Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han vil nå begynne å farte rundt til venner og bekjente. Skjønner det, men jeg med mine barn er ikke vaksinert.

Vi har snart en konfirmasjon også. Redd for å havne i karantene og miste den store dagen. Kjæresten sier det ikke er noe problem da han bare tar 10 dager karantene fra oss. Problemet er  jo at det er 10 dager for hver gang.

Føler at hele forholdet er på slutten.

Anonymkode: a4ddb...76c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har han tatt dose 1? 

Anonymkode: 2d8a5...8bc

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle han ha karantene? Han er jo vaksinert 

Anonymkode: e9060...b30

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han kan jo dra med seg smitten hjem og smitte TS og barna.

Anonymkode: f754f...707

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han slipper karantene, men kan fint bli smittet og smitte TS og barna.

Hvorfor kan han ikke vente litt? Når ca. blir du vaksinert?

Jeg mener ikke at hele samfunnet skal vente til de siste blant oss blir vaksinert, men innad i en familie synes jeg man kan fortsette dugnaden like lenge.

Hvis forholdet uansett går mot slutten tenker jeg dette kan være spikeren i kista. Stol på magefølelsen.

Anonymkode: efabd...c3a

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han slipper karantene, men kan fint bli smittet og smitte TS og barna.

Nettopp, dette tror jeg mange dessverre glemmer. Jeg tror smitten blomstrer opp nå når flere og flere vaksinerte skal ut i verden og «leve som normalt igjen», dessverre😔

Anonymkode: 6e6e5...42e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Karantene fra oss uvaksinerte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært motsatt så hadde jeg tatt hensyn til han. Og også det at en skal også være forsiktig som vaksinert. Er 3 dager siden han fikk første dose. Har selv ei venninne som fikk korona ganske kraftig etter en dose og det etter  ca 5 uker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde det vært motsatt så hadde jeg tatt hensyn til han. Og også det at en skal også være forsiktig som vaksinert. Er 3 dager siden han fikk første dose. Har selv ei venninne som fikk korona ganske kraftig etter en dose og det etter  ca 5 uker.

Mener å ha lest at man må vente 3 uker etter første dosen før effekten er der. Så å plutselig farte rundt etter 3 dager er uansvarlig. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Han er vel kanskje ikke den raskeste traktoren på jordet han der......?😏

Anonymkode: b5dee...939

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Snedig skrev (6 minutter siden):

Mener å ha lest at man må vente 3 uker etter første dosen før effekten er der. Så å plutselig farte rundt etter 3 dager er uansvarlig. 

Holdt ikke med 3 uker for hun jeg kjenner. Stresser ekstra nå da min eldste snart skal konfimeres. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Holdt ikke med 3 uker for hun jeg kjenner. Stresser ekstra nå da min eldste snart skal konfimeres. 

Etter tre uker sies den vel at vaksinen 90 % effektiv. Så helt trygg blir man ikke etter første dosen nei. Husker ikke helt hva prosenten er etter andre dosen, det varierer kanskje litt fra vaksine til vaksine. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også fullvaksinert for en stund siden (helsepersonell), men alle restriksjoner og retningslinjer gjelder jo for meg også, og familien min er ikke vaksinert. Da barna var i karantene nylig slapp jeg unna, men vi var jo sammen som vanlig. Man tar jo hensyn selv om man er vaksinert, og jeg drar jo ikke på besøk, fortsatt skal man begrense antall nærkontakter! 

Anonymkode: 7015d...ff1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Følger vel ikke helt når det bare er dager siden første dose? Og avstand til ikke vaksinerte gjelder forsatt.  

Så ikke at det bare er noen dager siden første dose. Da må han selvfølgelig holde seg hjemme til de tre ukene er gått.

Anonymkode: 6bb17...67d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han må jo ta hensyn og beskytte seg selv (og andre) selv om han har fått første dose. Han kan i hvert fall roe seg til du er vaksinert (er det snart?).

Anonymkode: 25116...9c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen har vært vaksinert i to måneder. Jeg blir nok ikke fullvaksinert før til høsten. 

Han tar selvfølgelig alle hensyn, og følger alle restriksjoner som før. 

Anonymkode: 02b98...45d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mannen har vært vaksinert i to måneder. Jeg blir nok ikke fullvaksinert før til høsten. 

Han tar selvfølgelig alle hensyn, og følger alle restriksjoner som før. 

Anonymkode: 02b98...45d

Han mener han tar hensyn med å holde seg borte fra meg i 10 dager. Hjelper lite om jeg tar vaksine nå da barna forsatt får karantene. Er konfirmasjonen jeg stresser med.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han mener han tar hensyn med å holde seg borte fra meg i 10 dager. Hjelper lite om jeg tar vaksine nå da barna forsatt får karantene. Er konfirmasjonen jeg stresser med.

Antar han ikke er far til konfirmanten?

Anonymkode: 45eee...7aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...