Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får så utrolig vondt i hodebunnen av å ha håret satt opp i høy (eller litt høy) hestehale (lav går bra), og kan seriøst aldri gå med håret oppsatt grunnet dette. Ikke har jeg hestehalen særlig stram heller.. men jeg vil jo kunne gå med håret oppsatt. Finner det noe man kan gjøre for å unngå disse smertene?

Anonymkode: f774c...89d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klipp håret så det blir lettere.

Anonymkode: 923c3...681

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si, men jeg får veldig vondt av høye hestehaler i perioder. Jeg løser det ved å ta pause fra hestehale og heller ha håret i fransk flette. Synes forøvrig det ser finere ut med fletter, men er jo greit å kunne kaste håret i en hestehale inni mellom uten at det kjennes ut som håret skal brekke av etterpå.

Prøv å sett opp håret på andre måter (fletter er mye mer skånsomt for hodebunnen) i en periode og se om det hjelper.

Anonymkode: 4280f...4d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk sånne strikk som ser ut som telefonledning 👌🏻

Anonymkode: d1dae...c28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette hjelper noe for meg også. :)

Men det fjerner desverre ikke alle problemer. Jeg har så tykt hår at jeg må ha to strikk i håret, ellers faller det ned. I tillegg har jeg hår til korsryggen, og litt sensitiv hodebunn. 

Jeg tror den beste løsningen for meg hadde vært å tynne det ut litt, så det ikke blir så mye vekt. 

har du veldig tykt hår, ts? I så fall så kan det være en idé å tynne det litt :)

Anonymkode: 0f99c...f46

AnonymBruker
Skrevet

For meg hjelper det å ha hestehalen på toppen av hodet i stedet for høyt oppe på baksiden hvis det gir mening?

Jeg har også gått over til å sette det i bun med lusespenner når jeg ellers ville tatt det i en hestehale, og det er mye mer behagelig.

Anonymkode: 426e3...56e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For meg hjelper det å ha hestehalen på toppen av hodet i stedet for høyt oppe på baksiden hvis det gir mening?

Samme for meg! Får så vondt i hodet av å gre håret bakover og inn i hestehale, da henger håret rett ned og det drar veldig i hodebunnen. Er noe helt annet når jeg grer håret oppover og fester det på toppen av hodet, da hviler alt håret på hodet og ikke noe dras nedover. 

Anonymkode: f1cae...1cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skjønner ikke hvordan dere får håret til å holde seg oppe med sånne. 

Anonymkode: 0a9c3...a4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får også det. Bruker klype og fester med innimellom, det gjør ikke vondt for min del. Sånn strikker som ser ut som telefonledninger kan ikke jeg bruke, jeg får dem ikke ut av håret igjen etterpå. 

Anonymkode: 55321...f03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Skjønner ikke hvordan dere får håret til å holde seg oppe med sånne. 

Anonymkode: 0a9c3...a4c

Må nok ha ganske tynt hår.. Mitt også bare faller ned :(

Anonymkode: 7336c...583

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har krøller, og de hårstrikkene der bare floker seg inn i håret når jeg skal ta de ut 😅

Anonymkode: a0c1d...d8c

• Liker 3
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 11.56):

Vanskelig å si, men jeg får veldig vondt av høye hestehaler i perioder. Jeg løser det ved å ta pause fra hestehale og heller ha håret i fransk flette. Synes forøvrig det ser finere ut med fletter, men er jo greit å kunne kaste håret i en hestehale inni mellom uten at det kjennes ut som håret skal brekke av etterpå.

Prøv å sett opp håret på andre måter (fletter er mye mer skånsomt for hodebunnen) i en periode og se om det hjelper.

Anonymkode: 4280f...4d8

Ts her. Hadde glemt av denne tråden! 

Jeg har nesten ikke gått med høy hestehale på flere år fordi jeg får så vondt.. prøver innimellom, men ender opp med å måtte ta det ut etter maks et par timer. Har det en del i flette som du sier, og lav hestehale, men synes jo høy er finest..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 11.59):

Disse sitter ikke i håret på meg.. har veldig glatt hår, så det glir dessverre lett ut av. Må gå å stramme hele tiden.. ellers takk for tips :) 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 12.02):

Dette hjelper noe for meg også. :)

Men det fjerner desverre ikke alle problemer. Jeg har så tykt hår at jeg må ha to strikk i håret, ellers faller det ned. I tillegg har jeg hår til korsryggen, og litt sensitiv hodebunn. 

Jeg tror den beste løsningen for meg hadde vært å tynne det ut litt, så det ikke blir så mye vekt. 

har du veldig tykt hår, ts? I så fall så kan det være en idé å tynne det litt :)

Anonymkode: 0f99c...f46

Nei, har ikke særlig tykt hår, det som er så merkelig. Har veldig glatt, stritt hår. 

Ts :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 8.54):

Må nok ha ganske tynt hår.. Mitt også bare faller ned :(

Anonymkode: 7336c...583

Mitt også, men mest fordi det er så glatt!

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...