AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #1 Skrevet 10. mai 2021 Har planer om å studere medisin (1 år i oslo 5 i ungarn) eller eventuelt i polen. Noen som har erfaring? Er det mye realfag i selve studiet? Kommer ikke inn i norge så skal ta opp noen fag å realfag nå å søke meg inn om 3 år. Anonymkode: dec69...b23
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 Jeg studerer medisin i Polen. Det er en god del realfag de første årene, så det er greit å ha en del forkunnskaper selv om det ikke er nødvendig for hele studiet. Anonymkode: 6f754...fa2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #3 Skrevet 10. mai 2021 Det er/var mange blogger om medisin i utlandet, kanskje du kan lese noen av dem? Mange steder er det mye og til dels ganske detaljert realfagsundervisning, særlig de første årene. Det kan være tøft for de som ikke har et greit grunnlag fra før. Anonymkode: dac8f...706
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #4 Skrevet 10. mai 2021 Hvis du ikke kommer inn i Norge vil du drukne i Ungarn og Polen. Det er helt vilt forskjell. DISIPLIN og helt annen skolegang der enn i Norge. Du må svelge mange kameler, jobbe rævva av deg og virkelig kjøre på. Så, hvis du er litt skjør, ikke ta medisin i utlandet. Men på den andre sida, du vil bli en helvetes god lege som takler ALT om du klarer å gjennomføre Anonymkode: 6856b...0c0 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Skrevet 10. mai 2021 Slik jeg har forstått det så er det lettere å komme inn, men også lettere å falle fra. Kravene er høyere underveis og studieløpet er mer intens. Anonymkode: 3cda2...8aa 1
Chomsky89 Skrevet 17. mai 2021 #6 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 13.47): Hvis du ikke kommer inn i Norge vil du drukne i Ungarn og Polen. Det er helt vilt forskjell. Hva baserer du dette på? Sier ikke at du tar feil. men har hørt av ganske mange at Ungarn ikke er like beinhardt som polen når det kommer til medisinstudiet. Jeg har bodd i begge land, men ikke studert medisin.
Gjest Kastanjefrø Skrevet 17. mai 2021 #7 Skrevet 17. mai 2021 Chomsky89 skrev (32 minutter siden): Hva baserer du dette på? Sier ikke at du tar feil. men har hørt av ganske mange at Ungarn ikke er like beinhardt som polen når det kommer til medisinstudiet. Jeg har bodd i begge land, men ikke studert medisin. Selvfølgelig er det beinhardt når man har 0.2 i snitt og tror en andregradslikning er noe bare rakettforskere bruker.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #8 Skrevet 17. mai 2021 De lis1 som kommer til sykehuset og har studert utenlands ( spesielt østeuropeiske land) er generelt på et mye lavere nivå enn de som har studert i Norge. Det er mulig de teoretisk er like flinke, men mange er utrolig dårlige på pasientkontakt. Det er fordi de har mye mindre praksis og pasientkonsultasjoner/lærersituasjoner enn i Norge. Dette er ikke bare min oppfatning, men en generell oppfatning av både spl og leger på sykehuset. De i mottak merker det spesielt godt side de har mye med dem å gjøre. Men det er jo mye lettere å komme inn i utlandet selvsagt. Anonymkode: 66bc9...882 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #9 Skrevet 18. mai 2021 17 hours ago, AnonymBruker said: De lis1 som kommer til sykehuset og har studert utenlands ( spesielt østeuropeiske land) er generelt på et mye lavere nivå enn de som har studert i Norge. Det er mulig de teoretisk er like flinke, men mange er utrolig dårlige på pasientkontakt. Det er fordi de har mye mindre praksis og pasientkonsultasjoner/lærersituasjoner enn i Norge. Dette er ikke bare min oppfatning, men en generell oppfatning av både spl og leger på sykehuset. De i mottak merker det spesielt godt side de har mye med dem å gjøre. Men det er jo mye lettere å komme inn i utlandet selvsagt. Anonymkode: 66bc9...882 Har merket det motsatte. De i utlandet har lært mye mer klinisk blikk, stole på det kliniske, ta kliniske undersøkelser. Ikke bare gå rett på antibiotika og bildediagnostikk. De har hele tiden fått høre "no CT, use your brain" Mens norske medisinstudenter hopper over kliniske undersøkelser og heller bare kjører en CT, fordi det er veldig lett tilgjengelig. Anonymkode: 6856b...0c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå