Gå til innhold

Hva skal man EGENTLIG vaske tatoveringen med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir nesten gal. Forskjellige tatoveringsstudioer sier forskjellig. Noen sier grønnsåpe og noen sier nei til grønnsåpe og sier intimsåpe. Altså jeg har brukt lactasyd intimsåpe begge gangene jeg har tatt tatovering men til den siste fikk jeg beskjed om å ta grønnsåpe(og ja det her var hos en annen studio). Kjøpte da original grønnsåpe og brukte krem derifra og nå er det rød rundt tatoveringen, ser ut som utslett/eksem? Aldri opplevd no sånt. Skal jeg prøve lactasyd intimsåpe og smøre med a krem? 

Anonymkode: 6bea6...000

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt intimsåpe eller ingen såpe. Og smurt med bepanthen 

Anonymkode: 6bdd6...8e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir nesten gal. Forskjellige tatoveringsstudioer sier forskjellig. Noen sier grønnsåpe og noen sier nei til grønnsåpe og sier intimsåpe. Altså jeg har brukt lactasyd intimsåpe begge gangene jeg har tatt tatovering men til den siste fikk jeg beskjed om å ta grønnsåpe(og ja det her var hos en annen studio). Kjøpte da original grønnsåpe og brukte krem derifra og nå er det rød rundt tatoveringen, ser ut som utslett/eksem? Aldri opplevd no sånt. Skal jeg prøve lactasyd intimsåpe og smøre med a krem? 

Parfymefri intimsåpe

Anonymkode: a6a9c...a74

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker medisinsk grønnsåpe. Har rundt 15 tatoveringer og brukt det på alle sammen. Har ikke vært borti en tatovør som ikke sier det er greit, men man skal selvsagt ikke ta grønnsåpe man vasker gulvet med. 

Anonymkode: 880d2...072

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker medisinsk grønnsåpe. Har rundt 15 tatoveringer og brukt det på alle sammen. Har ikke vært borti en tatovør som ikke sier det er greit, men man skal selvsagt ikke ta grønnsåpe man vasker gulvet med. 

Anonymkode: 880d2...072

Oisann... tror jeg har gjort en tabbe her. Fikk beskjed om original krystall grønnsåpe? Brukte den for tre og parkett som man får kjøpt i vanlig butikk😬fader. Vasket med parfymeri intimsåpe og tok på akrem

Skrevet

Har vasket alle mine med vanlig grønnsåpe, men den skal jo blandes ut i lunkent vann. Så må man skylle godt etterpå å klappe tørt. Så har jeg smurt med helosan. Aldri vært noe problem her. 

AnonymBruker
Skrevet

De to siste brukte jeg håndsåpe/dusjsåpe og Decubal håndkrem 🤪

Anonymkode: 88219...09a

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid brukt intimsåpe. Mine har grodd fint uten problemer, og jeg har mange. 

Anonymkode: 9cc76...15b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt "easy tattoo" på de nyeste mine, men de gamle har jeg brukt medisinsk grønnsåpe og helosan. 

Anonymkode: b6607...335

AnonymBruker
Skrevet

Tatovering er et sår. Grønnsåpe er ofte for sterkt, veldig tørkende og skaper bare mer problemer enn det løser. På skolen så lærte vi at vi ikke skulle bruke grønnsåpe på sår under sårbehandling. Jeg har brukt intimsåpe på mine tatoveringer og det har gått fint og ingen problemer her. Tørr tatovering er ikke bra. Den skal heller ikke være så fuktig at bakterier trives og vokser. Den skal være myk. Derfor blir det dumt å tørke ut tatoveringen med grønnsåpe, for så å måtte smøre ekstra og risikere at den blir for våt.  

Anonymkode: 2c24d...773

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...