Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært gravid selv, men det var lenge siden, nå har jeg noen venner som venter og jeg tenkte spørre dere nåtid-småbarnsforeldre hvor tett opp mot fødsel det er passende å sende nyfødt-gave og ting jeg mener de trenger😊

Anonymkode: e13f9...f03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slike ting er jo veldig individuelt, så vanskelig å gi en «fasit», men ville i alle fall ventet til tredje trimester, så har de kanskje rukket å tenke over at de trenger/ønsker seg ting til baby. For meg var det i alle fall ganske abstrakt og langt borte før det. 

Ville aldri gitt noe tidligere enn OUL. Sjansen for dårlige nyheter der er nok liten, men likevel tilstede og jeg synes ikke det er verdt det å ta risikoen på å sende noe som kan bli en vond påminnelse. 

Anonymkode: 65705...7b7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

jeg mistet babyen min i uke 18, da jeg var på OUL. ville aldri gitt noe før etter OUL.

Anonymkode: 1024b...5b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I min omgangskrets gir vi utelukkende barselgaver, aldri gaver før fødsel. Vi har heller ikke babyshower. Sier ikke at dette er fasiten, men vi har opplevd at en venninne fikk et alvorlig sykt barn som døde åtte dager etter fødselen (ventet dødsfall). Så jeg ville ventet til de annonserer fødselen og så gitt gave.

Anonymkode: df2f2...bdb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt ulikt, men de fleste gir etter fødselen :)

Jeg har aldri fortalt om graviditeten før etter ultralyd på sykehuset, men om man får vite veldig tidlig er jeg enig i at man minimum bør vente til etter det :)

Anonymkode: 23566...c0d

AnonymBruker
Skrevet

Gir aldri gaver før etter fødselen, man vet aldri hva som skjer. En venninne mista tvillinger i 7 måned. 

Anonymkode: ed992...6ec

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk noen gaver til jul, men så var termin i romjula da. Jeg ville ikke ha babyshower fordi man aldri vet hva som kan skje. Foretrekker gaver etter fødsel. 

Anonymkode: af189...357

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at du fint kan gi gaver til henne mens hun er gravid. F.eks ting som får henne til å føle seg bedre, massasje, olje til bad, gode tøfler etc. Men hadde avventet med å gi noe til barnet til etter fødsel.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid 3. trimester, og har ikke fått noen gaver. Det går helt greit, men hadde kanskje trodd at noen kulle kjøpe en søt body eller lignende. Så er tydeligvis forskjell på folk :)

Anonymkode: a00c8...9e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er gravid 3. trimester, og har ikke fått noen gaver. Det går helt greit, men hadde kanskje trodd at noen kulle kjøpe en søt body eller lignende. Så er tydeligvis forskjell på folk :)

Anonymkode: a00c8...9e0

Bare vent til etter fødselen :) Jeg fikk heller ikke noe som helst før fødselen med første, men mye etter. Det er nok det som er det vanligste, folk vil ikke gi før fødselen i tilfelle noe skjer. 

Anonymkode: 23566...c0d

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns man skal vente til etter fødselen med å gi gaver. Evnt. babyshower hvis det arrangeres. Men de er jo ofte rundt uke 30 så da er det vel greit.

Det kan være sårt å motta gaver og så mister man i svangerskapet :( 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gir til babyshower om slikt arrangeres, da sender jeg bare en hilsen etter fødsel. 

Ellers sender jeg noe i løpet av 0-4 uker etter fødsel, eller tar med ved første besøk. Ofte får man mye i begynnelsen, og det drukner litt. Så hyggelig å komme med en liten "slenger". 

Likte ideen over om å gi en liten oppmerksomhet til den gravide om man ønsker å vise noen at man setter pris på dem før fødsel. 

Anonymkode: 7fd0d...43c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når du vet de har begynt å handle selv, syns jeg.

Anonymkode: d6ae7...046

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hørt om å gi gave til gravid, kun etter fødselen.

Anonymkode: 55381...f71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt glad for en gave fra en venninne uansett når i graviditeten det var jeg :) eller om den kom etter!

Er vel sjeldent folk blir sure for å få en gave, hvertfall ikke i min omgangskrets..

Anonymkode: df76d...f99

AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter til etter fødsel, har opplevd mye forferdelig trist i vennegjengen. Venter til fødsel og til foreldrene kan si hva de trenger, jeg gir ikke noe jeg føler de trenger (med mindre det er noe de får bruk for uansett, f.eks klær til litt større alder).

Anonymkode: b8614...6be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gav en rosa body til bestevenninna når hun var på TUL i uke 14-15 og fikk vite kjønn 💜 (jeg var med 🥳). Ble vel mer en «gimmick» en ordentlig gave, da jeg hadde kjøpt en rosa og en blå 😁

Anonymkode: 8e802...7ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har aldri hørt om å gi gave til gravid, kun etter fødselen.

Anonymkode: 55381...f71

Samme her! 

Anonymkode: 2f900...d20

Skrevet

Jeg har aldri vært borti noe annet enn barselgaver, altså etter at barnet er født. 

Har fått gaver av foreldre og søsken før det, men ikke fra venner. Og har heller ikke gitt noe før etter fødsel annet enn til min søster. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...