Gå til innhold

Betale full bhg regning ved stenging?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om å betale full barnehage regning når avdelingen stenges pga karantene?

nylig måtte begge barna mine (to forskjellige avdelinger i bhg) i karantene i 10 dager. Dagen de egentlig kunne komme tilbake, ble barnehagen satt på rødt nivå, slik at de trengte en ekstra dag for å planlegge dette. Altså enda en dag hjemme. Jeg syns det er uforståelig at etter et år med korona så vet de ikke hvordan de skal organisere rødt nivå at de trenger en hel arbeidsdag for å gjøre dette og stenge bhg. Men det er jo en annen sak.

Jeg begynner å bli trøtt på alle kravene til oss foreldre, redusert åpningstid, stenging osv og likevel må vi betale 6000kr hver eneste måned for et tilbud som ikke er fullkomment. Hvorfor kan vi ikke få redusert regning? 

Jeg kan legge til at det ikke er første gangen de er i karantene, noe som tilsier at det er mange dager uten jobb og mindre inntekt. 

Er jeg den eneste som er frustrert over dette?

Anonymkode: 760a6...c10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva tenker dere om å betale full barnehage regning når avdelingen stenges pga karantene?

nylig måtte begge barna mine (to forskjellige avdelinger i bhg) i karantene i 10 dager. Dagen de egentlig kunne komme tilbake, ble barnehagen satt på rødt nivå, slik at de trengte en ekstra dag for å planlegge dette. Altså enda en dag hjemme. Jeg syns det er uforståelig at etter et år med korona så vet de ikke hvordan de skal organisere rødt nivå at de trenger en hel arbeidsdag for å gjøre dette og stenge bhg. Men det er jo en annen sak.

Jeg begynner å bli trøtt på alle kravene til oss foreldre, redusert åpningstid, stenging osv og likevel må vi betale 6000kr hver eneste måned for et tilbud som ikke er fullkomment. Hvorfor kan vi ikke få redusert regning? 

Jeg kan legge til at det ikke er første gangen de er i karantene, noe som tilsier at det er mange dager uten jobb og mindre inntekt. 

Mister du inntekt? Er det ikke noen regler som gjør at du kan være hjemme uten å miste lønn mtp korona? 

Anonymkode: 96514...5eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Herregud. Det handler da ikke om at de ikke vet hvordan det skal gjøres, men det er en enorm organisering som må gjøres med å dele opp hele barnehagen i mindre områder, organisere kohorter, sortere ut leker til de ulike kohortene, sørge for at alle har kopper/fat/bestikk tilgjengelig der de skal være osv. Det er faktisk ikke så lett å gjøre dette samtidig som det er seks unger løpende rundt beina på en som man har ansvar for alene. 

Anonymkode: 8bbf9...e51

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått refusert deler av betalingen i vår barnehage, for de dagene barnehagen var helt stengt og de dagene den har hatt redusert åpningstid. Dette gjelder i hvertfall alle de kommunale barnehagene i kommunen (Lillestrøm). (De private vet jeg ikke.) Dette fikk vi også i fjor.

For karanteneperioder har vi ikke fått refundert noe. Det er det jo ikke kommunen som har kontroll over, så det blir vel noe  annet.

Anonymkode: 6e66b...619

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her slapp vi å betale regning når regjeringen stengte ned alle barnehagene. Men har ikke fått redusert regning ved karantene. Har egentlig bare tenkt på karantene som en type sykt barn dager. Vi måtte i karantene for et barn hadde reist til en by full av korona, og foreldrene dro med seg korona hit. Det er jo på en måte ikke barnehagen sin feil. Samtidig får vi jo full lønn for å gå hjemme med barn i karantene. 

Anonymkode: b4e7a...122

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...