AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #1 Del Skrevet 10. mai 2021 Litt ergerlig. Jeg skulle bytte nummer og kjøpte nytt nr og nytt simkort hos Telia. Ikke lenge etter jeg tok det i bruk får jeg medlemsmld og tilbud fra butikker og organisasjoner. Trodde nr var nytt og ubrukt men tydeligvis har en annen hatt det før meg. Problemet er at mange av butikkene jeg får mld fra ikke har nettsider. Små butikker tydeligvis. Får som regel bare feilmld når jeg prøver å avregistrere meg (på de som har opplegg for av registrering). Og det går heller ikke an å blokkere de, for de sender ikke med nr men med *navn på butikk*. Blir sprø av alle disse mld. Har jeg noe rettigheter her, jeg har jo trossalt betalt for dette nr. Anonymkode: 88837...889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Del Skrevet 10. mai 2021 "Rettigheter"? Hvilke rettigheter tenker du egentlig på? Når du får et nytt telefonnummer så finnes det ingen garantier eller rettigheter som gir det et ubrukt nummer nei.Det finnes rett og slett ikke mange ubrukte nummer, bortsett fra en del gullnummer og lignende, som operatørene holder reservert. Får du ikke stoppet disse meldingene så må du bytte nummer. Om din leverandør ikke kan stoppe dette, og du ikke får stoppet meldingene, så er det løsningen. Anonymkode: 5e7df...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #3 Del Skrevet 10. mai 2021 Hva sa forresten teleoperatøren om dette når du spurte de? Anonymkode: 5e7df...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 10. mai 2021 #4 Del Skrevet 10. mai 2021 Kanskje du fikk mitt gamle nummer som jeg sa opp for en stund siden. Fikk så mye dritt som jeg ikke fikk stoppet. Nå har jeg nytt nummer og ikke en eneste reklamemelding 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 10. mai 2021 #5 Del Skrevet 10. mai 2021 Jeg ringte en butikk en gang når jeg hadde ett slikt problem og det ble fikset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Del Skrevet 10. mai 2021 Min erfaring er at ALLE nummer har vært resirkulert de siste 20 årene i allefall. Alle nye nummer jeg og bedriften min har hatt, har noen eid før. Verste var den gangen vi fikk nummeret etter en bruktbilselger, det kom telefoner og meldinger fra folk døgnet rundt. Anonymkode: f5162...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest irkan90 Skrevet 10. mai 2021 #7 Del Skrevet 10. mai 2021 (endret) Har jobbet i Telia tidligere. Dette skjer fra tid til annen da telefonnummer går på rundgang i Norge. Det er bare å be om nytt simkort telefonnummer, så løser det seg. Endret 10. mai 2021 av irkan90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #8 Del Skrevet 10. mai 2021 Just now, irkan90 said: Det er bare å be om nytt simkort, så løser det seg. Nytt SIM-kort vil ikke løse det, så lenge telefonnummeret er det samme. Anonymkode: 5e7df...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest irkan90 Skrevet 10. mai 2021 #9 Del Skrevet 10. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Nytt SIM-kort vil ikke løse det, så lenge telefonnummeret er det samme. Anonymkode: 5e7df...7e8 Nytt telefonnummer* 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #10 Del Skrevet 10. mai 2021 1 minutt siden, irkan90 said: Nytt telefonnummer* 😁 😁 *Har også jobbet i Telia. Anonymkode: 5e7df...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #11 Del Skrevet 10. mai 2021 Rart du ikke kan blokkere dem. Man kan slå av varsler da, jeg har gjort det på alle butikkmeldingene. Og så kan du ringe butikkene og si at nummeret må av listen. Det er jo litt kjedelig, men effektivt. Anonymkode: ebb16...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå