Gå til innhold

Burde det blitt tatt et oppgjør med anti-nasjonalismen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Lampe1 skrev (Akkurat nå):

Du unnskylder grusomhet mot svenske barn og kvinner, og det forteller hvilket usselt menneske du er.

Dine løgner hjelper ikke drepte og voldtatte mennesker, ei heller de mange som må leve i utrygghet og angst.

Nei, jeg forklarer at det ikke er et problem det store flertallet legger merke til fordi det skjer i begrensede områder. Og at det blir tatt tak i med nye tiltak som er innført

Det var stort sett innvandrere som laget bråk.

Nei, det var etnisk norske ungdommer.

Anonymkode: 05470...d93

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Lampe1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg forklarer at det ikke er et problem det store flertallet legger merke til fordi det skjer i begrensede områder. Og at det blir tatt tak i med nye tiltak som er innført

Nei, det var etnisk norske ungdommer.

Begge deler er feilaktig.

Hva slags «nye tiltak»? Det hjelper ingenting på hatet mot svensker.

Gjest Lampe1
Skrevet
Boblerone skrev (5 minutter siden):

Dessverre er det ikke helt sant det med Frankrike. De har ganske sTore utfordringer grunnet dårlig integrering.

Jeg er for multikulturalisme, men det er ingen tvil om at det kan oppstå problemer dersom minoriteter ikke tas vare på.

Svært mange muslimer i Frankrike føler bare forakt for det landet de lever i, og dets verdisett og kultur.

Å bare gi dem enda mere penger hjelper fint lite.

AnonymBruker
Skrevet
Lampe1 skrev (1 minutt siden):

Begge deler er feilaktig.

Hva slags «nye tiltak»? Det hjelper ingenting på hatet mot svensker.

Tiltak mot gjengkriminalitet og nye tiltak som er til vurdering som slik forbud mot gjenger, strengere straff for bruk av eksplosiver og våpen etc.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svært mange muslimer i Frankrike føler bare forakt for det landet de lever i, og dets verdisett og kultur.

Det gjør mange konservative kristne også. Frankrikes verdier er ikke bra med hat mot religion, tradisjoner osv.

• Liker 1
Gjest Lampe1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tiltak mot gjengkriminalitet og nye tiltak som er til vurdering som slik forbud mot gjenger, strengere straff for bruk av eksplosiver og våpen etc.

Men hvor effektive er de da? Politiet kan ikke være overalt hele tiden, og har begrensede ressurser.

Innvandringen har gjort betydelige deler av Sverige til et drittsamfunn. 

Gjest Lampe1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gjør mange konservative kristne også. Frankrikes verdier er ikke bra med hat mot religion, tradisjoner osv.

Religion er da intet annet en ren overtro, ingen ting har holdt menneskeheten så mye tilbake som det. 

Religion fortjener å knuses under samfunnets hæl.

Gjest Lampe1
Skrevet
Boblerone skrev (Akkurat nå):

I mange byer? I Stavanger var det hvertfall ikke innvandrerungdom.

Men i mange andre byer var det det.

Gjest Jaconandersen
Skrevet
Boblerone skrev (11 minutter siden):

Dessverre er det ikke helt sant det med Frankrike. De har ganske sTore utfordringer grunnet dårlig integrering.

Jeg er for multikulturalisme, men det er ingen tvil om at det kan oppstå problemer dersom minoriteter ikke tas vare på.

Hvorfor skal en egentlig hele tiden kaste milliarder over innvandrede folkeslag. For meg gir det ingen mening. De er ikke mer verdt enn fattige nordmenn! Slutt med det der umoralske tullet.

Gjest Lampe1
Skrevet
Jaconandersen skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal en egentlig hele tiden kaste milliarder over innvandrede folkeslag. For meg gir det ingen mening. De er ikke mer verdt enn fattige nordmenn! Slutt med det der umoralske tullet.

Fullstendig enig.

Hvorfor betale skatt for at egne barn og kommende generasjoner skal vokse opp i et dårligere samfunn?

Skrevet

Men i mange andre byer var det det.

Så fordi det var mange innvandrerungdom blant etnisk norske på 17.mai som laget bråk, så er det et tegn på for lite nasjonalisme?

Skrevet
Jaconandersen skrev (1 minutt siden):

Har ikke sagt at de er mer verdt. Men når land tar i mot mennesker med annen kultur så krever det kunnskap og handling for at de skal bli en naturlig del av samfunnet.

Gjest Lampe1
Skrevet

Så fordi det var mange innvandrerungdom blant etnisk norske på 17.mai som laget bråk, så er det et tegn på for lite nasjonalisme?

Ja, helt riktig. Bråkmakere mangler nasjonal bevissthet og ansvarsfølelse, enten de er nordmenn eller innvandrere.

Gjest Lampe1
Skrevet

Har ikke sagt at de er mer verdt. Men når land tar i mot mennesker med annen kultur så krever det kunnskap og handling for at de skal bli en naturlig del av samfunnet.

Hele ansvaret kan ikke legges på staten og majoriteten.

«Alle problemer er det staten sitt ansvar å fikse», er holdningen til mange.

Nei, mange innvandrere har dårlige holdninger. Vi har nok snyltere nå.

Gjest Jaconandersen
Skrevet

Det er deres ansvar, ikke samfunnet rundt dem. Normale folk greier faktisk å lære seg språk og bli en del av samfunnet rundt på egenhånd.

Skrevet

Ja, helt riktig. Bråkmakere mangler nasjonal bevissthet og ansvarsfølelse, enten de er nordmenn eller innvandrere.

Dette blir for naivt og enkelt for meg. Korona og en utrolig utfordrende tid for mange har nok ganske mye å si her. Å skylde på manglende nasjonalisme blir for billig.

Gjest Lampe1
Skrevet

Dette blir for naivt og enkelt for meg. Korona og en utrolig utfordrende tid for mange har nok ganske mye å si her. Å skylde på manglende nasjonalisme blir for billig.

Vi har alle hatt en tøff tid. Finnes ingen unnskyldning for å oppføre seg som sånne smådjevler.

De verste burde fått bot og/eller fengsel.

Skrevet

Hele ansvaret kan ikke legges på staten og majoriteten.

«Alle problemer er det staten sitt ansvar å fikse», er holdningen til mange.

Nei, mange innvandrere har dårlige holdninger. Vi har nok snyltere nå.

Har jeg aldri sagt. Men de ulike politiske integreringsteoriene påvirker. Og mange innfødte har dårlige holdninger. Du er en av de. Og å kalle innvandrere (som er en gigantisk gruppe som du nå drar under en kam) er ganske dårlig holdning det også. Og DU har også et ansvar. Og å snakke slik og å ha sånne holdninger mot innvandrere bidrar ikke akkurat til et ønske om å være nasjonalist. 

Skrevet

Vi har alle hatt en tøff tid. Finnes ingen unnskyldning for å oppføre seg som sånne smådjevler.

De verste burde fått bot og/eller fengsel.

Du er ikke ungdom. Ungdommer har en hjerne i utvikling og det er helt latterlig p sammenlikne deg selv med ungdommer 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...