AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #1 Skrevet 10. mai 2021 Jeg studerer sosialt arbeid og er veldig interessert i å høre hvor du jobber som sosionom? arbeidsoppgaver? lønn? trivsel? og bare generelle erfaringer. :) Anonymkode: b7d35...469
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 Jeg er sosionom Jeg jobber på barnevernsinstitusjon (privat), som miljøterapeut med medleverturnus. Bytter jobb denne sommeren til en annen (privat) institusjon, men da med mer lederansvar. Jeg har også jobbet litt i barnevernstjenesten. Nå holder jeg også på med en master ved siden av jobb. Jobben er så som så. Det er psykiskt slitsomt, og krever mye av meg som person. Jeg trives godt, men har perioder hvor jeg får lyst til å bare bli hjemme istedenfor å dra på jobb. Jeg valgte å ta en master for å slippe å bli jobbende "nederst", og heller kunne jobbe mer terapeutisk og eventuelt som leder. Jeg tjener ca. 520.000,- og vet at jeg har veldig godt betalt i forhold til mange med like annsienitet som meg (6 år). Har venner fra studiet som tjener alt fra 350k - 420k, så man blir ikke akkurat millionær i dette yrket. Jeg har godt betalt pga arbeidstidene og fordi jeg har diskutert meg til lønnsøkning på grunn av arbeidsoppgaver jeg har som ikke de andre kan gjøre. Ellers er det en artig jobb, og kunne aldri tenkt meg en annen vei. Likevel, det er tidvis tøft og krevende, og jeg har hørt at det kan være vanskelig å få seg en jobb etter endt studie fordi de fleste ønsker folk som er litt eldre og har erfaring! Men, gratulerer med et godt valg, det yrker gir deg mye. Det beste er hvor glad man bli i folk man møter, og at man faktisk kan bidra til en forskjell! Anonymkode: a3230...1ac 1