Gå til innhold

Lang gutt på 104 cm (3år) når kan vi sette han i framovervendt bilstol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi snudde. Hadde en stor gutt, beina sovna og han gråt fordi han satt så vondt, med knær under haka. 

Vi snudde da han var 4, men han var jo stor som en førsteklassing. 

Ble så utrolig mye bedre for alle. 

Det er regler, men en må da være litt praktisk også. Hvis gutten er stor for alder, så teller det mer enn alder.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
MiniMjau skrev (1 minutt siden):

Vi snudde. Hadde en stor gutt, beina sovna og han gråt fordi han satt så vondt, med knær under haka. 

Vi snudde da han var 4, men han var jo stor som en førsteklassing. 

Ble så utrolig mye bedre for alle. 

Det er regler, men en må da være litt praktisk også. Hvis gutten er stor for alder, så teller det mer enn alder.

Enig, samme med mine barn. De er også veldig lange. Ble mye grining og kvalme barn før vi snudde de. Ja, det er anbefalt med bakovervendt til 5 år, men man må som du sier være litt praktisk også. Det er ganske trafikkfarlig å kjøre rundt med unger som hyler også😅

Anonymkode: 05cdd...e26

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det beste er vel til de begynner på ungdomsskolen.

Anonymkode: 74bb8...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du «kan»? Det kan du gjøre nå. Men du BØR, som du også vet, vente så lenge som mulig. Det finnes mange bilstoler som barnet ditt garantert kan sitte mye lengre i enn det du har nå, samme hvor langt barnet ditt er. Mine barn satt bakover til de var seks år (gjennomsnittlig lang), 4,5 år (over 95-percentil på både lengde og vekt), og minste er 4,5 år, godt over gjennomsnittlig lang, og har enda god plass i setet sitt (Axkid Minikid, som ikke engang er det som varer lengst bakover). Alle mine barn er gutter og er lange i ryggen. 
Se på filmer av kollisjoner/dukker, hva forskjellen er framover/bakover. Jeg tenker det er en nobrainer: Hvis barnet ditt er tre år og har vokst ut av setet: Kjøp et av setene med lengst brukstid bakover i stedet. 

Anonymkode: 2fbf7...1fc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når du «kan»? Det kan du gjøre nå. Men du BØR, som du også vet, vente så lenge som mulig. Det finnes mange bilstoler som barnet ditt garantert kan sitte mye lengre i enn det du har nå, samme hvor langt barnet ditt er. Mine barn satt bakover til de var seks år (gjennomsnittlig lang), 4,5 år (over 95-percentil på både lengde og vekt), og minste er 4,5 år, godt over gjennomsnittlig lang, og har enda god plass i setet sitt (Axkid Minikid, som ikke engang er det som varer lengst bakover). Alle mine barn er gutter og er lange i ryggen. 
Se på filmer av kollisjoner/dukker, hva forskjellen er framover/bakover. Jeg tenker det er en nobrainer: Hvis barnet ditt er tre år og har vokst ut av setet: Kjøp et av setene med lengst brukstid bakover i stedet. 

Jeg kan legge til at da barnet på 4,5 år ble snudd, fantes det ikke bilstoler på markedet han kunne sitte i bakover. Nå gjør det det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...