AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #1 Skrevet 10. mai 2021 Vi har vært 4 mammaer, som har holdt sammen siden barseltida, og merkelig nok fått barna inn i samme barnehage over det siste halvannet året. Men for 3 uker siden fant jeg ut at de andre mammaene dro i bursdag til en annen mamma-bekjent i samme barnehage, uten å si noe om det til oss. Er kjempelei meg. Vi har blitt så nære, så jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke i det minste ble fortalt om det? Takler ikke sånt som det her på en god måte, minner for mye om mobbinga jeg opplevde som barn. Skal jeg late som ingenting, eller gca gjør jeg? Anonymkode: caa3b...262 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 De andre ble vel invitert av hun bekjente da. De kan jo ikke bare invitere med seg folk som ikke er invitert av verten. Dette blir litt barneskole-opplegg. Som voksen må man tåle og takle å ikke bli invitert med på alt. Man må også tåle og takle at venner har andre venner enn en selv. Anonymkode: 1a6db...f0d 19
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #3 Skrevet 10. mai 2021 Var ikke du/ditt barn invitert? Anonymkode: ad3d2...73d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #4 Skrevet 10. mai 2021 Du later som ingenting. Det er jo den bekjente som har invitert? 🙂 de har nok ikke sagt noe ettersom det er litt kleint å ta det opp. Anonymkode: f1e60...46f 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Skrevet 10. mai 2021 Vet ikke om jeg skjønte det riktig, men dere er 4 mammaer, den ene inviterer 2 av 3 i bursdag, og du er den som ikke ble invitert? Eller er den som inviterte bare en bekjent for deg, og hun inviterte de 3 andre mammaene? Dersom hun som inviterte kun er en bekjent av deg så kan du ikke forvente at de andre bare inviterer deg med. Det er jo den bekjente som har bursdag og da er det hun som må invitere deg. Anonymkode: 9f378...be8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Skrevet 10. mai 2021 Sånn er det dessverre under korona - man kan ikke invitere alle. Du kan vel ikke være skuffet over de i barselsgruppa, det er jo ikke de som har stengt deg ute?! Anonymkode: 10afd...455 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #7 Skrevet 10. mai 2021 Skjønner at dette er kjipe følelser, spesielt hvis du har erfaringer som har vært ubehagelig for deg før. Samtidig så er dette fin trening for deg å håndtere slike situasjoner, for dette kommer til å skje flere ganger. Dine venninner har ikke gjort noe galt, stemningen er ikke klein hvis du ikke gjør den klein ved å ta det opp, og som sagt - plutselig er du på andre siden og blir invitert et sted av noen utenfor. Dette er ikke gjort i vond mening, det er ikke gjort for å såre deg og det er sånne situasjoner har å by på. Pass på å utvide nettverket ditt også, så du ikke blir for avhengig av barselgjengen din. Dere kommer mest sannsynlig ikke til å holde sammen for alltid, og da er det lurt å ha flere bein å stå på. Anonymkode: 6742b...56f 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #8 Skrevet 10. mai 2021 * sånne situasjoner LIVET har å by på Anonymkode: 6742b...56f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #9 Skrevet 10. mai 2021 Så tre av dere fire dro i bursdag til en utenfor denne gruppen? Det er ikke utestengelse, og det er ingen grunn til klein stemning. Den som inviterte inviterte de hun hadde lyst til og som kjentes naturlig for henne, uten å tenke over at dere var et firkløver med alle eller ingen. Det kommer til å bli mange situasjoner opp gjennom der kun noen av dere inviteres på ting, det er helt naturlig ettersom voksne former nye vennskap og barna blir gamle nok til å velge venner selv. Du må akseptere at du ikke alltid bes med på det samme som andre, og noe ganger bes du med mens andre i firkløveret ikke får invitasjon. Grunnen til at de ikke har nevnt det er vel at de aner hvordan du reagerer, eller at man rett og slett ikke alltid snakker om ting man gjør sammen med andre. Anonymkode: b99b8...fa4 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #10 Skrevet 10. mai 2021 Bruken av ordet utestengelse synes jeg er veldig dramatisk i denne sammenhengen! Ser ikke at det er så klein stemning heller. Du ble ikke invitert. Det kan være flere grunner til det, prioriteringer pga. korona for eks., eller at du rett og slett ikke er så godt likt av denne siste personen. Og greit er det - alle liker ikke alle andre like godt, og noen liker vi overhodet ikke. Sånn er det bare, ingenting galt med det. Anonymkode: 4e3b8...3ce 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #11 Skrevet 10. mai 2021 Man inviterer sjelden/aldri bekjente i en bursdag? Særlig ikke med korona-restriksjoner på maks antall gjester svirrende rundt en. Da er det gjerne de man regner som venner som blir invitert. Du betegner henne selv som bekjent. Anonymkode: ecbe6...097 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #12 Skrevet 10. mai 2021 Jeg tenker at du overanalyserer her. Kanskje de måtte velge noen få gjester på grunn av korona? Ikke lag noe drama, det skader bare deg selv. Anonymkode: a67ee...e0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå