AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #1 Skrevet 10. mai 2021 Ekteskapet ryker nå Det er slutt, har prøvd å få det til å fungere i ett års tid, men nå har jeg ikke mer å gi. Hva bør jeg gjøre? Er det noe jeg må passe med med tanke på NAV og det juridiske? Før dere nett troll og "moralens voktere" kommer på banen her. Jeg har egen bolig, som var kjøpt av meg lenge før jeg og mannen ble gift. Jeg har lang utdanning, fast jobb og tjener ca. 520 000kr i året. Lurer på om jeg har krav på noe i det hele tatt? Overgangsstønad er uaktuelt siden jeg allerede har utdanning og jobb. Barnefar er ikke bidragsdyktig, flytter også ut av landet, vet at han ikke kommer til å ha inntekt der heller. Jeg blir 100% alene med barnet. Barnet begynner i barnehagen i august. Kan dere være så snill og tenke før dere skriver i denne tråden. Jeg befinner meg i en vanskelig situasjon, makter ikke stygge kommentarer nå. Anonymkode: 3bf50...3e0 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 Ingen personlig erfaring. Men les her: https://www.nav.no/familie/alene-med-barn/hva-naa Lykke til Anonymkode: ffc73...1ed
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #3 Skrevet 10. mai 2021 Du har iallfall rett på utvidet barnetrygd (en barnetrygd ekstra) og jeg tror også støtte til barnetilsyn, altså at du får igjen deler av barnehage/Sfo regningen. Lykke til ❤ Anonymkode: 3732a...6d8 1
Ariam Skrevet 10. mai 2021 #4 Skrevet 10. mai 2021 Dubkan i allefall få utvidet barnetrygd og stønad til barnetilsyn når barnet begynner i barnehagen 👍
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Skrevet 10. mai 2021 Leit å høre at du blir alene. Hva du kan skje om varierer litt på situasjonen din, denne linken er bra: https://www.nav.no/familie/alene-med-barn selv tjener jeg ca 600k og har stønad til barnepass (barnehage), utvidet barnetrygd og får fradrag som aleneforsørger i skattemeldingen Anonymkode: f9cef...372
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Skrevet 10. mai 2021 Er i lignende situasjon. I ettertid. Alt går;) Du får en ekstra barnetrygd, og det blir nok det. Sjekk ut redusert foreldrebetaling and barnehagen, på kommunen sine sider! Har selv far i utlandet og får ikke noe bidrag. Har ikke søkt, orker ikke, hadde håpa vi ble enige men. Han skatter ikke uansett. Du kan registrere deg som eneforsørger. Anonymkode: 02ff7...f39
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #7 Skrevet 10. mai 2021 Merkelig å tenke på Nav og hva man kan melke derfra først. Spesielt når man sitter såpass godt i det. Det er jo foreldrenes oppgave å forsørge barna, å der må du og X dele på de utgiftene. Den som har barna, kan få barnetrygd for 1 ekstra barn. Anonymkode: 92418...1fa 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #8 Skrevet 10. mai 2021 Sjekk bidragsforskudd fra NAV. Men det er en maksgrense for hvor mye du kan tjene - kjenner ei med barnefar bosatt i utlandet som ikke gadd betale bidrag, og hun fikk ingen ting fordi hun tjente for mye (og det var absolutt ingen millionlønn). Anonymkode: c25aa...b0d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #9 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Merkelig å tenke på Nav og hva man kan melke derfra først. Spesielt når man sitter såpass godt i det. Det er jo foreldrenes oppgave å forsørge barna, å der må du og X dele på de utgiftene. Den som har barna, kan få barnetrygd for 1 ekstra barn. Anonymkode: 92418...1fa Det er ikke merkelig å orientere seg i det økonomiske når man blir hundre prosent alene med barn, herunder også rettigheter fra NAV. Hvis eksen stikker av til utlandet, sier det seg vel selv at det ikke blir enkelt å få han til å dele på utgifter. Anonymkode: 8c212...009 10
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #10 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sjekk bidragsforskudd fra NAV. Men det er en maksgrense for hvor mye du kan tjene - kjenner ei med barnefar bosatt i utlandet som ikke gadd betale bidrag, og hun fikk ingen ting fordi hun tjente for mye (og det var absolutt ingen millionlønn). Anonymkode: c25aa...b0d Enig, det skal ikke mye til før man bikker over maksgrensen nav har satt. Anonymkode: 3bf50...3e0
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #11 Skrevet 10. mai 2021 Jeg får overgangsstønad ifølge kalkulatoren til nav, det vil tro 1500 kr. Men det vil føre til at jeg "tjener" for mye til å motta utvidet barnetrygd? Får redusert 64% av barnehageutgiftene. Det er alt. Anonymkode: 3bf50...3e0
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #12 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Merkelig å tenke på Nav og hva man kan melke derfra først. Spesielt når man sitter såpass godt i det. Det er jo foreldrenes oppgave å forsørge barna, å der må du og X dele på de utgiftene. Den som har barna, kan få barnetrygd for 1 ekstra barn. Anonymkode: 92418...1fa Selvfølgelig er det foreldrenes oppgave å forsørge barna. Men det er merkelig å IKKE benytte seg av de rettighetene man har, når det eksisterer. Har du takket nei til barnetrygd? Eller andre stønader du har krav på? Hvis du er veldig imot stønader og trygdeordninger som eksisterer i samfunnet så bør du jobbe for å få dem fjernet. Det er langt mer effektivt enn å komme med spydigheter på nett. Anonymkode: 3bf50...3e0 7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #13 Skrevet 10. mai 2021 Kjærlighet kjenner ingen grenser.. jo vent... Anonymkode: 36197...aea
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #14 Skrevet 10. mai 2021 Du kan få utvidet barnetrygd og 60 % av barnehage dekket. Barnetilsyn (altså sistnevnte stønad) dekkes opp til du tjener rundt 608.000. Jeg tror du tjener for mye for bidragsforskudd, men du kan sjekke. Synes å huske det var rundt 540.000, så mulig du er akkurat innenfor. Jeg er langt over, men her betaler pappaen bidrag. Det er bare dumt å ikke finne ut hva slags ytelser man kan ha krav på i en slik situasjon. Ingen sier nei til gratis penger. Anonymkode: aacb9...e48 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #15 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke merkelig å orientere seg i det økonomiske når man blir hundre prosent alene med barn, herunder også rettigheter fra NAV. Hvis eksen stikker av til utlandet, sier det seg vel selv at det ikke blir enkelt å få han til å dele på utgifter. Anonymkode: 8c212...009 Om han stikker til utlandet ved brudd, Så har han sikkert ikke bidratt i det store og det hele uansett. Ts skriver jo til og med at han ikke er bidragdyktig. Anonymkode: 2fbb1...33b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #16 Skrevet 10. mai 2021 Jeg aner ikke hva du har krav på, men ønsker deg lykke til ❤️ Ting blir bedre ❤️ Bra du har tatt et steg i riktig retning for deg og ditt barn til å få en bedre hverdag. Anonymkode: 0404c...1de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå