AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Jeg utdanner meg nå til HFA og har lenge jobbet i hjemmesykepleien. Jeg trives, men begynner å tenke på muligheter etter skole/praksis. Ser at Folkeuniversitetet tilbyr videreutdanning, og jeg har sett litt på barsel/barnepleier. Men jeg tror studiet tar 2 år + praksis? Noen som vet? Jeg har ett barn under 10 år, og jeg søkte fullt stipend 1.skoleår, vurderer å gjøre det 2.år også. Jeg jobber kun annenhver helg i hj.tj. Jeg bekymrer meg mye for økonomi hvis jeg skal videreutdanne meg, for jeg kommer ikke til å tjene fett når jeg er ferdig utdannet. Siden jeg har barn, kan jeg ikke jobbe kvelder i ukedager. Hvordan ville dere gjort det? Anonymkode: 02899...fe4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 Fagskole er som regel fullfinansiert, og er det studier som er relevant for arbeidsplassen får man (som regel) fri med lønn for å delta på samlinger. Fagskole er enten 1 år fulltid eller 2 år deltid, og lagt opp slik at det kan gjennomføres med full jobb/barn. Vil anbefale deg å ta noe innen eldreomsorg, rehabilitering, demens, livsstil, folkehelse om planen er å arbeide videre i hj.spl. Anonymkode: 9a268...3b4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå