Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett det være litt for ille en stund, men i går morges ønsket h*n  2 halvlitere for å reparere. Det har aldri skjedd før.

Noen gode råd for hvordan man tar det opp?

Jeg drikker ca 3 ganger i året, h*n 5 til 6 ganger i uka. Aldri stup dritings, men det merkes en tydelig beruselse.

Anonymkode: 0443a...378

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beruset 5-6 dager i uken? Ja, da har han et problem. Her må du nesten konfrontere han med det som er vanskelig, si at du synes alkoholvanene hans er urovekkende , og spør hva han tenker om dette selv? Mest sannsynlig vil han benekte/ bagatellisere at han har et problem, men da må du stille han litt til veggs. Har han jobb? 

Anonymkode: 4ba21...4d5

• Liker 5
Skrevet

Du anonymiserte kjønnet? 😄

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Få han til å skaffe hjelp. Det blir værre. Ikke bedre. Jeg har selv hatt alkohol problemer. Brakk ankelen  og måtte opereres og det var komplisert brudd OG operasjon. Innså ikke problemene før da. Fikk hjelp på sykehuset og har vært tøffe tider. Din ektefelle vil komme med masse unnskyldninger og påstå at h#n har kontroll, når sannheten er stikk motsatt. Alkohol behovet vil bli enda verre. Og ikke nok med bare en til to øl før å reparere. Men fler. Det vil gå utover absolutt alt til slutt. Matlyst og alt. Hygiene også vel å merke.. tro meg. Jeg er bare 33 år. Og brukte alkohol for selvmedisinering og påsto jeg hadde kontroll. Jeg har endelig fått hjelp. Fikk avrusning samtidig som jeg lå inne for brudd og opp. Har ikke slutta helt å drikke alkohol, men drikker kun fredag hvis jeg har lyst på. Og er åpen og ærlig med ruspoliklinikken om det. De sier at jeg har kontroll nå. Kan ha 6 øl stående i kjøleskapet også uten å måtte åpne en.. hilsen tidligere "fyllik"

Anonymkode: 336e1...9fd

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Få han til å skaffe hjelp. Det blir værre. Ikke bedre. Jeg har selv hatt alkohol problemer. Brakk ankelen  og måtte opereres og det var komplisert brudd OG operasjon. Innså ikke problemene før da. Fikk hjelp på sykehuset og har vært tøffe tider. Din ektefelle vil komme med masse unnskyldninger og påstå at h#n har kontroll, når sannheten er stikk motsatt. Alkohol behovet vil bli enda verre. Og ikke nok med bare en til to øl før å reparere. Men fler. Det vil gå utover absolutt alt til slutt. Matlyst og alt. Hygiene også vel å merke.. tro meg. Jeg er bare 33 år. Og brukte alkohol for selvmedisinering og påsto jeg hadde kontroll. Jeg har endelig fått hjelp. Fikk avrusning samtidig som jeg lå inne for brudd og opp. Har ikke slutta helt å drikke alkohol, men drikker kun fredag hvis jeg har lyst på. Og er åpen og ærlig med ruspoliklinikken om det. De sier at jeg har kontroll nå. Kan ha 6 øl stående i kjøleskapet også uten å måtte åpne en.. hilsen tidligere "fyllik"

Takk for svar.

Gruer meg til samtalen, men vet den er nødvendig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for svar.

Gruer meg til samtalen, men vet den er nødvendig.

Det forstår jeg. Men nødvendig.. ekteskapet mit5 holdt på å ryke også oppå det hele. 

Skrevet

Har dere barn? Be ham flytte ut til han får orden på problemet. Man blir fort medavhengig når partneren er alkoholiker. Dessverre. 

• Liker 1
Gjest Skogsalv
Skrevet

Mannen din har tippet over fra " kos " til nødvendighet.  Helt klart.  

Hva var det som gjorde det ? ( livssituasjon) 

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, Skogsalv said:

Mannen din har tippet over fra " kos " til nødvendighet.  Helt klart.  

Hva var det som gjorde det ? ( livssituasjon) 

Det har vel strengt tatt vært på kanten mellom kos og nødvendighet lenge, men det hjalp ikke med noen måneder med permittering.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det har vel strengt tatt vært på kanten mellom kos og nødvendighet lenge, men det hjalp ikke med noen måneder med permittering.

Er det noe annet som har skjedd den siste tiden? Mtp. at han måtte reparere i dag? 

Håper han får hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, CorvusCorax said:

Er det noe annet som har skjedd den siste tiden? Mtp. at han måtte reparere i dag? 

Håper han får hjelp. 

Hæ? Altså å reparere betyr jo at han er fyllesyk og skal reparere det med et par øl. Hva tror du skjedde i går hvis han er fyllesyk i dag?

Anonymkode: 3e13f...ee2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ? Altså å reparere betyr jo at han er fyllesyk og skal reparere det med et par øl. Hva tror du skjedde i går hvis han er fyllesyk i dag?

🙄

Om du leser HI har h*n ikke måtte reparere tidligere. Første gang h*n måtte ha to halvlitere. 

Jeg spør TS ikke deg, om det har skjedd noe spesielt den siste tiden som gjør at h*n drikker mer. At du ikke skjønner det - er skremmende. :klaske:

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, CorvusCorax said:

🙄

Om du leser HI har h*n ikke måtte reparere tidligere. Første gang h*n måtte ha to halvlitere. 

Jeg spør TS ikke deg, om det har skjedd noe spesielt den siste tiden som gjør at h*n drikker mer. At du ikke skjønner det - er skremmende. :klaske:

Du er på et diskusjonsforum (virker ikke som at du har fått dette med deg), og da må du regne med at hvem som helst kan velge å svare deg. At du ikke skjønner det – er skremmende.

"Reparering" begynner å fungere når man begynner å bli fysisk avhengig av alkohol. Så vet du det 🤦‍♀️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er på et diskusjonsforum (virker ikke som at du har fått dette med deg), og da må du regne med at hvem som helst kan velge å svare deg. At du ikke skjønner det – er skremmende.

"Reparering" begynner å fungere når man begynner å bli fysisk avhengig av alkohol. Så vet du det 🤦‍♀️

Mhm... Anonymbruker. Det er også en fordel å kunne lese om man deltar i en debatt. Lykke til videre. :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det meg du spør? Jeg har ikke gjort annet enn å lese tråden, dette er mitt første innlegg!!

Anonymkode: 84891...92c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg reparer de få gangene i året jeg tar meg en kule, uten at jeg har noe problem. Blir bare veldig fyllesyk. Tar meg 1-2 halvlitere med en gang jeg står opp for deretter å gå en fjelltur. Drikker ikke noe mer etter det. Jeg tar meg kanskje en fest 2-4 ganger i året. 

TS, har drikkingen eskalert siste tiden med hyppighet? Ville forsøkt å finne ut om det er noe som plager partneren din psykisk. 

Anonymkode: 53ad7...a12

• Liker 1
Skrevet

Konsumet øker jo gradvis, det som var nok er ikke nok lenger. Men man får ikke gjort noe om den det gjelder ikke ser at det er et problem. 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg reparer de få gangene i året jeg tar meg en kule, uten at jeg har noe problem. Blir bare veldig fyllesyk. Tar meg 1-2 halvlitere med en gang jeg står opp for deretter å gå en fjelltur. Drikker ikke noe mer etter det. Jeg tar meg kanskje en fest 2-4 ganger i året. 

TS, har drikkingen eskalert siste tiden med hyppighet? Ville forsøkt å finne ut om det er noe som plager partneren din psykisk. 

Anonymkode: 53ad7...a12

Det har eskalert gradvis på den måten at det har blitt oftere og oftere. Men det er første gang ordet "reparere" har blitt brukt.

3mnd uten å jobbe er nok en grunnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...