Gå til innhold

Melkeprotein allergi? Erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Huff join the club kjære deg. Jeg tror det er som å kave i mørket å finne ut hva det er med disse babyene. Er du flink til å ta pause i matingen og få baby til å rape hyppig? Gulpingen tok helt slutt her når jeg bare legger han over skulderen hyppig. Og bruke lang tid på flaska. 

Håper det ordner seg. Det er drittøft.

Anonymkode: 6f18b...a95

Kan jeg spørre hvor hyppig du gjør det? Jeg er ikke ts, men har samme problem. Tester ut andre ting før jeg kutter ut melk eller krever utredning. 

Anonymkode: 680ba...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan jeg spørre hvor hyppig du gjør det? Jeg er ikke ts, men har samme problem. Tester ut andre ting før jeg kutter ut melk eller krever utredning. 

Nå er min baby snart en måned. Vanvittig glupsk på flaska. Hvis jeg har 80 milliliter på flaska så gir jeg han 20, stopper, og legger han over skulderen ganske lenge og stryket nederst på ryggen. Ofte hjelper det å ta han ned og opp igjen flere ganger, til han raper. Så venter jeg litt, og gir 20 milliliter til. Og ny runde med raping. Jeg lar han faktisk rape ca per 20 milliliter. Også holder jeg han oppreist en stund etter flaska er tømt, bærer han i bæresele blant annet. Da gulper de sjeldent opp maten. Mange anbefaler faktisk å holde dem oppe i 30 min etter mat. Jeg gjør ikke det, da han ikke trenger det. Men hadde prøvd det, hvis ikke gulpingen gav seg. 

Når det er sagt, litt gimping er helt naturlig da. Men med den metoden min gulper ikke min noe.

Vet ikke om du ammer da? Det er verre å beregne mengden da, men bare ta baby hyppig over skulder rett og slett. De har så liten magesekk, skal så lite til før det kommer opp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fungerte veldig bra for oss, men i ettertid vet en jo ikke akkurat hva det var, og om han hadde blitt bedre uansett. Men der og da (fra 2 uker til en måned) var vi ganske bekymret, og syntes det virket som at han hadde mer smerter enn bare det som er forbundet med et uutviklet fordøyelsessystem. Krakilsk grining til tider, vrengte seg som en banan. Helt forferdelig å se på, selv om det ikke var så ofte.

Mor kuttet ut melkeprodukter, og vi mener å ha observert en umiddelbar bedring. Så vi holdt på det i noen måneder. Etter ca.4 måneder forsøkte vi igjen å introdusere melk i kosten til mor, og siden det har det ikke vært noen smertereaksjon. Men vi syns fortsatt at han kanskje gulper litt mer de gangene mor har spist mer enn bare litt melkeprodukter.

Anonymkode: bbea2...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå er min baby snart en måned. Vanvittig glupsk på flaska. Hvis jeg har 80 milliliter på flaska så gir jeg han 20, stopper, og legger han over skulderen ganske lenge og stryket nederst på ryggen. Ofte hjelper det å ta han ned og opp igjen flere ganger, til han raper. Så venter jeg litt, og gir 20 milliliter til. Og ny runde med raping. Jeg lar han faktisk rape ca per 20 milliliter. Også holder jeg han oppreist en stund etter flaska er tømt, bærer han i bæresele blant annet. Da gulper de sjeldent opp maten. Mange anbefaler faktisk å holde dem oppe i 30 min etter mat. Jeg gjør ikke det, da han ikke trenger det. Men hadde prøvd det, hvis ikke gulpingen gav seg. 

Når det er sagt, litt gimping er helt naturlig da. Men med den metoden min gulper ikke min noe.

Vet ikke om du ammer da? Det er verre å beregne mengden da, men bare ta baby hyppig over skulder rett og slett. De har så liten magesekk, skal så lite til før det kommer opp 

Jeg fullammer, så er litt vanskelig å beregne ja, men skal prøve å gjøre det enda hyppigere. Fant en rapemetode på YouTube som var effektiv, så skal bruke den i noen dager for å se om det hjelper! Og så kan jeg begynne å bruke bæreselen hver dag kanskje. Babyen min spiser veldig mye enkelte dager, og blir ikke helt venn med smokken, så er litt vanskelig å vite hva vi skal gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby på 7 uker. Ble henvist til barnespesialist for en uke siden og fikk beskjed om å gå melke og soyafritt. 
Symptomer: urolig, utilfreds, gråtetokter i timesvis hvor han ikke lot seg trøste av noe som helst, kun grønn avføring inkl slim, svært surklete hals, reflux (ikke sprutgulp, men tydelig ubehag ved gulping. Kan se han får gulp som stopper i halsen, og han skjærer grimaser og viser misnøye før han svelger det bort igjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...