AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Tenker på stillinger som matcher følgende: - vag stillingsbeskrivelse. - arbeid som gjerne ikke gir noen konkrete / håndfaste resultater. - mye unødvendig tidsbruk på ting som kanskje ikke er direkte relatert til dine arbeidsoppgaver. - arbeid som i stor grad koker ned til å være et mellomledd. - stilling som bedriften ikke hadde følt/merket, skulle den bli fjernet. Anonymkode: 79d7d...82a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 Kommunal mellomleder. Anonymkode: c446c...95b 13
SPOCA Skrevet 10. mai 2021 #3 Skrevet 10. mai 2021 Vel, kjenner en som egentlig jobber som "Project Manager" i firmaet der jeg jobber, men som har blitt teknisk support fordi ingen andre har hans kompetanse på tekniske ting. Det gjør at han aldri gjør det han faktisk skal gjøre. Ikke er det snakk om reelle prosjekter, men heller tekniske supportoppgaver som blir omdøpt til "teknisk prosjekt" eller lignende. Bare bullshit, og ikke relevant med det som egentlig er hans stillingsbeskrivelse. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Skrevet 10. mai 2021 Mange viktige jobber har mange bullshitoppgaver. Vi hadde sikkert hatt arbeid til alle hvis Bullshitoppgavene ble kuttet ned og folk jobbet med viktige ting. Anonymkode: f05e9...6fa 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Skrevet 10. mai 2021 Assisterende butikksjef er i mange tilfeller bare en tittel, i alle fall i små butikker. Kjenner et par som har vært assisterende butikksjef i klesbutikk og de ikke gjorde noe annet enn de "vanlige" butikkansatte. Anonymkode: fe67f...85c 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #7 Skrevet 10. mai 2021 Driftsleder, da tenker jeg ikke på store fabrikker , men driftsleder og vaktansvarlig for små grupper på opptil 10 personer, som attpå til har typ leder/teamleder/salgsleder. Anonymkode: 36d8b...802 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #8 Skrevet 10. mai 2021 Underdirektør, assisterende direktør etc Mellomleder Assisterende sjef Anonymkode: a60c7...6d5 2
Gjest Maayaaa Skrevet 10. mai 2021 #9 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eiendomsmegler. Anonymkode: 727b1...001 Første tanken min også.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #10 Skrevet 10. mai 2021 Kjenner mange som jobber med prosjekter som for meg fremstår som vage i utgangspunktet, men hvis man graver litt, blir tydeligere. Slike yrker som noen ville hatt vanskelig for å forklare en femåring hva gikk ut på. Men jeg kjenner minst like mange som har veldig tydelige arbeidsoppgaver. Jeg har selv en jobb som er selvforklarende og sikkert en del der ute drømmer om å ha, men også den innebærer mindre av det faktiske, selvforklarende arbeidet og mer av det administrative, kjedelige (rapporter osv) enn det jeg trodde da jeg drømte om yrket i tenårene. Anonymkode: d6a92...a93 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #11 Skrevet 10. mai 2021 Det er utrolig mange "rådgivere" som har altfor lite å gjøre i dag. Som later til at de har arbeid, uten å gjøre annet enn å se over andres jobb. Det er også mange HR-stillinger der ute som er overflødige. Eller hva med bedriftenes, herav mest kommunalt: "frisklivskoordinatorer" og "PR- og kommunikasjonsrådgivere" ? Bloggere. Instagramere. Youtubere. Ellers så finnes det mellomledere og enhetsledere som egentlig ikke er ledere, og gjør ikke annet enn å kontrollere og late som om at de styrer. Så har vi disse som livnærer seg som selverklærte eksperter innenfor kosthold, sex, samliv, healing og annet tull. Massasjevirksomheter. Prostitusjon. Telefonsalg. Merkevarestillinger. Markedsføringstillinger. Lobbyister. Flertallet av politikere. Hva med kontorsjefer i Staten, som ikke gjør annet enn å sitte i møter med andre kontorsjefer fra andre avdelinger, for å holde seg oppdatert på hva de ulike avdelingene gjør og hvordan det går, uten at dette påvirker virksomhetene? IA-personell i Staten. IA har aldri vært viktig eller en prioritert for Staten, og ansatte som har behov for IA-rådgivning eller støtte får ikke dette. IA-avtalen er tidenes største tull, og alt av IA-avdelinger kunne vært nedlagt. Mange fagforeningsstillinger er overflødige. Totalt sett så er det altfor mange svadajobber ute i samfunnet... Hvor ingen vil savne jobben vedkommende som har stillingene utførte hvis den ansatte ikke møtte på jobb over lang tid. Anonymkode: 561ef...1f6 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #12 Skrevet 10. mai 2021 Konsulenter som ikke vet hva de driver med selv en gang. F. eks branding. Mye av jobbene i kommunen er bare unødvendig tull. Alle tullete mellomledd som har som eneste oppgave å fordyre ting. Steder der det sitter noen å tar imot betaling for parkering. Eneste du betaler da er lønna til den personen. Rødgivere og alt mulig tull i statlige og kommunale organ. Det er ikke uvanlig at en rundkjøring koster over 10mill før det er tatt et eneste spadetak. Det er et kryss der fra før, som det skal være en rund betongkloss i midten av. Hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: 3c7ea...5d9 3
Gjest ti10 Skrevet 10. mai 2021 #13 Skrevet 10. mai 2021 Da tenker jeg konsulenter og prosjektledere. Og folk som driver med nettverksbygging. Jeg skjønner at de ikke sitter og glor ut vinduet hele dagen, men mye av tiden går jo til å slarve og sleike folk oppover ryggen. Dvs. det er i hvert fall min analyse av det mine bekjente (som er konsulenter og prosjektledere) sier de gjør
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #14 Skrevet 10. mai 2021 For ikke snakk om kunstnere, arkitekter og arkeologer. Eller stand-up-komikere, humorister, artister og annet "underholdning". Anonymkode: 561ef...1f6 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #15 Skrevet 10. mai 2021 Folk som sitter rundt på forskjellige nybygde fylkeskommunehus og kommunehus som flytter på papirer og spiser subsidiert varmmat hver eneste dag. Selvfølgelig akkompagnert av lunsjmøter, møter, morgenmøte og alle andre slagsmøter med kaffe og rundstykker. Får ikke tid til noe annet enn å heve lønn og spise. Anonymkode: f6199...391 9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #16 Skrevet 10. mai 2021 Svadajobber krever svadaspråk. Folk som bruker slikt språk som f.eks. det nedenstående, har mest sannsynlig en sånn jobb, eller rettere sagt: stilling. De jobber jo ikke, de bare får lønn for å ha en tittel. Quote Med overordnede oppfølgingsprosesser mener vi analyser på prioriterte strategiske innsatsområder som bidrar til identifisering av utviklingsbehov av HR-strategiske tiltak på organisasjonsnivå. Mer av det samme: https://svadagenerator.no/ Anonymkode: 5a61b...0b9 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #17 Skrevet 10. mai 2021 Synes mange arbeidsgivere er dårlige på å skrive stillingsutlysninger. Det er ofte alt for mye tekst som ikke betyr så mye. Har søkt på jobber innen min sektor hvor det kommer fram på intervju at stillingen innebærer helt andre ting enn det som er nevnt. Det er utrolig frustrerende! Anonymkode: 2619d...bd0 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #18 Skrevet 10. mai 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Folk som sitter rundt på forskjellige nybygde fylkeskommunehus og kommunehus som flytter på papirer og spiser subsidiert varmmat hver eneste dag. Selvfølgelig akkompagnert av lunsjmøter, møter, morgenmøte og alle andre slagsmøter med kaffe og rundstykker. Får ikke tid til noe annet enn å heve lønn og spise. Anonymkode: f6199...391 Og fra torsdag kl. 11.30 avspaserer de og tar helg, og er derfor ikke å treffe før på mandag, men da skal de på ansattkurs på grunn av de nye retningslinjene som skal innføres fra høsten av, etterfulgt av planleggingsmøte i forbindelse med oppdatering av rutinene vedrørende innføring av nye datasystemer. Så de kan bli en del opptatt framover. Anonymkode: 5a61b...0b9 7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #19 Skrevet 10. mai 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Konsulenter som ikke vet hva de driver med selv en gang. F. eks branding. Mye av jobbene i kommunen er bare unødvendig tull. Alle tullete mellomledd som har som eneste oppgave å fordyre ting. Steder der det sitter noen å tar imot betaling for parkering. Eneste du betaler da er lønna til den personen. Rødgivere og alt mulig tull i statlige og kommunale organ. Det er ikke uvanlig at en rundkjøring koster over 10mill før det er tatt et eneste spadetak. Det er et kryss der fra før, som det skal være en rund betongkloss i midten av. Hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: 3c7ea...5d9 Det kan faktisk bli enda verre. Bare les om forsvarsbygg og dette er bare en av mange saker Aftenposten har kjørt om dem. Forsvarsbygg er i tillegg bare toppen av et isfjell når det gjelder sløsing, korrupsjon og høye lønninger til folk som ikke gjør det skapte grann. Quote Staten markedfører seg til Staten I tillegg til det som er kjøpt inn eksternt har Forsvarsbygg 17,5 interne årsverk som jobber med PR og kommunikasjon, noe som koster rundt 10 millioner kroner i året. Forsvarsbygg opplyser at disse ressursene i stor grad brukes på «dialog med lokalmiljø og interessenter» i tilknytning til byggeprosjekter. Se flere eksempler: Dette bruker Forsvarsbygg penger på En vesentlig del av det eksternt innkjøpte PR-arbeidet er rettet mot Forsvaret, som Forsvarsbygg har monopol på å levere tjenester til. Dette betyr at staten bruker millioner på å markedsføre seg selv til seg selv. https://www.aftenposten.no/norge/i/gEA1/forsvarsbygg-bruker-millioner-paa-pr-konsulenter-mens-forsvarsbygninger Anonymkode: f6199...391
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #20 Skrevet 10. mai 2021 27 minutter siden, ti10 said: Da tenker jeg konsulenter og prosjektledere En konsulent er en person (gjerne ekspert) som blir leid inn i en begrenset periode for å utføre en jobb. Det kan være innen IT feks, men strengt tatt er jo en elektriker og en konsulent. Konsulenter er jo de som i praksis gjør det meste innen statlige prosjekter. De faste ansatte sitter bare i møter Anonymkode: ac665...b6b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå