Gå til innhold

Piske eggedosis/krem i Kenwood Chef XL

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig skaffet meg en Kenwood Chef XL. Jeg må si jeg er veldig skuffet over hvordan ballongvispen fungerer. Nå har jeg prøvd å piske både eggedosis og krem i den noen ganger, og de samme problemene oppstår hver gang: det blir liggende sukker eller væske igjen i bunnen, og selv om jeg stopper maskinen og rører rundt omtrent hele tiden, blir ikke resultatet godt. Det har nå kommet dit at jeg ikke lenger bruker denne maskinen til disse oppgavene, men jeg tar isteden frem håndmikseren min. 

Er det andre som har samme problem med sin Kenwood? Jeg har prøvd å finne ut hva som er årsaken, og jeg ser at vispen er ganske "spiss", og jeg lurer på om det rett og slett er fasongen på vispen som gjør at den ikke  får med seg alt når den visper. Jeg er uansett veldig skuffet, og synes det er mye penger ut av vinduet når en slik maskin ikke kan gjøre en så grunnleggende oppgave.

Anonymkode: f93f6...49a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opplever det samme. 

Er fornøyd med maskinen til gjærdeig, men ikke til å piske. Gjør som deg, og bruker heller håndvisp. Synes det er synd. :( 

Anonymkode: 5d691...2ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Opplever det samme. 

Er fornøyd med maskinen til gjærdeig, men ikke til å piske. Gjør som deg, og bruker heller håndvisp. Synes det er synd. :( 

Anonymkode: 5d691...2ae

Jeg er også fornøyd med gjærdeiger. Det var ordentlig skuffende at den pisker så dårlig, for det er jo ikke like hensiktsmessig å måtte stå med håndmikseren istedenfor å bare sette på kjøkkenmaskinen mens jeg gjør noe annet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville klagd på den. 

Anonymkode: fea8d...dda

Skrevet

Har du forsøkt å justere vispen? Jeg kan gjøre det på min Kenwood Major.

Om du ser på vispen, så er det en "mutter" og gjenger på tappen som går opp i maskinen... Denne kan forlenges, sånn at den treffer bedre i bollen

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Huldra-78 said:

Om du ser på vispen, så er det en "mutter" og gjenger på tappen som går opp i maskinen... Denne kan forlenges, sånn at den treffer bedre i bollen

Skriver under på dette.

Anonymkode: 61570...8b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Huldra-78 skrev (1 minutt siden):

Det har jeg prøvd. Det er faktisk ikke mulig å få løs mutteren på ballongvispen, jeg har prøvd alt (fikk det til på de andre), men jeg har utforsket litt og funnet ut at det ikke er det som er problemet. Jeg har løftet bollen litt opp mens det vispes, og også beveget den litt rundt for å gi vispen ordentlig tilgang, men det blir likevel ikke bra. Jeg tror som sagt det er formen på vispen som er problemet.

Jeg har tidligere brukt en gammel Kenwood Major (jeg tror den er drøyt 20 år gammel), den har ikke dette problemet.

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror det, jeg kjenner ikke igjen den over, i alle fall. Men vispen er jo den som kom med maskinen, så den skulle uansett fungert riktig.

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange egg bruker dere da? Jeg syns de store Kenwood maskinene først pisker bra eggedosis fra 4 egg og oppover. Jeg har en liten Kenwood også, og den lager bra eggedosis av 2 egg 😊

AnonymBruker
Skrevet
mercury_ skrev (37 minutter siden):

Hvor mange egg bruker dere da? Jeg syns de store Kenwood maskinene først pisker bra eggedosis fra 4 egg og oppover. Jeg har en liten Kenwood også, og den lager bra eggedosis av 2 egg 😊

Det varierer jo, men har ikke laget de største porsjonene i denne nye. Men som sagt, den gamle Kenwood Major som var like stor, klarte det fint.

AnonymBruker
Skrevet

kenwood chef XL er ikke noe særlig om man skal fiske eggedosis av feks 2 egg, det blir for lite volum, da bruker jeg håndmikser. 

Anonymkode: d5e53...1d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

kenwood chef XL er ikke noe særlig om man skal fiske eggedosis av feks 2 egg, det blir for lite volum, da bruker jeg håndmikser. 

Piske* 😂

Skrevet

Du kan regulere høyde på vispen, det vil nok hjelpe deg, men generelt er det litt vanskelig å piske eggedosis av bare et par egg med de største kjøkkenmaskinene. Disse maskinene er jo arbeidshester beregnet for nettopp større volum og ikke bare til en kopp eggedosis. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Arkana skrev (3 timer siden):

Du kan regulere høyde på vispen, det vil nok hjelpe deg, men generelt er det litt vanskelig å piske eggedosis av bare et par egg med de største kjøkkenmaskinene. Disse maskinene er jo arbeidshester beregnet for nettopp større volum og ikke bare til en kopp eggedosis. 

Ok, så kanskje det rett og slett er at den ikke er beregnet for det lille volumet. Hadde vært interessant å høre fra noen som har den samme om det har hatt hell med større volum, men opplever at små volum går dårlig. 

Skrevet

Jeg har den og større volum fungerer aldeles utmerket. Bruker den også til helt vanlige kakerører, men for eggedosis med bare et par egg bruker jeg heller håndmikser.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ok, så kanskje det rett og slett er at den ikke er beregnet for det lille volumet. Hadde vært interessant å høre fra noen som har den samme om det har hatt hell med større volum, men opplever at små volum går dårlig. 

Ja, det var det jeg skrev over, at jeg får skikkelig bra eggedosis av 4 egg og oppover :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...