Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte i ny jobb 1.mars. Nå har jeg blitt syk (ikke korona), og lurer på om jeg kan ta en dag eller to egenmelding. På nett har jeg lest at man må ha jobbet i to måneder, og det har jeg (akkurat). Men dette er jo inkludert en del røde dager. Vil jeg kunne ta egenmelding, eller må jeg be om sykemelding? 

Anonymkode: 67531...07c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke at jeg har den absolutte fasiten, men jeg ville ha sagt at det holder for egenmelding. Hvis du begynte 1. mars, er vi jo uansett litt uti mai, og det har vel ikke vært så mange helligdager at det overskrider en uke? Hvis du jobber vanlig, dvs. mandag til fredag, har vi vel hatt skjærtorsdag, langfredag og første påskedag som helligdager, noe som kun blir tre helligdager totalt. Altså bør du kunne ta egenmelding.

AnonymBruker
Skrevet

Vil nå påstå at 2 mnd gjelder uansett fra dato til dato.. Er jo ikke "din" feil at det er røde dager i påska osv.. 

Anonymkode: 966fd...dcd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hvis det ikke "holder" for egenmelding har du lov til å spørre legen om sykemelding etter 4 uker i jobb dersom du ikke har krav på egenmelding ☺️

Anonymkode: 966fd...dcd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde stilt dette spørsmålet til jobben, og latt de vurdere. Ønsker de sykemelding hadde jeg kontaktet legen asap, mest sannsynlig sier de egenmelding er greit. Uansett hva jeg strengt tatt har rett på eller ikke.

Anonymkode: caea0...819

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha jobbet i 8 uker for å bruke egenmelding, og det har du. 

Anonymkode: b1b7f...824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...