Gå til innhold

Hvor ofte har du negative opplevelser med ungdomsgjenger og hvor bor du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor på Sagene, her er det mange kommunale boliger, og gjenger. Har aldri opplevd at de har gjort meg noe, utenom å være generelt respektløse, høylytte, røyke og selge hasj i bakgården vår og kaste søppel . Men jeg er en kvinne på 40 år. Men vet en nabogutt på 19 år er livredd når han går på kvelden, får spørsmål om han vil kjøpe div., og har vært offer for blind vold og ønsker å flytte herifra. Så de går nok etter jevnaldrende, ikke oss voksne. 

Anonymkode: d504d...825

AnonymBruker
Skrevet
On 5/10/2021 at 5:50 PM, AnonymBruker said:

Ofte da jeg bodde på Grønland og Tøyen i Oslo. Aldri da jeg bodde på Frogner eller i Drammen. 

Anonymkode: c8901...c26

Har dessverre blitt en del ungdomsgjenger i Drammen sentrum nå. Sian-demontrasjonen ble jo et bråk uten like og det var i hovedsak ungdomsgjenger som stod bak. Mange slosskamper på Strømsø torg og andre som blir ranet. Foreldrene bryr seg ikke og barna går uten straff. 

Anonymkode: cdfe0...d4e

AnonymBruker
Skrevet

Aldri,bor i Lyngdal.

Anonymkode: 8e108...23e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 14.55):

Ja, det var jo en gjeng som ble skysset til barnevernet i går etter å ha ranet og truet en kvinne på Grefsen/Kjelsås, så at det er et problem må vi begynne å innse, tror jeg.

Jeg bor på Kalbakken, og her opplevde jeg det ikke som noe problem før Bislett Kebab kom. Ikke så rart, kanskje, siden det er det eneste stedet som er åpent og som ikke har aldersgrense. Har hørt fra de som går natteravn i området at de også merker de samme tendensene.

Anonymkode: cfc55...5d9

Jeg bor også på Kalbakken, og har merket at det er flere gjenger i området etter at Bislett kebab åpnet. De har aldri oppført seg truende på noe vis overfor meg. Har bodd på Kalbakken i ti år uten problemer. 

Anonymkode: a0820...209

Skrevet
On 5/10/2021 at 2:31 AM, AnonymBruker said:

Ja, det var jo faktisk et drap gjort av en viss Manshaus for ikke så lenge siden.  

Anonymkode: 1a9f8...60b

Han kan vel nesten ikke kalles en ungdomsgjeng.... 😕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bor også på Kalbakken, og har merket at det er flere gjenger i området etter at Bislett kebab åpnet. De har aldri oppført seg truende på noe vis overfor meg. Har bodd på Kalbakken i ti år uten problemer. 

Anonymkode: a0820...209

Jeg har hatt én opplevelse, men jeg kjenner noen som har blitt slått ned, og jeg må innrømme at jeg føler meg mer utrygg med høylytte og hissige gjenger som samles. Men godt mulig jeg lar meg påvirke for mye av det jeg leser og hører fra andre.

Anonymkode: cfc55...5d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri! Bor midt i Bibelbeltet et sted.

Anonymkode: 744b0...d8d

• Liker 1
Skrevet

Ikke på mange år, og jeg bor i Oslo sentrum. Uønsket oppmerksomhet har det generelt blitt mindre av med årene (noen fordeler har man jo av å bli eldre...), og det lille jeg har hatt av ubehageligheter har stort sett vært  enslige voksne menn, ikke ungdommer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på bygda, her er ungdommen svært prektige og flinke. 

Jeg var innom en badestrand for ledes, der det var russefest. De grillet og ingen var synelig beruset, musikken var heller ikke for høy. Jeg husker selv da jeg var russ, vi var dritafulle, rotet og spilte høy musikk til langt utpå morgenen. 

En venninne av meg fortalte at hun hadde spurt datteren (19 år) sin om hun skulle kjøpe noe sprit til henne og venninnene. Datteren svarte "eeh,  nei, mamma..man må være 20 år". Da svarte venninnen min at det var mye bedre at hun kjøpte enn at de drakk noe hjemmebrent. Da såg bare datteren på moren sin med himlende øyne og gikk. Det var tydeligvis ikke noe tema 😂

Anonymkode: fba14...0ab

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor på bygda, her er ungdommen svært prektige og flinke. 

Jeg var innom en badestrand for ledes, der det var russefest. De grillet og ingen var synelig beruset, musikken var heller ikke for høy. Jeg husker selv da jeg var russ, vi var dritafulle, rotet og spilte høy musikk til langt utpå morgenen. 

En venninne av meg fortalte at hun hadde spurt datteren (19 år) sin om hun skulle kjøpe noe sprit til henne og venninnene. Datteren svarte "eeh,  nei, mamma..man må være 20 år". Da svarte venninnen min at det var mye bedre at hun kjøpte enn at de drakk noe hjemmebrent. Da såg bare datteren på moren sin med himlende øyne og gikk. Det var tydeligvis ikke noe tema 😂

Anonymkode: fba14...0ab

Ja de har gjort en god jobb med å forme ungdommen til lydige borgere som ikke stiller spørsmål til noe som helst og aldri tenker selv. Skremmende utvikling. En dag skal jeg lide under deres åk tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Bor i Lillehammer. 

Anonymkode: 18c33...4e4

AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd. Bor i Manila.

Anonymkode: e19a6...c0f

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Aldri, bor på sørøst landet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 2.07):

Ja! Jeg bor på beste vestkant og her er det ungdom av velstående foreldre som lager kvalme på kveld/nattbuss hver helg. Dritings ungdom, flere av dem mindreårige ser det ut som, som oppfører seg ufyselig mot andre. 

Min erfaring er faktisk at ungdomsgjengene på Oslo vest er minst like ille som dem på Oslo øst.

Anonymkode: 1a9f8...60b

Jeg deler erfaringen din. Har prøvd å snakke til disse ungdommene og får frekke kommentarer tilbake om hva foreldrene jobber med.

Anonymkode: 553d1...3c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Bor på Sagene, her er det mange kommunale boliger, og gjenger. Har aldri opplevd at de har gjort meg noe, utenom å være generelt respektløse, høylytte, røyke og selge hasj i bakgården vår og kaste søppel . Men jeg er en kvinne på 40 år. Men vet en nabogutt på 19 år er livredd når han går på kvelden, får spørsmål om han vil kjøpe div., og har vært offer for blind vold og ønsker å flytte herifra. Så de går nok etter jevnaldrende, ikke oss voksne. 

Anonymkode: d504d...825

Det er bare et spørsmål om tid før de begynner å prøve seg på «større utfordringer». Etter hvert som de blir fler og får mer makt blir det mer av dette. Om 100 år er det som i sør-Amerika her. Man må betale beskyttelsespenger til mafia for å slippe å bli kidnappet og drept.

Anonymkode: 4d817...38d

Annonse
Skrevet

Når jeg var i Istanbul, Europas største by og stappfull av Muslimer, så følte jeg meg veldig trygg. Bare jeg nærmer meg Oslo derimot så begynner jeg se meg rundt til alle kanter.

AnonymBruker
Skrevet
OlsenHansen skrev (Akkurat nå):

Når jeg var i Istanbul, Europas største by og stappfull av Muslimer, så følte jeg meg veldig trygg. Bare jeg nærmer meg Oslo derimot så begynner jeg se meg rundt til alle kanter.

Forskjellen er at i Tyrkia får ting konsekvenser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I Norge er det bare gjengangere som får konsekvenser...

Anonymkode: 553d1...3c9

• Liker 1
Skrevet

Ja det har nok noe med det å gjøre. Kjente på det samme i England.

AnonymBruker
Skrevet

Bor i en stor by i England og har sett ungdomsgjenger oppføre seg dustete noen ganger (f.eks sykle om kapp midt ute i trafikken), men aldri følt meg personlig truet. 

Anonymkode: 67ace...8e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...