Gå til innhold

Søke på nytt på samme type stilling, selv om jeg ikke fikk den i fjor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er tatt opp flere anger tidligere, søke på nytt etter tidligere avslag

Søkte på en stilling i en større bedrift i fjor sommer, ble kalt inn på intervju, men gjorde et dårlig intervju. Først jobbintervju på lenge, i tillegg var det på teams, noe som resulterte i et nervøst intervju. Er bedre live enn på teams. Merket det med en gang og ble selvsagt ikke med til andre runde.

Men jeg vet jeg passer til stillingen og har en CV som viser det.  De likte CV min. 

Nå er det lyst ut lik stilling i samme selskap (de har en rekke slike stillinger i selskapet), og jeg vil søke på denne på nytt. Men bør jeg nevne det som skjedde i fjor?  

Et forslag til tekst er:

Søkte på tilsvarende stilling i fjor og var på intervju. Følte at intervjuet ikke ble slikt jeg ønsket og jeg ikke fikk frem det jeg ønsket. Jeg ble ikke med videre i ansettelsesprosessen. Søker nå på nytt, da jeg mener jeg passer til stillingen og ønsker å kunne vise det i et intervju. 

Anonymkode: 58bb2...f17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke skriv dette i søknaden.

Er intervjuerne de samme som sist? Det er jo slett ikke sikkert de kjenner til deg eller hvordan du gjorde det på intervju forrige gang. 

Anonymkode: 66fd8...800

Skrevet

Klart du skal søke!! Det viser bare at du ikke gir deg👍 En venninne av meg søkte 3 ganger på samme stilling i samme bank på samme sted. Tredje gangen fikk hun den👍

• Liker 2
Skrevet

Bare send en helt vanlig søknad, trenger ikke nevne det forrige intervjuet. Å trekke frem negative ting er aldri bra, selv om det er i ditt eget forsvar. "Det gikk ikke så bra forrige gang" - da har du allerede satt deg selv i et dårlig lys.

Bare prøv på nytt, at du kom til intervju forrige gang er jo et kjempegodt tegn, og så bare tenker du at intervjuet skal gå knirkefritt denne gangen 😊

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Et forslag til tekst er:

Søkte på tilsvarende stilling i fjor og var på intervju. Følte at intervjuet ikke ble slikt jeg ønsket og jeg ikke fikk frem det jeg ønsket. Jeg ble ikke med videre i ansettelsesprosessen. Søker nå på nytt, da jeg mener jeg passer til stillingen og ønsker å kunne vise det i et intervju. 

Her går det helt rett vei hvis målet er å ikke få intervju denne gangen.

For det første er det ekstremt dårlig formulert. For det andre forteller du dem at de brukte tid på deg forrige gang, men fant deg ikke egnet til stillingen. De som intervjuer må stole på sin egen dømmekraft og ser nok ingen grunn til at den er noe annen denne gangen.

Skriv vanlig søknad og håp på det beste. Spør de deg om dette på et intervju kan du heller fortelle det der. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke skriv dette i søknaden.

Er intervjuerne de samme som sist? Det er jo slett ikke sikkert de kjenner til deg eller hvordan du gjorde det på intervju forrige gang. 

Anonymkode: 66fd8...800

TS her. Jeg kommer uansett til å søke. 

Det er de samme personer, i hvert fall han som er fagleder for avdelingen. Vanskelig å vite hva de husker / ikke husker (skulle vært inne i hans hode) . Jeg redd for at de får søknaden og tenker han var på intervju i fjor og gjorde et dårlig inntrykk, vi trenger ikke å ta han inn på nytt.  

AnonymBruker
Skrevet

Hva med dette:

"Jeg søkte på tilsvarende stilling i fjor og var på intervju, men jeg kom dessverre ikke videre i ansettelsesprosessen. Jeg er likevel overbevist om at jeg vil passe veldig godt i jobben og håper dere vil gi meg en ny sjanse til å vise dette."

Og så skriver du litt om hvorfor du mener du passer så godt.

Anonymkode: aec3a...fa7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her. Jeg kommer uansett til å søke. 

Det er de samme personer, i hvert fall han som er fagleder for avdelingen. Vanskelig å vite hva de husker / ikke husker (skulle vært inne i hans hode) . Jeg redd for at de får søknaden og tenker han var på intervju i fjor og gjorde et dårlig inntrykk, vi trenger ikke å ta han inn på nytt.  

De kommer i alle fall til å huske det hvis du skriver at du var der og at det ikke gikk så bra. Hvorfor skal de ta deg inn en gang til da, når det helt sikkert er mange flere å velge imellom? 

Du må gjerne søke igjen, men ikke nevn fjoråret. Er du heldig husker de ikke navnet ditt og du får nytt intervju. De likte jo CVen din. Gjør deg flid med søknaden og øv på intervjusituasjonen, siden det var der du fallt igjennom sist. 

Anonymkode: 3d203...04e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare å søke igjen, men som flere andre sier: Ikke nevn at du har søkt og vært til intervju tidligere, men ikke fikk jobben. Du er garantert ikke den eneste personen de har intervjuet som var ekstra nervøs pga at det var digitalt.

Jeg skal søke en stilling for tredje gang nå (firmaet har flere slike stillinger). Har vært til intervju uten å nå opp to ganger tidligere. Begge intervjuene ble gjort digitalt og særlig det første følte jeg gikk skikkelig dritt. Fikk ikke noe tilbakemelding på selve intervjuet, men første gangen fikk jeg ikke stillingen fordi det var søkere med mer erfaring enn meg og andre gangen var det en intern søker som gikk seirende ut. Kommer ikke til å nevne de tidligere rundene i søknaden, men blir det tatt opp på et eventuelt intervju får vi ta det der.

Anonymkode: ae296...7d6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...