AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #1 Skrevet 10. mai 2021 Jeg har bare vært sammen med kjæresten i 7 måneder, men var ærlig fra starten både om mitt barneønske og at jeg ikke går på prevensjon. Jeg har informert om syklusen min, og han har hatt full oversikt. For to uker siden valgte han allikevel å komme inni meg, og det akkurat da jeg hadde eggløsning. Han var fullt klar over at det var en fruktbar dag, da vi snakket om det rett før vi hadde sex. Jeg prøvde i over 2 år med min tidligere samboer, og har vært redd for at jeg ikke kunne få barn. I tillegg er alderen imot meg (37 år), slik at det var en stor overraskelse for meg at jeg ble gravid på første "forsøk" med ny mann. Det er jo et mirakel, og jeg er veldig glad! Samtidig gruer jeg meg litt til å si det til kjæresten min. Forrige uke kom han med en kommentar som: "Håper du får mensen i neste uke". Jeg svarte da at det såret meg at han sa det, og hva om jeg faktisk er gravid, da er det ubetenksomt å komme med en sånn kommentar. Nå er jeg i akkurat den situasjonen, og samtidig som jeg er lykkelig, så vet jeg ikke hvordan jeg skal det til han. Noen tips? Synes det er så trist at han kom med den kommentaren i forrige uke... Anonymkode: 8bfa2...935 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har bare vært sammen med kjæresten i 7 måneder, men var ærlig fra starten både om mitt barneønske og at jeg ikke går på prevensjon. Jeg har informert om syklusen min, og han har hatt full oversikt. For to uker siden valgte han allikevel å komme inni meg, og det akkurat da jeg hadde eggløsning. Han var fullt klar over at det var en fruktbar dag, da vi snakket om det rett før vi hadde sex. Jeg prøvde i over 2 år med min tidligere samboer, og har vært redd for at jeg ikke kunne få barn. I tillegg er alderen imot meg (37 år), slik at det var en stor overraskelse for meg at jeg ble gravid på første "forsøk" med ny mann. Det er jo et mirakel, og jeg er veldig glad! Samtidig gruer jeg meg litt til å si det til kjæresten min. Forrige uke kom han med en kommentar som: "Håper du får mensen i neste uke". Jeg svarte da at det såret meg at han sa det, og hva om jeg faktisk er gravid, da er det ubetenksomt å komme med en sånn kommentar. Nå er jeg i akkurat den situasjonen, og samtidig som jeg er lykkelig, så vet jeg ikke hvordan jeg skal det til han. Noen tips? Synes det er så trist at han kom med den kommentaren i forrige uke... Anonymkode: 8bfa2...935 Hvorfor har dere ikke som par snakket om dette på forhånd? Jeg skjønner du har ett barneønske, men man er alltid 2 om å få barn. Kanskje han blir glad, kanskje ikke. Dette er noe dere virkelig burde hatt en ordentlig samtale om på forhånd. Mange menn overserer det dem hører om at vi kvinner ikke går på prevensjon, også glemmer dem der helt av under sexen. Har han sagt at han ikke vil ha barn? Isåfall synes jeg det er utrolig egoistisk av deg å bli gravid bak hans rygg selvom du tidligere har fortalt at du ikke går på prevensjon. Anonymkode: 03406...3d5 8
Olaug Olsen Skrevet 10. mai 2021 #3 Skrevet 10. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg har informert om syklusen min, og han har hatt full oversikt. For to uker siden valgte han allikevel å komme inni meg, og det akkurat da jeg hadde eggløsning. Han var fullt klar over at det var en fruktbar dag, da vi snakket om det rett før vi hadde sex. Spørre hva han tenkte på da dette skjedde. Menn er slik. De har et teoretisk forhold til sin egen fruktbarhet, og begynner ofte å hyle etter frihet når de finner ut at de har driti på draget. Fruktbarhet er liksom noe kvinner har, for dem. De skjønner visst ikke det der med frøene og jorden. Var det meg hadde jeg slått opp med denne typen. Tenk selv. Hva vil du gjøre nå? Kan du f.eks. tilby han å være helt anonym, som at du tar ansvaret for situasjonen i sin helhet? Endret 10. mai 2021 av Olaug Olsen 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #4 Skrevet 10. mai 2021 Dette var jo en veldig pussig måte å gjøre ting på. Hadde jeg vært han, hadde jeg ganske ikke tatt dette barneønsket så på alvor dersom du bare har nevnt det i forbifarta? Jeg tror uansett det er duket for drama og ublid fyr. Men du må jo fortelle han det, og så tenke over om du vil beholde selv om han ikke ønsker å delta. Det er i alle fall ikke en god måte å fange noen inn på, for det kan fort oppleves som et stort svik fra hans side. Anonymkode: e6808...363 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Skrevet 10. mai 2021 Du må jo bare si det som det er. "Jeg er gravid, hva tenker du om det?" Så må du ta det derfra. Anonymkode: a3587...db2 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Skrevet 10. mai 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har bare vært sammen med kjæresten i 7 måneder, men var ærlig fra starten både om mitt barneønske og at jeg ikke går på prevensjon. Jeg har informert om syklusen min, og han har hatt full oversikt. For to uker siden valgte han allikevel å komme inni meg, og det akkurat da jeg hadde eggløsning. Han var fullt klar over at det var en fruktbar dag, da vi snakket om det rett før vi hadde sex. Når jeg leser tråder som dette, så kan jeg jo på en måte forstå hvorfor tråder om "juridisk abort" for menn dukker opp, for dette synes jeg er litt hoderystende lesing, barneønske eller ikke. Anonymkode: cacff...35b 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #7 Skrevet 10. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Når jeg leser tråder som dette, så kan jeg jo på en måte forstå hvorfor tråder om "juridisk abort" for menn dukker opp, for dette synes jeg er litt hoderystende lesing, barneønske eller ikke. Anonymkode: cacff...35b Når det er sagt, om mannen blir sint, misfornøyd, eller lignende av dette, så er han en fjott, og trolig ikke noe å samle på. Anonymkode: cacff...35b 2
Rotemor Skrevet 10. mai 2021 #8 Skrevet 10. mai 2021 Han vet jo at du har lagt opp til å bli gravid. Dere kommer ikke unna ansvaret noen av dere. Så «Jeg er gravid» er en bra måte å starte en årelang konflikt på. 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #9 Skrevet 10. mai 2021 Er det ikke samme bruker som lurte kjæresten sin til å komme inn i henne fordi hun ikke hadde eggløsning på den tiden, men visste at hun hadde det alikevel? Anonymkode: 0dd47...c42 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #10 Skrevet 10. mai 2021 Hæ. Hvorfor er det så mange som er mot TS her? Hun skriver jo svart på hvitt at mannen vet at hun ikke bruker prevensjon, at hun hadde eggløsning og at hun ønsker barn. Likevel velger han å komme inni henne. Siden hun er 37 antar jeg at han også er gammel nok til å kunne forstå hva som kan skje når en mann spruter sæden sin inn i en kvinne med eggløsning. TS har jo vært kjemperyddig i denne prosessen. Det må da finnes grenser for hvor små teskjeer vi skal mate mannfolkene informasjon med. For å svare på hovedinnlegget: "Du kjære. Du vet at jeg ikke bruker prevensjon, og at det er en sjanse for at jeg kan bli gravid.. Vel - surprise!" OG GRATULERER! Anonymkode: cfc64...806 21
Gjest ABM Skrevet 10. mai 2021 #11 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har bare vært sammen med kjæresten i 7 måneder, men var ærlig fra starten både om mitt barneønske og at jeg ikke går på prevensjon. Jeg har informert om syklusen min, og han har hatt full oversikt. For to uker siden valgte han allikevel å komme inni meg, og det akkurat da jeg hadde eggløsning. Han var fullt klar over at det var en fruktbar dag, da vi snakket om det rett før vi hadde sex. Jeg prøvde i over 2 år med min tidligere samboer, og har vært redd for at jeg ikke kunne få barn. I tillegg er alderen imot meg (37 år), slik at det var en stor overraskelse for meg at jeg ble gravid på første "forsøk" med ny mann. Det er jo et mirakel, og jeg er veldig glad! Samtidig gruer jeg meg litt til å si det til kjæresten min. Forrige uke kom han med en kommentar som: "Håper du får mensen i neste uke". Jeg svarte da at det såret meg at han sa det, og hva om jeg faktisk er gravid, da er det ubetenksomt å komme med en sånn kommentar. Nå er jeg i akkurat den situasjonen, og samtidig som jeg er lykkelig, så vet jeg ikke hvordan jeg skal det til han. Noen tips? Synes det er så trist at han kom med den kommentaren i forrige uke... Anonymkode: 8bfa2...935 Gratulerer! Han visste hvor landet lå da han fyllte deg..Ikke vent med å fortelle, men kanskje lurt å " pakke nyheten forsiktig ut" hvis du skjønner hva jeg mener😅 Gratulerer igjen og fortsett å være lykkelig, dette ordner seg!!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #12 Skrevet 10. mai 2021 Identisk tråd lå jo ute for noen få dager siden? Hvorfor legge ut på nytt? 🤷♀️ Anonymkode: a3731...05e 6
Olaug Olsen Skrevet 10. mai 2021 #13 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS har jo vært kjemperyddig i denne prosessen. Det må da finnes grenser for hvor små teskjeer vi skal mate mannfolkene informasjon med. Enig! 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #14 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når jeg leser tråder som dette, så kan jeg jo på en måte forstå hvorfor tråder om "juridisk abort" for menn dukker opp, for dette synes jeg er litt hoderystende lesing, barneønske eller ikke. Anonymkode: cacff...35b Og når jeg leser svaret ditt her blir jeg enda mer overbevist om at juridisk abort ikke er noe lurt. Menn skal virkelig ikke måtte ta ansvar for noe altså. Han vet jo at hun har eggløsning, han vet hun ikke er på prevensjon, han velger allikevel å komme inni henne uten kondom, men hvis hun blir gravid skal selvfølgelig han slippe alt ansvar og fraskrive seg ungen? Alvorlig talt.. menn har det virkelig for lett. Anonymkode: d7dd3...73e 12
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #15 Skrevet 10. mai 2021 TS her. Det er mulig det har vært en lik tråd for ikke så lenge siden, men det var ikke meg. Jeg må si at jeg også blir overrasket over hvor mange som mener at menn er fritatt alt ansvar, og at jeg har lurt han. Fra andre date har jeg fortalt at jeg har et barneønske, slik at han ikke skulle kaste bort tiden min om han ikke ønsket flere. (Han har et barn fra tidligere forhold) Jeg sa også ifra før vi hadde sex første gang at jeg ikke bruker prevensjon, og ikke kom til å starte med prevensjon i min alder. I tillegg til dette har jeg fortalt han inngående hvordan en kvinnes syklus fungerer, og han har en slags kalender med min syklus på sin telefon slik at han kan følge med selv. Rett før vi hadde sex gangen jeg ble gravid, så hadde han sjekket kalenderen, og sa noe om at han visste at han ikke burde komme inni meg, det bekreftet jeg at stemte. Hva skulle jeg egentlig ha gjort annerledes i denne situasjonen? Er oppriktig nysgjerrig på hva man mener jeg har gjort feil her. Han er jo en voksen mann! Vi har snakket om at vi begge ønsker barn sammen, men at det var for tidlig nå, så den praten har vi allerede hatt. Jeg tror nok det kommer til å gå greit, men jeg skulle jo så klart ønske at han også ønsket det like mye som meg. Anonymkode: 8bfa2...935 9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #16 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): TS her. Det er mulig det har vært en lik tråd for ikke så lenge siden, men det var ikke meg. Jeg må si at jeg også blir overrasket over hvor mange som mener at menn er fritatt alt ansvar, og at jeg har lurt han. Fra andre date har jeg fortalt at jeg har et barneønske, slik at han ikke skulle kaste bort tiden min om han ikke ønsket flere. (Han har et barn fra tidligere forhold) Jeg sa også ifra før vi hadde sex første gang at jeg ikke bruker prevensjon, og ikke kom til å starte med prevensjon i min alder. I tillegg til dette har jeg fortalt han inngående hvordan en kvinnes syklus fungerer, og han har en slags kalender med min syklus på sin telefon slik at han kan følge med selv. Rett før vi hadde sex gangen jeg ble gravid, så hadde han sjekket kalenderen, og sa noe om at han visste at han ikke burde komme inni meg, det bekreftet jeg at stemte. Hva skulle jeg egentlig ha gjort annerledes i denne situasjonen? Er oppriktig nysgjerrig på hva man mener jeg har gjort feil her. Han er jo en voksen mann! Vi har snakket om at vi begge ønsker barn sammen, men at det var for tidlig nå, så den praten har vi allerede hatt. Jeg tror nok det kommer til å gå greit, men jeg skulle jo så klart ønske at han også ønsket det like mye som meg. Anonymkode: 8bfa2...935 Du sier jo selv at han har gitt uttrykk for at han ikke burde kommet inni deg. Likevel lot du han gjøre det.. maken til kjærring alltså.. Anonymkode: 03406...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #17 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du sier jo selv at han har gitt uttrykk for at han ikke burde kommet inni deg. Likevel lot du han gjøre det.. maken til kjærring alltså.. Anonymkode: 03406...3d5 Visste ikke at dama styrer hvor og når mannen kommer? Hvordan fungerer dette? Anonymkode: 8bfa2...935 9
Gjest Tamsi Skrevet 10. mai 2021 #18 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du sier jo selv at han har gitt uttrykk for at han ikke burde kommet inni deg. Likevel lot du han gjøre det.. maken til kjærring alltså.. Anonymkode: 03406...3d5 Tuller du nå? "Lot han gjøre det"?? Det er ikke TS sin jobb å hindre fyren i å drite seg ut. Du har alt på det rene her TS. Han har fått all infoen han trenger og mer til. Han her kunne ikke gått noe mer inn for å bli far om han så hadde villet det.
Brunello Skrevet 10. mai 2021 #19 Skrevet 10. mai 2021 Trodde først dette var en slik teit tråd om «morsomme» måter å fortelle om graviditet på. i dette tilfellet har mannen gått inn i forholdet med åpne øyne, og dere har hatt ubeskyttet sex der han har kommet inni deg. Da ber han om å bli far, og har absolutt ingen ting å klage på. Det er bare å fortelle han om graviditeten og at han skal bli pappa. 4
Olaug Olsen Skrevet 10. mai 2021 #20 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og når jeg leser svaret ditt her blir jeg enda mer overbevist om at juridisk abort ikke er noe lurt. Menn skal virkelig ikke måtte ta ansvar for noe altså. Han vet jo at hun har eggløsning, han vet hun ikke er på prevensjon, han velger allikevel å komme inni henne uten kondom, men hvis hun blir gravid skal selvfølgelig han slippe alt ansvar og fraskrive seg ungen? Alvorlig talt.. menn har det virkelig for lett. Anonymkode: d7dd3...73e Hvorfor er det at han er dust, et argument imot juridisk abort? Med juridisk abort, ville det bli så mye lettere, når man blir gravid. Man slipper all kranglingen, og kan bare konsentrere seg om barnet. Jeg er for juridisk abort! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå