AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #1 Skrevet 10. mai 2021 Jeg har vært på noen jobbintervjuer, men kommer alltid som nr 2 eller 3 og når akkurat ikke helt til topps til å få jobben, ganske frustrerende. Synes alltid det er vanskelig å svare på spørsmål om hvorfor jeg har søkt stillingen/hvorfor de bør velge meg. Noen som har noen eksempler å komme med her? Spørsmål om negative sider synes jeg også kan være kinkig. Jeg har i dag en jobb innenfor samme felt og søker ny jobb fordi jeg er lei av ledelsen og arbeidsoppgavene i nåværende jobb, men føler ikke akkurat det danner et godt bilde å si det i et intervju Anonymkode: b227c...58e
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 Gå på jobbintervjuet med den holdningen om at du vet du ikke får jobben. Så da har du ingen ting å tape på å gunne på og eie jobbintervjuet. Vær selvsikker og nødvendigvis ikke si sannheten 100% om ting. Vær den som har ordet og vær uredd. Slik fikk jeg drømmejobben. Jeg viste at jeg ikke kom til å få den, men med den holdningen der kjørte jeg på og vant over de 55 andre søkerene. Jeg ble husket, mens de andre stod med lua i hånda og var anonyme. Anonymkode: 1423e...75c 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #3 Skrevet 10. mai 2021 Øv deg på å snakk! Høres kanskje rart ut, men det hjalp meg. Ta en god deilig treningsøkt og en lang dusj før intervjuet. Få kroppen i en avslappet modus. Skriv en liste med punkter som gjør at du ble ansatt. Så supertrikset: Gi inntrykk av at du er giret på å bli i bedriften lenge! Dette hjelper veldig. Anonymkode: 9279a...8a4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #4 Skrevet 10. mai 2021 liste med punkter som gjør at du burde bli ansatt. *** Anonymkode: 9279a...8a4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #5 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Synes alltid det er vanskelig å svare på spørsmål om hvorfor jeg har søkt stillingen/ Denne synes også jeg er vanskelig. Kan ikke si at jeg lei nåværende jobb / oppgaver. Prøver å si at det nye arbeidsplassen er interessant, utvikle meg videre osv Det er lettere dersom en søker jobb i en ny by i annen del av landet, da er en god forklaring #flytte nærmere familien# Anonymkode: 06a02...3aa
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #6 Skrevet 12. mai 2021 Tusen takk for alle tips, intervjuet er i dag... Da er det bare å gi jernet! Anonymkode: b227c...58e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #7 Skrevet 12. mai 2021 Prøv å tenk at du ikke MÅ ha jobben. Da går jobbintervjuet lettere. Det er også lov å være humoristisk. Jeg fikk spørsmålet om hvorfor de burde ansette meg. Jeg svarte det vanlige om kvalifikasjoner, arbeidsom, bidrar til et godt arbeidsmiljø etc etc. Men jeg la også til at jeg som seksbarnsmor kunne garantere at jeg ikke kom til å gå ut i flere fødselspermisjoner. Man må ikke ta seg selv så høytidelig bestandig. Vær deg selv. Ha glimt i øyet. Nå skal det sies at jeg fikk de to andre jobbene jeg søkte på og valgte en av dem. Da trakk jeg søknaden til denne jobben. Men jeg er rimelig sikker på at jeg ville fått den også pga at jeg hadde alt de etterspurte og jeg har relevant videreutdanning som de ønsket. Anonymkode: 68bb1...aea
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #8 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 8.17): Jeg har vært på noen jobbintervjuer, men kommer alltid som nr 2 eller 3 og når akkurat ikke helt til topps til å få jobben, ganske frustrerende. Synes alltid det er vanskelig å svare på spørsmål om hvorfor jeg har søkt stillingen/hvorfor de bør velge meg. Noen som har noen eksempler å komme med her? Spørsmål om negative sider synes jeg også kan være kinkig. Jeg har i dag en jobb innenfor samme felt og søker ny jobb fordi jeg er lei av ledelsen og arbeidsoppgavene i nåværende jobb, men føler ikke akkurat det danner et godt bilde å si det i et intervju Anonymkode: b227c...58e Du vil prøve noe nytt, på tide å søke nye utfordringer og bedriften du søker hos virker interessant/spennende/ har det du søker etter. Det er det samme som det jeg har uthevet😊 Har du noen gang ringt og spurt om hvorfor du ble nr 2 og ikke nr 1? Gjør det hvis det skjer hver gang. Det kan være så enkelt som at de hadde en kandidat klar før utlysningen, men at praksisen på arbeidsplassen er at alle stillinger må lyses ut før ansettelse. Lykke til med intervjuet! 😊😊 Anonymkode: a08af...e8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå