AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #1 Skrevet 10. mai 2021 Hei! Jeg bare lurer på om det er flere som har erfaring med å ikke føle seg gravid i det hele tatt i uke 17? Magen har ikke vokst, det er ikke mulig å kjenne noe liv. Jeg trodde jeg følte noe i uke 14, men har ikke følt noe siden. Jeg hadde en liten blødning i uke 14, men fikk se et bankende hjerte på ultralyd dagen etter. Hvordan kjenner man egentlig best etter liv? Liggende på siden? Og må man virkelig kjenne etter? Setter pris på alle erfaringer😊 Anonymkode: 0bd85...5cf
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei! Jeg bare lurer på om det er flere som har erfaring med å ikke føle seg gravid i det hele tatt i uke 17? Magen har ikke vokst, det er ikke mulig å kjenne noe liv. Jeg trodde jeg følte noe i uke 14, men har ikke følt noe siden. Jeg hadde en liten blødning i uke 14, men fikk se et bankende hjerte på ultralyd dagen etter. Hvordan kjenner man egentlig best etter liv? Liggende på siden? Og må man virkelig kjenne etter? Setter pris på alle erfaringer😊 Anonymkode: 0bd85...5cf Jeg er nå i uke 19, og kjenner meg ikke noe gravid, og har ikke gjort det de siste ukene. Jeg har ingen plager og kjenner ikke liv enda. Jeg har heller ikke fått mage enda. Eller dvs det er iblant noe jeg lurer på om er bevegelser, men det er så diffust at jeg ikke er sikker enda. Så du får bare være tålmodig! Anonymkode: 378f2...e83
solmåneogstjerner Skrevet 10. mai 2021 #3 Skrevet 10. mai 2021 (endret) Det er absolutt ikke uvanlig å ikke ha stor mage og ikke kjenne liv i uke 17. Du så faktisk bankende hjerte i uke 14, da er det ekstremt stor sjanse for at alt er fint. Det er også veldig vanlig å ikke ha noen særlige symptomer i den perioden, derfor mange synes dette er den letteste delen, ferdig med den første tiden men fortsatt ikke stor med alt det innebærer 😊 Så vidt jeg husker så kjente jeg de første bevegelsene halvveis sittende/liggende. Å ligge på siden når du er såpass kort på vei tror jeg ikke har noe hensikt for å kjenne liv. Slapp av, plutselig kjenner du et eller annet ❤ Endret 10. mai 2021 av solmåneogstjerner 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #4 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er nå i uke 19, og kjenner meg ikke noe gravid, og har ikke gjort det de siste ukene. Jeg har ingen plager og kjenner ikke liv enda. Jeg har heller ikke fått mage enda. Eller dvs det er iblant noe jeg lurer på om er bevegelser, men det er så diffust at jeg ikke er sikker enda. Så du får bare være tålmodig! Anonymkode: 378f2...e83 Takk! Det hjelper å høre at det er flere som har det sånn😊 jeg har ingen gravide i min omgangskrets, og har en tendens til å sammenligne meg med folk på Instagram og andre dumme ting. Anonymkode: 0bd85...5cf
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Skrevet 10. mai 2021 solmåneogstjerner skrev (4 minutter siden): Det er absolutt ikke uvanlig å ikke ha stor mage og ikke kjenne liv i uke 17. Du så faktisk bankende hjerte i uke 14, da er det ekstremt stor sjanse for at alt er fint. Det er også veldig vanlig å ikke ha noen særlige symptomer i den perioden, derfor mange synes dette er den letteste delen, ferdig med den første tiden men fortsatt ikke stor med alt det innebærer 😊 Så vidt jeg husker så kjente jeg de første bevegelsene halvveis sittende/liggende. Å ligge på siden når du er såpass kort på vei tror jeg ikke har noe hensikt for å kjenne liv. Slapp av, plutselig kjenner du et eller annet ❤ Tusen takk! Dette hjalp veldig😊 Skal prøve å slappe av litt framover😊😊 Anonymkode: 0bd85...5cf
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Skrevet 10. mai 2021 Ikke uvanlig. Men fint å følge opp. Jeg har en venninne som fødte (ja! Det er ikke bare vandrehistorier) uten å ha merket å være gravid. Hun hadde ikke kjent spark, fikk litt større mage, men så bare ut som hun hadde lagt på seg litt, fikk forferdelig vondt i magen en dag, dro til legevakten, og fødte en perfekt liten gutt noen timer senere joda.... jeg synes dette er rart... at man kan gå i ni mnd uten å merke noe... men hun var så ubevisst dette, hadde aldri ønsket seg barn, var et arbeidsjern , jobbet 24/7 i utelivsbransjen, og livet rullet avgårde... sene netter, sov hele dagen.... for et sjokk... lå på sykehuset med et nyfødt barn, ingenting var klart, men alt ordnet seg.... ups... der dro jeg den litt langt... skulle bare si at det er vanlig å ikke kjenne noe enda😅 Anonymkode: fcc61...055 2
solmåneogstjerner Skrevet 10. mai 2021 #7 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tusen takk! Dette hjalp veldig😊 Skal prøve å slappe av litt framover😊😊 Anonymkode: 0bd85...5cf Ja det kan du absolutt gjøre. Om noen uker kjenner du sannsynligvis bevegelser, og noen uker etter det så blir du 'plaget' hele tiden av den lille som turner og herjer og sier 'mamma, her er jeg!' ❤😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #8 Skrevet 10. mai 2021 I min første graviditet så følte jeg meg ikke gravid, hadde ingen synlig mage og kjente ikke liv når jeg skulle på OUL i uke 18. Jeg ble nesten overrasket over å faktisk se at det var en levende baby på ultralyden fordi det føltes så uvirkelig fordi jeg ikke følte meg gravid! For førstegangsgravide så er det vanlig å ikke kjenne liv før i uke 20 og mange har heller ikke særlig mage på det tidspunktet så tidlig. Anonymkode: aac9c...269
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #9 Skrevet 10. mai 2021 Hvis du ligger på ryggen så kan det hende du kjenner noe. Det viste seg i første svangerskap at de sommerfugl vingene jeg kjente så tidlig var babyen. 😊 Anonymkode: 595d7...3cf
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #10 Skrevet 10. mai 2021 Er andregangs i uke 17. kjenner bare litt bobling av og til, ellers ingenting. Kjenner at det er en kul på magen når jeg «suger inn» magen. Ellers ingenting Anonymkode: 73b61...463
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #11 Skrevet 10. mai 2021 Det er på ingen måte uvanlig. De færreste ser gravide ut ved ordinær UL når de er førstegangs. Min mage kom "plopp" da jeg var 5mnd på vei. Så det kun selv den ene uken, og var tydelig gravid og fikk masse kommentarer uken etter. Helt merkelig opplevelse, egentlig. Hvor mye du kjenner og hvor tidlig, kommer an på mange faktorer. Er du skikkelig uheldig, ligger morkaken frem mot magen, slik at all bevegelse vil bli dempet av den. Da vil du kjenne lite hele veien. Ligger morkaken bak mot ryggen, vil babyen dyttes frem, og det er lettere å kjenne bevegelse. Det kan også være at du har kjent at du har "luft i magen" (At det "romler litt" liksom.) Det kan også være babyen. Anonymkode: b9008...725
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #12 Skrevet 10. mai 2021 Jeg var helt pannekakeflat frem til uke 22, da begynte først magen å vokse. Hadde heller ingen symptomer, men kjente liv for første gang i uke 19. Anonymkode: fe326...0cc 1
Gjest Vintermorgen Skrevet 10. mai 2021 #13 Skrevet 10. mai 2021 Ryddet for brukerdebatt og svar til det. Vintermorgen, mod
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #14 Skrevet 10. mai 2021 Hadde helt flat mage da jeg var på oul i uke 18, var ingenting som skulle tilsi at jeg var gravid bortsett fra ingen mens og positiv test. Var overbevist om at jordmoren ikke kom til å finne noe på ultralyden. Men jaggu så var det en baby der gitt, akkurat så stor som den skulle og masse bevegelser. Husker jeg spurte jordmora om det var riktig at den babyen der var i magen min, for hvor i all verden kunne en så «stor» og aktiv baby skjule seg i min pannekakeflate mage 😂 Da lo hun og sa at det var helt normalt, men jeg var ikke den første som følte det slik 😉 Anonymkode: 84505...87a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå