AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Jeg trenger litt hjelp til hvordan jeg og samboer lettere kan komme i prat om problemer, vanskelige tema osv. Jeg føler at noen ting ligger å ulmer. Vi kan snakke litt sammen innimellom, men det virker ikke helt som vi er så flink på dette. Kanskje begge egentlig vegrer seg litt for å ta opp ting. For min egen del handler det også om at jeg vet at jeg kan bli litt "rar" om noen tema tas opp og jeg vil ikke at han skal se meg slik. Det kan f.eks være hvis vi snakker om sex. Han er mer frempå enn meg. Jeg er mer sjenert og synes egentlig det er litt flaut å snakke om. Han kan f.eks komme med til dels direkte spørsmål. Og da føler jeg meg veldig avkledd. Jeg er mer typen som trenger litt tid til å tenke over ting. Ikke få et spørsmål som "fortell meg fetisjene dine (nå)". Jeg er nok også mer usikker på meg selv om min seksualitet og det er ikke alt jeg (enda) har klare meninger om. Jeg trenger nok tid til å tenke og jeg vil ikke gi han feile svar. Noen ganger er jeg usikker. Og da synes jeg det blir feil å si at "nei, det liker jeg ikke" eller "jo, det kan jeg kanskje like". For jeg har litt inntrykk av at han blir skuffet om jeg så finner ut at det han f.eks vil prøve ikke var noe for meg. Jeg er som regel med og prøver, men det vil ikke nødvendigvis si at det er noe jeg tenner på, men jeg gir det et forsøk. For meg er det måten å finne ut av ting på. Kjenne på hva jeg føler der og da. Om jeg blir kåt eller ikke. Ellers sliter vi litt med å forstå hverandre i hverdagen. Og det blir en del unødvendige krangler av det. Vi begge er nok ikke så flink til å se hverandre, men samtidig har vi veldig ulike måter å opptre på når vi er i ulikt humør. Og jeg tror også at begge kan vegre seg for å gå for mye inn i den andres tanker da vi nok er redd for hva den andre tenker / redd for å si/gjøre noe feil osv. Har dere noen råd? Råd til hvordan vi tar opp slike ting? For meg blir det litt rart å bare opp ut av det blå mens vi spiser middag. Anonymkode: 0c8a3...c4d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 Jeg synes du viser veldig god innsikt her, som du kan formidle videre til han. Så må han formidle egne tanker, behov og ønsker til deg også. Det tror jeg er et fint utgangspunkt for å bryte ned eventuelle hinder og komme hverandre nærmere. Anonymkode: ef52c...ea2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #3 Skrevet 10. mai 2021 Skriv til hverandre. Det er ofte lettere å gå i dypet om vanskelige tema på den måten, og det går an å bruke litt tid på å formulere seg. Anonymkode: e801b...05d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå