Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klarte så vidt å være nær en bil bak meg under lukeparkering. Alarmen på den gikk heller ikke. Hadde dårlig tid til tannlegen så jeg parkerte der, ikke sånn at jeg stakk fra stedet. Men ser ikke noe merke. Trenger man å gjøre noe? Kan jo hende noen så det og sier ifra eller legger lapp på den bilen, men ble jo ikke merke.. 

Anonymkode: 7ca41...6c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er noe merke overhodet, trenger du ikke gjøre noe. Dersom du er usikker, legger du igjen en lapp med navn og telefonnummer på bilen.

Anonymkode: 37cad...726

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det ikke er noe merke overhodet, trenger du ikke gjøre noe. Dersom du er usikker, legger du igjen en lapp med navn og telefonnummer på bilen.

Så ikke noe fra litt avstand. Og det var en hvit bil mens min er blå og svart så ville vel vært synlig? Ble sykt flau og stressa, aldri skjedd før.. 

Skrevet

Jeg har gjort det en gang. Så ikke noen merker, men la likevel igjen en lapp hvor jeg forklarte hva som skjedde og la ved telefonnummer. Fikk en mld litt senere om at han heller ikke så noen skade og at saken var ute av verden. 

Jeg ville lagt igjen beskjed uansett. Noen kan ha sett deg og trodd og ment ting. Og plutselig har du problemer. Hvis du fortsatt er der, så legg igjen beskjed. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må bort å inspisere. Skjønner godt at du ble stressa. 

Legg igjen lapp og telefonnummer eller send en mld til REGNR og regnr til 2292 på bilen så finner du ut hvem som eier den, og ringer personen.

Dette vil ordne seg, og etterhvert kommer det på kontoen din over sånne dumme som kan skje alle og som kanskje blir litt dyrt, men går seg til. Kanskje du til slutt kan le av det også 🙂

Anonymkode: f9b7d...b38

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) løp avgårde til tannlegen, håper den står der når jeg kommer ut så får jeg sjekket nærmere. Dumt jeg ikke tok bilde, i tilfelle det er noen uærlige som «finner» skader, kan jo skje det også 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar :) løp avgårde til tannlegen, håper den står der når jeg kommer ut så får jeg sjekket nærmere. Dumt jeg ikke tok bilde, i tilfelle det er noen uærlige som «finner» skader, kan jo skje det også 

Riktig. Hvis du får mulighet nå (og evt ved senere tilfeller), ta bilde og skriv lapp (evt søk opp bilen og send mld). Da har du sikret deg selv best mulig, og samtidig gjort det rette. 

Jeg har som sagt dunket borti en bil, og var ærlig om det. Det ble ingen problemer. 

Har også hatt flere som har vært borti min bil, men siden det var enten ingen skader, eller noe helt marginalt på en bil som allerede hadde litt skrammer, og de andre sa ifra til meg, så var det ikke noe jeg hadde noen problem med. Men setter pris på at de sier ifra! 

Har også opplevd at noen har faktisk laget skade, og stukket av uten beskjed. Det hadde blitt meldt til politiet om ikke det var for at det var et sted hvor det ikke var kamera og sannsynligvis ingen vitner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Set er faktisk ulovlig det der.. du burde lagt igjen en lapp uansett. Jeg vet du stresset og så ikke noe, men ser de noe så anmelder de saken i håp om å finne deg, Hit and run er straffbart. 

Anonymkode: 3a0c7...efe

AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden):

Riktig. Hvis du får mulighet nå (og evt ved senere tilfeller), ta bilde og skriv lapp (evt søk opp bilen og send mld). Da har du sikret deg selv best mulig, og samtidig gjort det rette. 

Jeg har som sagt dunket borti en bil, og var ærlig om det. Det ble ingen problemer. 

Har også hatt flere som har vært borti min bil, men siden det var enten ingen skader, eller noe helt marginalt på en bil som allerede hadde litt skrammer, og de andre sa ifra til meg, så var det ikke noe jeg hadde noen problem med. Men setter pris på at de sier ifra! 

Har også opplevd at noen har faktisk laget skade, og stukket av uten beskjed. Det hadde blitt meldt til politiet om ikke det var for at det var et sted hvor det ikke var kamera og sannsynligvis ingen vitner. 

Ja skal få gjort det etter jeg er ferdig her, tannlegen var jo over 30 min forsinka så hadde jo faktisk rukket det men.. 

Får håpe det er en ærlig person ihverfall. Dette var midt i Oslo så syns det er rart om ingen har sett det, så er nok best å legge igjen lapp. Om ikke et vitne allerede har gjort det, det er jo verre for meg.. står fortsatt parkert foran bilen så stakk ikke eller noe 

AnonymBruker
Skrevet

Set er faktisk ulovlig det der.. du burde lagt igjen en lapp uansett. Jeg vet du stresset og så ikke noe, men ser de noe så anmelder de saken i håp om å finne deg, Hit and run er straffbart. 

Jeg står der enda da 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står der enda da 

Ja men de kan ikke gjette eller beskylde bilen foran, du ser den? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så ikke noe fra litt avstand. Og det var en hvit bil mens min er blå og svart så ville vel vært synlig? Ble sykt flau og stressa, aldri skjedd før.. 

Jeg ser du har tenkt å gå bort og sjekke nærmere, og det burde du gjøre, ja :) Holder ikke å se på avstand. Ikke bli flau eller for stresset, det der skjer de fleste. Ikke noe problem så lenge man er ærlig om det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja men de kan ikke gjette eller beskylde bilen foran, du ser den? 

Bilen er neonblå så de kan jo det OM det hadde blitt merker 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja skal få gjort det etter jeg er ferdig her, tannlegen var jo over 30 min forsinka så hadde jo faktisk rukket det men.. 

Får håpe det er en ærlig person ihverfall. Dette var midt i Oslo så syns det er rart om ingen har sett det, så er nok best å legge igjen lapp. Om ikke et vitne allerede har gjort det, det er jo verre for meg.. står fortsatt parkert foran bilen så stakk ikke eller noe 

Gjør det når du kommer ut. Forklar at du måtte inn til tannlegen. 

Hvis bilen er borte da, så ville jeg faktisk ringt inn til politiet 02800 og forklart. Så kan du ihvertfall ikke tas for å ha stukket av. 

Sannsynligvis får du ingen problemer, men det er så mye lurere å gjøre alt du kan. Da kommer du bedre ut. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bilen er neonblå så de kan jo det OM det hadde blitt merker 

Det handler ikke om det, DU stakk. Jeg prøver bare å forklare deg at om de anmelder før du rekker å si fra, så dropper ikke politiet det bare fordi du melder deg eller de finner deg, du kan få bot, det er straffbart å kjøre på andre biler og ikke si fra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser du har tenkt å gå bort og sjekke nærmere, og det burde du gjøre, ja :) Holder ikke å se på avstand. Ikke bli flau eller for stresset, det der skjer de fleste. Ikke noe problem så lenge man er ærlig om det. 

Ja får håpe den står der enda. Ble skikkelig flau, alltid vært redd for at noe sånt skal skje. Heldigvis har jeg ikke hengerfeste, tror det kunne blitt verre da 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja får håpe den står der enda. Ble skikkelig flau, alltid vært redd for at noe sånt skal skje. Heldigvis har jeg ikke hengerfeste, tror det kunne blitt verre da 

Som sagt, ikke ta det så tungt. De fleste dunker borti noen en eller annen gang, så lenge du tar ansvaret, er det ikke noe problem. I dette tilfellet ble det jo ikke noe særlig skade heller (om noe), så du har ikke noe å bekymre deg for :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri stol 100% på sensorer heretter 😅

Anonymkode: 6be0b...f3a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hit and run er når du har kjørt på noe av kjøtt og blod. Og da er det straffbart å kjøre vekk.

Anonymkode: 92d38...051

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...