Gå til innhold

Lianne prøver på nr. 2

Lianne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prøver2021 skrev (På 30.8.2024 den 8.42):

Så spennende å prøve på nr. 2! 👶🏼🧡

Ja, veldig spennende!! Men kjenner jeg klarer å slappe litt mer av denne gangen, og det er veldig godt. Kanskje det har litt å gjøre med at jeg vet at jeg kan bli gravid og at graviditet kan før til et friskt barn. Frem til nå har jeg ikke blitt sugd inn i prøve-bobla på samme måte som forrige gang. Men nå har jeg jo en 2-åring som tar mye fokus i hverdagen og det er helt hærlig ❤️ I tillegg er jeg jo helt i starten, kanskje fokuset vil bli større etter hvert om dette tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - CD18 - EL! 

Jeg hadde så og si ingen symptomer på at eggløsning nærmet seg denne gangen. Jeg bruker å få mye eggløsningsslim i 3-5 dager før eggløsning, men denne gangen kom det så og si ingenting. Eggløsningstestene har heller ikke tydet på at det har vært noe på gang. Har heller ikke hatt noe såre pupper (noe jeg merker godt ettersom jeg fortsatt ammer litt). I går på CD17 kom det litt slim på formiddag, da tenkte jeg at eggløsning kom til å bli noen dager senere enn vanlig. Men så ble eggløsningstesten som jeg tok på ettermiddagen KNALLPOSTITV!! Aldri hatt så positiv test før, premom ratet den til 1,68 🤩

IMG_4531.thumb.jpeg.dc85741859a0fb7868be0de9daffa507.jpeg

Ble ikke så mye ligging denne runden, men fikk til en runde på torsdag og i gårkveld før jeg måtte dra på nattevakt og nå i ettermiddag. Samboeren kom faktisk hjem fra jobb en time før slik at vi skulle rekke å legge inn aksjer før henting i barnehage 😂 Litt vanskeligere å få til sex i hverdagen nå med en to-åring som ikke er så glad i å legge seg på kvelden, jeg som jobber på nettene og en samboer som ofte er borte på kveldstid. Da må man være litt kreativ 🙈 Rimelig sikker på at jeg hadde eggløsning i natt, hadde eggløsningssmerter i 4/5-tiden. Så i morgen er 1 DPO! Så nå er det bare å slappe av, vente i spenning og (kjenner jeg meg selv rett) gå helt bananas med testing om en drøy uke 🤞

Endret av Lianne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

PP1 - 10 DPO

Jeg var som forventet ivrig med å starte med testing. Tok første test 8 DPO og har testet flere ganger nå de siste dagene. Alle er helt blenda. Alle gangene jeg har testet positivt tidligere (ved SA, kjemisk, BO og vellykket graviditet) har testen vært svakt positiv eller gitt positiv digital på 10 DPO. Derfor har jeg egentlig ikke så stor tro på at det gikk denne gangen. Da jeg var på nattevakt i natt kom det en liten blødning med gammelt, brunt blod og to veeeldig små koagler. Jeg fikk jo faktisk en festeblødning 9 DPO sist gang, men da var der en rosa og frisk blødning, så tviler sterkt på at det var det samme denne gangen.

Så nå er det nok bare å vente på at mensen dukker opp (forhåpentligvis i løpet av helga) og å innstille seg på en ny prøveperiode. Som faktisk går helt fin kjenner jeg. Selv om jeg hadde veldig lyst på et lite mai-barn! Har liksom alltid sett for meg at mai må være den mest perfekte mnd å ha bursdag i av en eller annen grunn. Men vi har en del planer kommende uker som innebærer inntak av alkohol og det er jo veldig greit å slippe at en graviditet blir avslørt fordi jeg avstår fra et par glass vin.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 - CD3

Da kom mensen og forrige syklus endte på 28 dager. Jeg har stort sett sykluser på 30 dager med EL rundt CD 18, så når den nå plutselig ble to dager kortere ble jo lutealfasen litt kort 😕 I følge Flo-appen kunne jeg også ha registrert at mensen kom enda en dag tidligere pga. den lille blødningen jeg hadde. Altså den mener at det ikke kalles mellomblødning når det ikke er minimum 1 dag uten blødning i mellom en sånn liten blødning og neste dag med "steady bleeding" - hvis det ga mening. Det har jeg aldri lest før, og da betyr det jo at den spottingen som jeg nesten alltid har i slutten av hver syklus er starten på mens for min del, det synes jeg høres rart ut. For da har jeg jo jevnt over ganske kort lutealfase 🤔

Det er skikkelig dårlig timing at mensen kom to dager før tidlig denne gangen. Mannen skal nemlig reise bort noen dager om et par uker og det er jo selvfølgelig akkurat rundt EL ☹️ Hadde et håp om at vi kanskje kunne fått lagt inn aksjer på EL-dagen og dagen etter i det minste, men nå kan det se ut som om den sjansen ryker. Så da er det ikke sikkert det blir en prøveperiode denne syklusen en gang. Det er skikkelig nedtur kjenner jeg og jeg sliter litt med å ikke bli sint på mannen fordi han skal reise bort. Men jeg unner han egentlig den turen, den har vært planlagt lenge og er veldig viktig for han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

PP2 - CD 26 - 8 DPO

Nå nærmer det seg at jeg får en fasit på hvordan denne prøveperioden ender. Jeg tok en test på ganske konsentrert urin i gårkveld - veldig dumt for den var selvfølgelig helt blenda. De gangene jeg har testet positivt tidligere har jeg jo ikke fått positiv test før 9/10 DPO. Men så fikk jeg plutselig et innfall av å teste på 7 dpo 😅 For det er veldig merkelig, men magefølelsen denne gangen er skikkelig god! Har så trua på at det gikk denne gangen, selv om vi kun fikk lagt inn aksjer 5 dager før EL og på selve EL-dagen. Mannen var bortreist i den perioden så da gjorde vi det beste vi fikk til. Føler ikke oddsen egentlig skal være på vår side med så lite ligging under de fertile dagene, men magefølelsen min er tydeligvis ikke opptatt av odds 😂 Så tar det med andre ord ikke så tungt at gårsdagens test ble veldig negativ, hehe. 

Så vil tiden vise om jeg skal fortsette å stole på den magefølelsen eller om det har vært tilfeldigheter som har gjort at jeg har truffet godt tidligere. IKM er på søndag, men vil tro jeg får positiv test litt før det om det skulle vise seg at jeg er gravid 😶 Skal prøve å droppe mer testing i dag, men den impulskontrollen er ikke alltid like god 🙈

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så artig at det er flere fra forrige runde som skal prøve på nestemann! :) Jeg har nylig sluttet på prevensjon og har så smått begynt med EL-tesingen nå for å kartlegge syklusen. Jeg skal nok lage meg en ny dagbokk her inne igjen snart, men det skal bli spennende å følge med deg i mellomtiden 🤞 

Kjenner igjen så mye av det du skriver fra min forrige runde som prøver! Blir så spennende fremover, håper magefølelsen får rett :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...