AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #1 Skrevet 10. mai 2021 Jeg har eksamen i biologi 1 om to dager. På vitnemålet mitt har jeg fra VGs 2. Historie og filosofi 1 Sosiologi Rettslære 1 Jeg har tenkt å bytte ut rettslære 1 med biologi 1. De tilsvarer like mange timer; men jeg lurer på om denne kombinasjonen av fag fungerer? Trenger veldig hjelp nå. Er veldig desperat Anonymkode: eca0b...a9c
stan Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 Tenker du deg studier som krever rettslære eller biologi? Sjekk: https://www.samordnaopptak.no/info/ Hvis studiet ikke krever faget er det karakterer som gjelder.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #3 Skrevet 10. mai 2021 stan skrev (2 minutter siden): Tenker du deg studier som krever rettslære eller biologi? Sjekk: https://www.samordnaopptak.no/info/ Hvis studiet ikke krever faget er det karakterer som gjelder. Det krever ikke studie. Men casen er at jeg vil forbedre vitnemålet mitt. Jeg får 0,5 studiepoeng i biologi. Så tenker å bytte rettslære 1 med biologi av den grunn. Ikke fordi studie krever det. Jeg lurer på om jeg kan få vitnemål med denne fagkombinasjonen Anonymkode: eca0b...a9c
Gjest Kastanjefrø Skrevet 10. mai 2021 #4 Skrevet 10. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det krever ikke studie. Men casen er at jeg vil forbedre vitnemålet mitt. Jeg får 0,5 studiepoeng i biologi. Så tenker å bytte rettslære 1 med biologi av den grunn. Ikke fordi studie krever det. Jeg lurer på om jeg kan få vitnemål med denne fagkombinasjonen Anonymkode: eca0b...a9c Sitat Hvor mange programfag må du ha? For å få et godkjent vitnemål skal du som går på Studiespesialisering velge tre programfag + matematikk på Vg2, og tre programfag på Vg3. Du må ha fordypning i minst to fag, det vil si at fagene bygger på hverandre. For eksempel gir Rettslære I pluss Rettslære II til sammen en fordypning, og du må ha to slike. Begge fordypningene må være innenfor ett av de to områdene, det vil si enten to fordypninger innen Realfag eller to fordypninger innen Språk/samfunnsfag/økonomi). Resten av programfagene kan velges fra alle de studieforberedende utdanningsprogrammene. Om du fremdeles oppfyller disse kravene kan du bytte ut rettslære med biologi. Endret 10. mai 2021 av Kastanjefrø
Gjest Kastanjefrø Skrevet 10. mai 2021 #5 Skrevet 10. mai 2021 stan skrev (13 minutter siden): Tenker du deg studier som krever rettslære eller biologi? Sjekk: https://www.samordnaopptak.no/info/ Hvis studiet ikke krever faget er det karakterer som gjelder. Det finnes ingen studier som krever rettslære.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Skrevet 10. mai 2021 Kastanjefrø skrev (4 minutter siden): Om du fremdeles oppfyller disse kravene kan du bytte ut rettslære med biologi. Jeg hadde sosiologi i andre klasse, og politikk og menneskerettigheter i tredje. Disse fagene bygger på hverandre. Men Jeg har ikke hatt biologi 2 i tredje, så jeg er fortsatt usikker Anonymkode: eca0b...a9c
Gjest Kastanjefrø Skrevet 10. mai 2021 #7 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde sosiologi i andre klasse, og politikk og menneskerettigheter i tredje. Disse fagene bygger på hverandre. Men Jeg har ikke hatt biologi 2 i tredje, så jeg er fortsatt usikker Anonymkode: eca0b...a9c Du har samfunnsfaglig fordypning, dvs. du må ha fordypning i to samfunnsfag. Altså må du eks ha. Psykologi 1 og 2 og rettslære 1 og 2 for å oppfylle kravet. Hvorvidt du gjør det eller ikke vet jeg ikke, da du ikke har sagt hvilke fag du har. Om du hadde hatt biologi 2 ville ikke det hatt noe å si.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #8 Skrevet 10. mai 2021 Kastanjefrø skrev (3 minutter siden): Du har samfunnsfaglig fordypning, dvs. du må ha fordypning i to samfunnsfag. Altså må du eks ha. Psykologi 1 og 2 og rettslære 1 og 2 for å oppfylle kravet. Hvorvidt du gjør det eller ikke vet jeg ikke, da du ikke har sagt hvilke fag du har. Om du hadde hatt biologi 2 ville ikke det hatt noe å si. Jeg skjønner det med biologi 2. men jo jeg hadde på VGs i andre klasse: Historie og filosofi 1 Sosiologi Rettslære 1 I VGs 3 hadde jeg: Politikk og menneskerettigheter Historie og filosofi 2 og siden jeg tok eksamen i morsmålet mitt (nederlandsk nivå 3 skriftlig og muntlig), så fjerna jeg rettslære 2 som programfag. Og nå ønsker jeg å bytte rettslære 1 med biologi 1 fra VGs 2 Anonymkode: eca0b...a9c
Gjest Kastanjefrø Skrevet 10. mai 2021 #9 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner det med biologi 2. men jo jeg hadde på VGs i andre klasse: Historie og filosofi 1 Sosiologi Rettslære 1 I VGs 3 hadde jeg: Politikk og menneskerettigheter Historie og filosofi 2 og siden jeg tok eksamen i morsmålet mitt (nederlandsk nivå 3 skriftlig og muntlig), så fjerna jeg rettslære 2 som programfag. Og nå ønsker jeg å bytte rettslære 1 med biologi 1 fra VGs 2 Anonymkode: eca0b...a9c Om politikk og menneskerettigheter regnes som vg3 utgaven av sosiologi (eller fordypning) oppfyller du kravene, hvorvidt det gjør det vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #10 Skrevet 10. mai 2021 Kastanjefrø skrev (Akkurat nå): Om politikk og menneskerettigheter regnes som vg3 utgaven av sosiologi (eller fordypning) oppfyller du kravene, hvorvidt det gjør det vet jeg ikke. Jeg vet ikke det selv. Fordi jeg vet ikke om sosialkunnskap eller poltikk og menneskerettigheter bygger videre på sosiologi. Men tusen takk for hjelpen uansett. Anonymkode: eca0b...a9c
starken Skrevet 10. mai 2021 #11 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg vet ikke det selv. Fordi jeg vet ikke om sosialkunnskap eller poltikk og menneskerettigheter bygger videre på sosiologi. Men tusen takk for hjelpen uansett. Anonymkode: eca0b...a9c På min skole bygger de videre på sosiologi.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #12 Skrevet 10. mai 2021 Du finner kalkulator på nett som kan hjelpe med uttegning. Du få se betydningen av å legge til og fjerne fag. Da får du se verdien av det ene opp mot det andre. Anonymkode: e05eb...159 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå