AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Vil gjerne bekrefte liv før vi forteller kommende besteforeldre, men litt usikker på om det har noe hensikt? Er det noen her som har erfaring med det? Anonymkode: 6fd7b...a9b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 Tok TUL i uke 7 grunnet prøverør, ikke akkurat interessant, fikk høre hjerte da. Anonymkode: 0585f...bc9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Skrevet 9. mai 2021 Jeg personlig hadde ikke brukt penger på det så tidlig. Selvom det er liv i uke 7 er det fortsatt sjanse for spontanabort, hadde følt meg mer rolig etter uke 12. Anonymkode: 20816...f46 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 Fant ut at den var død på ultralyd i uke 9, men den levde i uke 7, så litt glad jeg tok ultralyden seinere og ikke trodde at alt var bra, og nå hjertet slutta å slå to uker senere. Anonymkode: 966f7...5be
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #5 Skrevet 9. mai 2021 God erfaring med ultralyd i uke 8. Ikke all verdens vi så altså, men nok til at det tydelig var konturene av en baby, og vi fikk høre hjerteslag. Veldig verdt det 😀 Og selv om det dessverre skjer noen, så er sannsynligheten for abort etter å ha sett hjertet slå veldig veldig liten. Anonymkode: 52a61...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #6 Skrevet 9. mai 2021 Synes det var fint å bekrefte at det var på riktig sted. Anonymkode: c093e...40f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #7 Skrevet 9. mai 2021 God erfaring. Jeg hadde en TUL i uke 6+8 pga mistanke om EXU, men fikk masse informasjon, testing for ulike sykdommer (som jeg ikke var i risiko for, men gyn ville forsikre seg) og fikk høre hjertelyden ❤️ Anonymkode: 6b8b4...9c0 2
Amatariel Skrevet 9. mai 2021 #8 Skrevet 9. mai 2021 Vits og vits... det kommer litt an på hva du er ute etter. En UL i uke 7 vil kunne bekrefte liv, for da skal man kunne se hjerteslag. Men det er jo ingen garanti for at svangerskapet skal holde. Det er såpass mange som opplever MA rundt uke 8-9 at jeg personlig foretrekker å vente til første UL da. Men til og med da er man ikke garantert noe... jeg har vært på en fin UL i uke 9, men endte likevel med abort i uke 14. Jeg hadde nok ventet til ut i uke 8 om jeg var deg. Større sjanse for at det går bra, og man ser også mer på et UL-bilde. Ofte litt butte armer/bein, så det blir jo koselig for besteforeldrene å se. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #9 Skrevet 9. mai 2021 Jeg har tatt UL i uke 7 flere ganger. Dette fordi jeg i mine to første svangerskap opplevde blighted ovum/anembryotisk svangerskap, altså at det aldri utviklet seg noe embryo i det hele tatt. Var derfor viktig for meg å vite om det var noe der. Har fått to friske barn etter de to mislykkede svangerskapene. Anonymkode: 0f784...1d0
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #10 Skrevet 9. mai 2021 Jeg synes det er betryggende å se liv rundt uke 7. Kanskje ikke så mye fordi jeg er redd for sa, men fordi jeg er livredd exu. Men igjen så har jeg aldri opplevd en sa, så vidt jeg vet. Anonymkode: dfd4f...6e1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #11 Skrevet 9. mai 2021 Jeg synes personlig det var vel verdt pengene. Sjansen for SA går voldsomt ned dersom man har sett hjerteslag. Du får vite om det er ett eller to embryo, får sjekket at det ikke er svangerskap utenfor livmoren m.m. Men samtidig ikke noe must. Anonymkode: ca8ab...3cc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #12 Skrevet 9. mai 2021 Jeg hadde ingen symptomer frem til uke 7, så jeg ønsket å ta UL så jeg kunne få ro i jula. Så tok UL rett før jul 7+0. Fikk se embryo, at det lå i livmoren der det skulle og at hjertet slo. Og at det var en. Ellers er det for tidlig å se så mye mer. Tok en ny UL rundt 12+0 og så en sprell levende baby. Anonymkode: d0117...11f 1
Summeer Skrevet 9. mai 2021 #13 Skrevet 9. mai 2021 Du kan risikere at det er så tidlig at hjertet ikke har startet å slå, om El har vært litt senere enn du trodde feks. Jeg hadde ul i uke 4+5, da så gyn kun at "du ser ikke ut som om du skal ha mensen, fortykket slimhinne". Kom tilbake 6+4, da var det to bankende hjerter og det forklarte unormalt høy hcg på blodprøven i uke 4.... årsaken til mine ul var ufrivillig barnløshet, og timen var satt opp for å ta første pillekur med pergotime. Det slapp jeg 😉 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #14 Skrevet 9. mai 2021 Det kommer jo litt an på hva du er ute etter? Du får jo svar på hvor mange foster det e, om graviditeten er i livmoren eller ikke og om det har utviklet seg normalt så langt. Hvis det er en garanti for fremtidig utvikling du ønsker deg, så er vel det vanskelig å få til, uansett hvor langt i svangerskapet du har kommet. Anonymkode: 835e2...76d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #15 Skrevet 10. mai 2021 Hvordan utføres en så tidlig UL? Er det innvendig? Anonymkode: 6fd7b...a9b
Amatariel Skrevet 10. mai 2021 #16 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan utføres en så tidlig UL? Er det innvendig? Anonymkode: 6fd7b...a9b Ja, innvendig UL. Litt usikker når de "går over" til utvendig, men jeg har vært på UL i uke 10 som også var innvendig.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #17 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vil gjerne bekrefte liv før vi forteller kommende besteforeldre, men litt usikker på om det har noe hensikt? Er det noen her som har erfaring med det? Anonymkode: 6fd7b...a9b jeg gjorde det fordi jeg var godt over 40 og litt preget av ekstra engstelse pga alder, og ble redd da jeg følte graviditetssymptomene forsvant. Er glad jeg gjorde det. Men jeg ser ikke noe hensikt med å få bekreftet liv med mindre du har en konkret mistanke til å mistenke at noen er galt. Anonymkode: 413f9...686 1
Tanuki Skrevet 10. mai 2021 #18 Skrevet 10. mai 2021 Jeg hadde innvendig i uke 8, og utvendig i uke 10, 12, 14 etc. I uke 8 så vi at det var en peanøtt med hjerteslag.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #19 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): God erfaring med ultralyd i uke 8. Ikke all verdens vi så altså, men nok til at det tydelig var konturene av en baby, og vi fikk høre hjerteslag. Veldig verdt det 😀 Og selv om det dessverre skjer noen, så er sannsynligheten for abort etter å ha sett hjertet slå veldig veldig liten. Anonymkode: 52a61...bfa Mja. Den er ikke veldig liten så tidlig, etter uke 10 derimot. Jeg tok uke 6 og 8 pga IVF, første gang var alt fint med hjerteslag - neste gang ble det stille ultralyd. Jeg kan ikke bli gravid igjen, men hadde nok fulgt opp på samme måte ellers. Dog ikke annonsert før uke 12 eller senere. Anonymkode: 572d5...7d0
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #20 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvordan utføres en så tidlig UL? Er det innvendig? Anonymkode: 6fd7b...a9b Var på ultralyd i uke 7+4, det ble utvendig ultralyd. Jordmor ville prøve på det først, fikk sett hjerte banke og alt så ok ut. Str. tilsvarte at jeg var en uke lengre på vei Anonymkode: b434b...b06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå