AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Prøver å lage en leggerutine til babyen og tenkte en nattasang kan være fint. Da jeg var liten sang vi "Kjære Gud, jeg har det godt" hver kveld. Den er uaktuell, men det må da finnes andre fine nattasanger som ikke handler om sånt. Synger dere nattasang? Anonymkode: 1d902...7ca
Heisenberg Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 Synger for begge de to minste (6 og 4) men ikke nødvendigvis nattasanger. Bæ bæ lille lam, dyrene i Afrika eller hva som helst egentlig. Eldste har tre faste han vil høre, yngste varierer litt.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Skrevet 9. mai 2021 Vi synger trollemor, so ro lillemann eller «nå er dagen over» fra Karsten og Petra. Ellers var det en nydelig en fra snøfall som heter «sov i ro»? Jeg tenker også at det er helt fint å bruke en sang som betyr noe for dere og som du kan teksten på, tradisjonell nattasang eller ikke. Det er jo bare ekstra fint hvis det ikke er en sang som alle synger eller kan, uansett om det er Morgan Sulele, Frank Sinatra eller en eller annen gammel salme.. Anonymkode: 4e932...2b5 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 De vanligste er vel byssan lull, trollmor, so ro lillemann. Men det fins mange andre fine, og går an å lære seg noen nye. Søk opp på spotify/youtube😊 Anonymkode: e5fa7...90f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Skrevet 10. mai 2021 Vi synger karsten og Petra nattasangen 😊 Anonymkode: 4a219...18c
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #7 Skrevet 10. mai 2021 Jeg leste et eller annet sted, husker ikke hvor, at "Byssan lull" er en god nattasang fordi den er litt kjedelig og fungerer søvndyssende. Det er ikke sikkert det er noe i det, men sånn endte jeg opp med å synge den hver kveld. Det ene barnet mitt vil bare høre en nattasang fra Fantorangen "nå sover hesten, nå sover kua osv", men at jeg bytter ut dyrene med personer vi kjenner. Det blir ofte litt krøll, fordi jeg stadig synger om feil personer i feil rekkefølge, i følge henne. Så "Byssan lull" fungerer bedre. Anonymkode: dfdbf...808 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #8 Skrevet 10. mai 2021 Vi synger Karsten og Petra sin nattasang og "Godnattsang for nissunger" fra Amalies Jul 😅💁♀️ Anonymkode: 0e857...003 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #9 Skrevet 10. mai 2021 Ja, og sangene har variert oppgjennom. 3 åringen er nå på bæ bæ lille lam, den krevde hun selv en gang rundt 2 år så da var det gjort. Vi har vært innom så mangt. Fantorangen sin sovevise var vel den største hiten her uansett hva annet jeg prøvde meg på, inntil bæ-bæ kom inn som ønske/krav. Anonymkode: 67a69...1b5
ekkoet Skrevet 10. mai 2021 #10 Skrevet 10. mai 2021 Jeg sang "you are my sunshine" før hun kunne be om sanger selv. 1
Ludo1 Skrevet 10. mai 2021 #11 Skrevet 10. mai 2021 Synger «So, ro» og trodde jeg sang «Godnattsang for nissunger», men googlet nettopp teksten til sistnevnte, og har tydeligvis laget en helt random tekst selv. 😳 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #12 Skrevet 10. mai 2021 Snuppa mi vil ha bæ bæ lille mann, so ro lille mann, bjørnen sover, og Johnny Johnny. Da er hun fornøyd. Anonymkode: 37a25...208
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #14 Skrevet 10. mai 2021 Jeg sang for vår vær kveld fra hun var baby til nylig, ca 2,5år, og det gikk som regel i So, ro Lillemann, Karsten og Petra sin nattasang, hvem kan segla foruten vind, trollmor og minibarna-sangen Nå har hun begynt å rope litt smådesperat "nei, nei, ikke synge" når jeg prøver å synge, så jeg synger visst ikke så pent 😂 Anonymkode: c9cd9...1a3 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #15 Skrevet 10. mai 2021 Når trollmor har lagt sine elleve små troll.... Anonymkode: 97213...40c
jaromei Skrevet 11. mai 2021 #16 Skrevet 11. mai 2021 Vi synger 'So Ro Lillemann', ellers så syns jeg 'Hvem kan segla' er veldig fint, den sang min bestefar til meg. Eneste er at jeg blir så rørt at jeg griner selv hver gang. Ellers så syns det sovesangen fra minibarna også er nydelig. Og av og til slår vi til med 'ro din båt' også, for den kan man synge rolig som en nattasang den også 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #17 Skrevet 11. mai 2021 Trollmor, byssanlull, so ro lillemann, bolla pinnsvin, lille måltrost, er gjengangerne her. Trenger ikke handle om å sove, men er en fordel om de kan synges litt rolig. Ikke tjolahopp-sanger, men søvndyssende. Anonymkode: 81ff4...08c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #18 Skrevet 11. mai 2021 Blåmann, blåmann bukken min. Anonymkode: 9df13...5af
kissi Skrevet 11. mai 2021 #19 Skrevet 11. mai 2021 Har en liste med flere sanger jeg fortsatt bruker på 5-åringen, som vi har brukt i mange år nå. Noen nye tilskudd innimellom. Mest brukt er "nå er dagen over" og den fra Amalies jul. "Sull-lull, sølv og gull" er også fin, og "sov i ro" fra snøfall. Turbotroll har også en fin en som heter nattasang. Den er litt vrien å synge selv (synes jeg da) så den spilles gjerne fra spotify.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #20 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vi synger Karsten og Petra sin nattasang og "Godnattsang for nissunger" fra Amalies Jul 😅💁♀️ Anonymkode: 0e857...003 Disse to er de jeg også synger hver kveld 🤩 elsker den rra Amalies jul♥️ Har sunget den så mye at 2åringen ber meg være stille hvis jeg setter igang😂 Anonymkode: 14a29...63e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå