Gå til innhold

Fikk mørkhudet dukke.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går kom mine svigerforeldre med gave til jenten vår på 4 år. Flott dukke, men den var mørkhudet. Hun ble selvfølgelig glad og de åpnet gaven, uten å høre med meg. Nå kan den ikke byttes! Hva skal jeg gjøre nå? Synes det var fryktelig frekt. Vurderer å kjøpe ny dukke vi kan ha her hjemme. Så kan heller den mørke dukken ligge hos besteforeldrene? 

Anonymkode: 4a439...3d5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Hvorfor er det frekt å gi en mørkhudet dukke? 

Her er det jo bare dine egne rasistiske undertoner som kikker frem. En dukke er like mye en dukke som gir glede til datteren din, uavhengig av kjønn og farge. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Latterlig dårlig trolling :Gjesp:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spiller hudfargen på dukken noen rolle?

Anonymkode: d17e1...070

Ja, selvfølgelig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager bryr du deg om hudfarge? Syns det er kjempe fint med forskjellige farger på dukkene så barna lærer at alle farger er like bra. Her hjemme har vi både lyshudede og mørkhudede dukker! 

Anonymkode: e81e3...cca

• Liker 12
Skrevet

Som barn fikk jeg av og til mørkhudet dukker og lekebabyer for å ikke ende opp som rasist. 

Foreldrene dine gjorde vel kanskje ikke det med deg? 

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet
Rainstorm skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det frekt å gi en mørkhudet dukke? 

Her er det jo bare dine egne rasistiske undertoner som kikker frem. En dukke er like mye en dukke som gir glede til datteren din, uavhengig av kjønn og farge. 

Det er frekt å åpne gaven, uten å høre med oss foreldre. Vi ville jo ha byttet den! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I går kom mine svigerforeldre med gave til jenten vår på 4 år. Flott dukke, men den var mørkhudet. Hun ble selvfølgelig glad og de åpnet gaven, uten å høre med meg. Nå kan den ikke byttes! Hva skal jeg gjøre nå? Synes det var fryktelig frekt. Vurderer å kjøpe ny dukke vi kan ha her hjemme. Så kan heller den mørke dukken ligge hos besteforeldrene? 

Ehhh..... Så flott en gave! Hvorfor i all verden skal dere bytte den? Får hun ikke lov til å leke med mørkhuda barn heller?

Anonymkode: 4fef7...ff8

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, selvfølgelig. 

Hvorfor?

Anonymkode: 1d9f8...cc2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er frekt å åpne gaven, uten å høre med oss foreldre. Vi ville jo ha byttet den! 

Dere ville ha byttet den fordi hun har så mange mørkhuda dukker fra før, så dere kunne tenke dere å ha en lyshuda også?

Anonymkode: 4fef7...ff8

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er lenge siden jeg har sett et så dårlig forsøk på trolling. 

Anonymkode: 2adae...485

• Liker 35
Skrevet

*iiiiik*

image.png.6d2a97269fa3a22252cc4c7aeaae838c.png

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste frekke her er hvor utakknemlig du er. La nå barnet ditt ha en mørkhudet dukke, skader vel ingen. Så snilt av besteforeldrene! 

Anonymkode: e81e3...cca

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

3M7A.gif

• Liker 15
Gjest supernova_87
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gaven var til barnet, ikke til deg. 

Pleier du å få barnet ditt til å spørre om lov før hun tar et glass melk eller spiser en is hos besteforeldrene? Be om lov før hun tar i mot en klem? Eller er det bare når gaver ser ut som mørkhudete dukker at det blir et problem. Skaff deg en annen måte å trolle på, i stedet for å spre rasistisk stigma. 

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp, hva blir det neste, Ken-dukke med tilhørende kjøkkenforkle? 😱

Anonymkode: 43fbb...fba

• Liker 11
Skrevet

Mulig svigerforeldrene dine aner noen rasistiske holdninger hos deg som de prøver å unngå at du påfører barnebarnet.

• Liker 30
Skrevet (endret)

Hvis dette skyldes prinsipiell irritasjon over at du vil ha muligheten til å bestemme over hvilke gaver som kan byttes og ikke, er det på tide å roe ned og innse at du ikke kan styre verden.

Hvis dette skyldes reell bekymring for at din datter ikke kan knytte seg til en dukke på samme måte fordi den ikke likner på henne, kan jeg berolige med at det neppe er noe problem. Barn ser sånt i liten grad og bekymrer seg enda mindre over det. En av favorittdukkene mine da jeg var liten var mørkhudet, og liknet på en av mine beste venninner - som var adoptert og hadde en helt annen hudfarge enn sin mor. Helt naturlig og problematisk.

Hvis dette skyldes at du har problemer med mørkhudete generelt, er det virkelig på tide å skjerpe seg og bli litt mer opplyst. Slutt å lese document.no og nettavisen og utvid din horisont i stedet.

Hvis dette skyldes at du ikke har noe bedre å gjøre enn å lage trolletråder på KG - gå på biblioteket og be dem anbefale deg en god bok. Eller gå en tur, finn deg hobby eller meld deg til tjeneste på nærmeste frivillighetssentral. Verden er full av muligheter.

Endret av Daria
  • Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jentungen ble glad for den, hva er problemet? 

Anonymkode: f562a...adf

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...