AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Hvordan foregår privatisteksamen? Er den første delen presentasjon? Snakker jeg i som en framføring uten avbrytelse eller er det mer som en samtale? Står jeg å holder presentasjon eller sitter vi rundt ett bord? Har dere på munnbind under eksamen? Anonymkode: 0f3b3...b68
Gjest Kastanjefrø Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvordan foregår privatisteksamen? Er den første delen presentasjon? Snakker jeg i som en framføring uten avbrytelse eller er det mer som en samtale? Står jeg å holder presentasjon eller sitter vi rundt ett bord? Har dere på munnbind under eksamen? Anonymkode: 0f3b3...b68 Den består av to deler. En forberedt og en uforberedt del. Du får 30min eller 45 min (praktisk muntlig) til å forberede en presentasjon til en problemstilling du trekker, så får du vanligvis noen spørsmål rundt dette. Så får du et nytt tema til uforberedt del du skal forklare og snakke litt rundt, med påfølgende spørsmål. Du har ikke på munnbind under eksamen.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Skrevet 9. mai 2021 Kastanjefrø skrev (2 timer siden): Du har ikke på munnbind under eksamen. Ca halvparten av kandidatene har hatt på munnbind under muntlig eksamen. Det er helt opp til kandidatene. I vårt fylke må kandidatene ha på munnbind når de venter på gangen sammen med de andre kandidatene, men utover det er det valgfritt. Noen sensorer vil ha kandidatene ved tavla. Andre vil ha dem sittende ved bord. Jeg liker best å ha dem ved bordet -mer som en samtale, men om en kandidat ønsker å stå ved tavla sier jeg ja til det. Tidligere har den første delen vært en presentasjon på inntil 10 min. Uten avbrytelse. Nå er det (i mitt fylke Rogaland) endret til valgfritt for kandidaten - og kun inntil 5 minutter. Deretter stiller vi spørsmål til den forberedte delen. Og så uforberedt del til sist. Anonymkode: 37629...2d0
Floater Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 Jeg hadde privatist eksamen i fremmedspråk og da fikk jeg velge 1 av 3 temaer som jeg skulle snakke om. Jeg fikk 30 minutter på forberedelsen, jeg fikk lov til å bruke nett og ta notater! Så skulle jeg presentere stoffet og de stilte spm rundt det temaet! Senere snakket vi om ulike temaer innen faget og de førte samtalen. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå