AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #1 Skrevet 10. mai 2021 Kan noen beskrive hvordan dette funker i en enkel forklaring? Har noen hatt dette i leiekontrakt? Hva er deres erfaring? Hvor ofte og hvor mye ble leien endret? Kan leien et år gå opp 400,- feks? Utleier skal følge en viss lov har jeg skjønt. Hvordan kan jeg selv gjøre det samme slik at jeg kan ha kontroll over dette selv hvert år. Det er overveldende mye stress i livet nå, så håper noen kan gjøre det enklest mulig å sette meg mere inn i dette. Er mye info å finne, men blir litt mye å sette seg inn i nå. Tusen takk på forhånd. Anonymkode: 9c089...a1f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 Om den kan gå opp med 400 kommer an på hva den er i utgangspunktet. Men den følger prisveksten i samfunnet og i år ligger det på rundt 3%. En husleie på vil da få opp med 360 kroner i året. Anonymkode: 5cff0...03b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #3 Skrevet 10. mai 2021 Det praktiseres nok ulikt. I kontrakten vår så står det at leien økes årlig i samsvar med konsumprisindeksen. Men vi har aldri satt den opp siden vi liker leietakeren godt. Faktisk har vi satt den ned da de ble permittert. Anonymkode: 0e2dc...b3f 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #4 Skrevet 10. mai 2021 Her kan du beregne lovlig husleieøkning: https://www.ssb.no/husleiekalkulator Anonymkode: f7810...a4a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Skrevet 10. mai 2021 Husleien reguleres 1 gang pr år med varsel 1 mnd før. KPI bestemmer hvor mye den går opp Anonymkode: 0703a...407
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå