AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #1 Skrevet 10. mai 2021 Jeg studerer sosialt arbeid og er veldig interessert i å høre hvor du jobber som sosionom? arbeidsoppgaver? lønn? trivsel? og bare generelle erfaringer. :) Anonymkode: b7d35...469
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 Jeg er sosionom Jeg jobber på barnevernsinstitusjon (privat), som miljøterapeut med medleverturnus. Bytter jobb denne sommeren til en annen (privat) institusjon, men da med mer lederansvar. Jeg har også jobbet litt i barnevernstjenesten. Nå holder jeg også på med en master ved siden av jobb. Jobben er så som så. Det er psykiskt slitsomt, og krever mye av meg som person. Jeg trives godt, men har perioder hvor jeg får lyst til å bare bli hjemme istedenfor å dra på jobb. Jeg valgte å ta en master for å slippe å bli jobbende "nederst", og heller kunne jobbe mer terapeutisk og eventuelt som leder. Jeg tjener ca. 520.000,- og vet at jeg har veldig godt betalt i forhold til mange med like annsienitet som meg (6 år). Har venner fra studiet som tjener alt fra 350k - 420k, så man blir ikke akkurat millionær i dette yrket. Jeg har godt betalt pga arbeidstidene og fordi jeg har diskutert meg til lønnsøkning på grunn av arbeidsoppgaver jeg har som ikke de andre kan gjøre. Ellers er det en artig jobb, og kunne aldri tenkt meg en annen vei. Likevel, det er tidvis tøft og krevende, og jeg har hørt at det kan være vanskelig å få seg en jobb etter endt studie fordi de fleste ønsker folk som er litt eldre og har erfaring! Men, gratulerer med et godt valg, det yrker gir deg mye. Det beste er hvor glad man bli i folk man møter, og at man faktisk kan bidra til en forskjell! Anonymkode: a3230...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #3 Skrevet 10. mai 2021 Er sosionom og jobber med ungdommer i videregående skole. Veldig givende, men også slitsomt. Har vel ca. 440 000 i året, så blir ikke rik nei! Men nå tok jeg ikke denne utdannelsen for å bli rik heller ☺️ Vurderer søke jobb i barnevernet etter hvert. Anonymkode: d7d00...3c3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #4 Skrevet 10. mai 2021 Ja. Jobber som saksbehandler i barneverntjenesten. Trives greit, men kommer til å si opp snart. Jobben er knalltøff, og rett og slett ikke noe for meg. Tjener 530 000 i året. Anonymkode: 4ebd9...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Skrevet 10. mai 2021 Jeg er sosionom og jobber som sosialfaglig behandler på en rus og avhengighets poliklinikk. Trives kjempegodt! Jobber klinisk. Tjener 550.000 i året. Anonymkode: 12000...a2a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Skrevet 10. mai 2021 Jeg er sosionom, og for tiden jobber jeg i barnehage, ikke som sosionom. Det skyldes livssituasjonen jeg er i nå, med småbarn. Jeg har jobbet i barneverntjenesten og med ungdom i institusjon, og opplevd de jobbene som svært givende og svært tøffe. Akkurat nå klarer jeg ikke, jeg var i ferd med å møte veggen og trenger å ha overskudd til barna mine hjemme. Jeg syns det er givende å jobbe i barnehage og, men ønsker meg tilbake i en sosionomstilling senere i livet. Anonymkode: 2afe6...4c8 1
Marina1999 Skrevet 11. mai 2021 #7 Skrevet 11. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er sosionom Jeg jobber på barnevernsinstitusjon (privat), som miljøterapeut med medleverturnus. Bytter jobb denne sommeren til en annen (privat) institusjon, men da med mer lederansvar. Jeg har også jobbet litt i barnevernstjenesten. Nå holder jeg også på med en master ved siden av jobb. Jobben er så som så. Det er psykiskt slitsomt, og krever mye av meg som person. Jeg trives godt, men har perioder hvor jeg får lyst til å bare bli hjemme istedenfor å dra på jobb. Jeg valgte å ta en master for å slippe å bli jobbende "nederst", og heller kunne jobbe mer terapeutisk og eventuelt som leder. Jeg tjener ca. 520.000,- og vet at jeg har veldig godt betalt i forhold til mange med like annsienitet som meg (6 år). Har venner fra studiet som tjener alt fra 350k - 420k, så man blir ikke akkurat millionær i dette yrket. Jeg har godt betalt pga arbeidstidene og fordi jeg har diskutert meg til lønnsøkning på grunn av arbeidsoppgaver jeg har som ikke de andre kan gjøre. Ellers er det en artig jobb, og kunne aldri tenkt meg en annen vei. Likevel, det er tidvis tøft og krevende, og jeg har hørt at det kan være vanskelig å få seg en jobb etter endt studie fordi de fleste ønsker folk som er litt eldre og har erfaring! Men, gratulerer med et godt valg, det yrker gir deg mye. Det beste er hvor glad man bli i folk man møter, og at man faktisk kan bidra til en forskjell! Anonymkode: a3230...1ac Kan jeg spørre hva slags master du holder på med nå? Endret 11. mai 2021 av Marina1999
Marina1999 Skrevet 11. mai 2021 #8 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er sosionom og jobber med ungdommer i videregående skole. Veldig givende, men også slitsomt. Har vel ca. 440 000 i året, så blir ikke rik nei! Men nå tok jeg ikke denne utdannelsen for å bli rik heller ☺️ Vurderer søke jobb i barnevernet etter hvert. Anonymkode: d7d00...3c3 Hva går arbeidsoppgavene dine ut på?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #9 Skrevet 11. mai 2021 Jeg er sosionom, jobber som miljøterapeut med enslige mindreårige asylsøkere. Noen perioder er veldig rolige og harmoniske, mens andre kan være fylt av utagering og lignende. Men vi jobber etter traumesensitiv omsorg, og får jobbet godt med slike utfordringer over tid. Trives svært godt, ser nesten på de som barna mine! Jeg er nok heldig som har en så lite krevende miljøterapeutstilling, jeg kunne aldri jobbet på institusjon feks. Senere ønsker jeg å jobbe som sosionom med en målgruppe som ønsker hjelp selv, feks som sosionom på et sykehus. Lønn ligger på ca 460.000 (grunnlønn, 6 år), pluss 100.000 i tillegg, så ca 560.000 i året. Anonymkode: 6ae0f...5d8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #10 Skrevet 11. mai 2021 Nei, er ikke sosionom. Anonymkode: baf8b...514
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå