Gå til innhold

Tante som blander seg for mye og bestemmer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er 13 år så jeg vet at jeg egentlig ikke burde være her, men jeg må få det ut. 

igår var jeg med tanta mi og faren min, vi snakka og hadde det koselig før PLUTSELIG og da mener jeg PLUTSELIG begynte tanta mi å snakke om at jeg brukte så mye "space" hjemme og greier. Jeg har passe stort rom, men jeg har ikke klesskap der, den ligger i gangen rett ved siden av rommet mitt. Klesskapet sitter fast i veggen og kan ikke flyttes.  Hun mente at jeg hadde så stor plass og at jeg måtte gjøre ditt og datt og skaffe klesskap i rommet mitt. Så vi kunne bruke klesskapet jg bruker nå til andre ting. Pappa er veldig konfliktsky og svarte ikke på så mye av dette, men så sa han "men hvordan skal vi få plass til skap, hvis hun skal få en 150 seng", da sa hun NEI,NEI hun skal ikke ha en 150cm seng! Siden jeg bare er 13 år og at barnet hennes ikke fikk dobbelseng før de flytta ut osv... dette med større seng har mamma og pappa sagt ja til. Og mamma og pappa har aldri brydd seg om at jeg har skap i gangen, og det var det vi bestemte Oss for da vi flytta til der vi bor for 2 år siden. 

Tanta mi bor ikke hjemme hos meg så jeg tenker at hun ikke har rett til å bestemme  hvordan vi skal ha det hjemme! Dessverre er det  heller ikke første gang hun blander seg opp i ting og jeg er dritt lei! 
Må bare få det ut, hva tenker dere? Syntes dere hun har rett til å bestemme så mye siden hun er tante? 
takk

Anonymkode: 02a7d...f89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hun har ingenting med hvordan dere løser praktiske ting hjemme hos dere. Håper foreldrene dine ikke lar seg "styre" av hva hun måtte mene.

Anonymkode: 6f1da...a9f

• Liker 14
Skrevet

Det at du ikke har skap på rommet ditt går jo aller mest ut over deg! Syns du virker som en veldig fin og grei tenåring, som må velge mellom stor seng og klesskap på rommet, og hun har ingen ting med å blande seg i det. Det er jo ditt hjem og, selvsagt skal du få ta plass i huset? Syns denne tanta virker merkelig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her trår tante over grensen. Dere ble sammen enige om skap på gangen og du har fått ja til 150 seng. Håper virkelig ikke dine foreldre bryr seg om tante sin mening og at far bare jattet med. 

Anonymkode: bc241...ee7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vis foreldrene dine denne tråden om de skulle finne på å følge tantes råd. Vi på KG synes de burde greie å stå for egne valg uten å la en som ikke bor med dere diktere løsningene hjemme hos dere. Lykke til!

Anonymkode: 27f11...da5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker tante sin versjon er noe helt annen enn det som er gjengitt her. 

Anonymkode: cfbfe...744

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor tror du det?

Anonymkode: d70f2...9eb

• Liker 2
Skrevet

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tviler. Om TS er 13 år så er hun i så fall moden for alderen. Det ser du i skrivemåten. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

?

Har du noen forslag?

Anonymkode: 6f1da...a9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva tanta sitt barn fikk eller ikke fikk, er ikke relevant. Her er det du og dine foreldre som har funnet ut at dette er slik dere vil ha det.

Hun tanta der har en altfor lang nese. Be henne gå og stikke den inn andre steder.

Anonymkode: f486b...037

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du ikke har tenkt å ta fortellingen til TS for god fisk er det ikke vits at du svarer i tråden heller. Det er en lite konstruktiv og ikke så rent lite barnslig måte å svare på.

Anonymkode: 5322c...dae

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei da.. tro meg... det var akkurat der som skjedde tro det eller ei..

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det*

AnonymBruker
Skrevet

Hun er en tante som sitter med meninger om foreldrene dine sin måte å oppdra deg på. 
Hun skal ikke bry seg i det hele tatt! Dette er mellom deg og dine foreldre. 

Anonymkode: 6caa4...119

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle sine svar<3 Jeg er glad over å se at det ikke bare er jeg som tenker at de at tanta mi mener for mye om hvordan vi skal ha det.
Jeg vil gjerne ha flere svar så jeg har noe å vise pappa hvis han blir overbevist av tanta mi..

vil nå også påpeke at tanten min er en av de beste tantene og jeg er veldig glad i alle sidene av henne, men akkurat den der hun skal mene så mye er det jeg blir veldig oppgitt over!  
Det samme gjelder barnet hennes/kusina mi, men det er en annen sak...

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å se det på den mest positive måten: hun føler tydeligvis at hun har et nært forhold til deg siden hun prøver å oppdra deg (og foreldrene dine). Men det har hun jo ikke noe med. 

prøv å la være å bry deg. 

Anonymkode: d43bf...f64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...