk også på at mange går sammen om å kjøpe gave (det opplevde vi), og da kommer de opp i store summer..

Og bare en kommentar til deg som sier at noen kjøper alt (fulltallig) av den sorten man velger å kjøpe: bare tull! Noen kjøper kanskje 4 fat (selv om du ønsker det 12...). Sett opp det du ønsker deg, og ikke tenk på hva du tror folk vil gi.

OG: det går an å ønske seg gavekort.. Veldig lurt igrunnen, spesielt om dere ønsker dere noe større (type møbler el.l.).

Når det er sagt: enig i at dette var veldig tidlig å tenke på... Nåe noen spør kan du jo bare si at dere kommer til å legge ut liste der og der, og at dere har bestemt dere for xxx service f.eks. Ingen kjøper gaver et år før bryllupet...

Lykke til!

Gjest brud2002
Skrevet

Som andre her sier, sett opp alle prisklasser! Vi satte opp noen ting mest for spøk (og fordi vi visste at noen helt sikkert kom til å gå sammen om gaver). Vi fikk ca. alt på listen + litt til (og da snakker vi ikke bare om servise på Tilbords, men også relativt store møbler, kjøkkenmaskiner osv). Vi var nesten i sjokk! Vi fikk gaver fra folk vi aldri hadde hørt om (farmors kusine o.l.), naboer, venner av foreldrene våre osv.

Så ikke vær redd for å sette opp ting, så lenge de dekker alle prisklasser. Og om dere setter opp at dere ønsker dere til 12 personer, så kan jo gjestene kjøpe det antallet de vil, da retter de bare listen hos til bords, slik at restantallet står istedet for 12

Skrevet

Når det er sagt: enig i at dette var veldig tidlig å tenke på... Nåe noen spør kan du jo bare si at dere kommer til å legge ut liste der og der, og at dere har bestemt dere for xxx service f.eks. Ingen kjøper gaver et år før bryllupet...

Vi syns det er litt greit å ha litt tid til å f.eks finne ut av kva slags servise og anna vi har lyst å samle på. Forstår ikkje kva som skal vere så fælt med å vere tidleg ute med ting i bryllupsplanlegginga eg......

Skrevet

Ja, jeg skjønner heller ikke hvorfor mange blir så "krasse" når man planlegger tidlig. Selvfølgelig kan bryllup planlegges på 6 mnd (eller mindre) og bli helt topp, men jeg tror det, ihvertfall for min del, ville bli veldig stressende.

Nå har jeg også en liten datter som tar mye av tiden min, i tillegg skal det skje mange ting fremover som kan ta mye tid og krefter. Man kan støte på sykdom eller annet som setter en ut i en periode, og da er det godt å ha mye unnagjort på forhånd. Men det viktigste er jo at det for mange er en koselig hobby/tidsfordriv å ha i tiden frem mot bryllupet. Gjøre litt og litt fremover, og slappe av når det nærmer seg bryllup. :Nikke:

Du kan jo skrive ønskelisten Veslo, og legge den på hjemmesiden. Så venter du med å legge lister i butikkene til feks en måned før eller noe? :klem:

Skrevet
Du kan jo skrive ønskelisten Veslo, og legge den på hjemmesiden. Så venter du med å legge lister i butikkene til feks en måned før eller noe?  :klem:

Vi har eigentleg ikkje tenkt å legge ut ønskelista på nettsida, trur eg... Men er det galt å legge ut ønskeliste i butikken nokre mnd før då? Veit i alle fall at ein del i min familie likar å ha god tid til å kikke på gåver og slikt...

Skrevet

Vi hadde kun liste i butikkene, og en sånn liste med "andre ting" som min mor formidlet til de som spurte. Det er utrolig hvor mye man får, i alle prisklasser.

Bruk god tid på å bestemme dere for hvilke serier dere vil samle på, dette er jo ting som skal vare resten av livet forhåpentligvis!

Dere skal jo ikke gifte dere før neste sommer så å legge ut lister før nyttår kan jeg ikke skjønne at dere skal trenge. Tror vi la ut rundt påske jeg, giftet oss 24. 7 og alle rakk da å kjøpe gaver for det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...